- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Anksčiau, prieš naujai ženklinant gatves ar valant nebereikalingą ženklinimą, jis būdavo frezuojamas, bet šalinant linijas šiuo būdu pažeidžiamas asfaltas.
Skandinavijos šalyse populiari alternatyvi technologija – linijų šalinimas aukšto vandens slėgio srove, kuri šiais metais taikyta ir Lietuvoje.
Milžiniškas slėgis
Kelių horizontaliojo ženklinimo linijos šiemet šalintos naujovišku būdu.
„Nebereikalingą horizontalųjį kelių ženklinimą frezuojant specialiomis frezomis dėl nelygaus kelio dangos paviršiaus dažnai pažeidžiama asfalto danga. Šiais metais išbandėme alternatyvų linijų naikinimo būdą – aukšto vandens slėgio purkštuvą. Slėgis siekia iki 3000 barų ir purškiamas vanduo pašalina linijas nuo asfalto jam beveik nekenkdamas“, – apie technologiją pasakoja Boleslovas Vengrys, saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktorius.
Purkštuvas pritvirtintas prie mašinos su vandens talpa, iš kurios yra pumpuojamas vanduo, o nuvalyti nešvarumai ir purvas susiurbiami į mašinos rezervuarą, tad gatve, nuo kurios pašalintos linijos, gali iš karto važiuoti automobiliai. Linijų valymo mašina gali būti naudojama tol, kol lauke vyrauja pliusinė temperatūra, o jos našumas siekia iki 800 kv. m/d.
Ekologiškas ženklinimo naikinimo būdas
B. Vengrys pasakoja, kad valymas vandeniu už frezavimą yra pranašesnis keletu savybių: „Pirmiausia jis gerokai mažiau kenkia asfaltui – nepalieka išfrezuotų ruožų. Taip pat visi nešvarumai ir ženklinimo liekanos yra susiurbiami į rezervuarą, tad kelias lieka švarus.“
Anot specialisto, šis šalinimo būdas dėl savo švarumo ir ekologiškumo yra palankesnis tvarkomų gatvių gyventojams.
„Dar vienas privalumas, kad šalinant ženklinimą vandeniu nekyla dulkės. Frezavimo metu dulkėmis tenka kvėpuoti tiek darbuotojams, tiek aplinkiniams eismo dalyviams bei gyventojams. Be to, frezuoti galima tik dienos metu, nes šis procesas pakankamai triukšmingas. Jei darbai vykdomi mieste, joks gyventojas neliks patenkintas dėl triukšmo ir dulkių. Visos šios problemos išsisprendžia naudojant naują aukšto vandens slėgio technologiją. Valyti naudojamas tik vanduo be jokių cheminių medžiagų, tad šis valymo būdas laikomas ekologišku“, – tokios technologijos pasirinkimą grindžia B. Vengrys.
Aukšto vandens slėgio technologija naudojama ne tik horizontaliajam ženklinimui šalinti. Šiuo būdu taip pat valomi padangų gumos likučiai nuo oro uostų kilimo ir tūpimo takų, atsirandantys lėktuvams stabdant.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?8
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...