- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vertinant, kiek naudotų padangų Lietuvoje sutvarkoma tinkamai, oficialūs skaičiai atsilieka nuo ES vidurkio, o juos į dar blogesnę pusę gali pakoreguoti nelegaliai įvežtos ir neutilizuotos padangos.
Europos padangų ir gumos gamintojų asociacija (ETRMA) suskaičiavo, kad 2016 m. ES šalyse, taip pat Norvegijoje, Serbijoje, Šveicarijoje ir Turkijoje susidarė 3,29 mln. t eksploatuoti netinkamų automobilių padangų, kurios buvo perdirbtos. Tokių padangų atliekų kiekis per metus (palyginti su 2015-aisiais) išaugo 100 tūkst. tonų.
Pasak ETRMA, apie 1,9 mln. t senų padangų buvo panaudota kaip žaliava įvairiems gaminiams. Daugiausia (75 proc.) panaudotų senų padangų Europos šalyse buvo sumalta į gumos granules, kurios naudojamos įvairių gaminių gamyboje.
Dar 1,1 mln. t netinkamų naudoti padangų panaudota energijai gauti. 81 proc. visų šių padangų buvo sudeginta cemento gamybos krosnyse, o likusi dalis (19 proc.) nukeliavo į miestų šildymo sistemas ir elektrines.
"Europos šalių pasiektas 94 proc. naudotų padangų perdirbimo rodiklis, palyginti su Lietuvos rodikliu, yra ganėtinai aukštas. Lietuvai vis dar sunku pasiekti Europos lygį, nes dėl teisės aktų spragų ne visi gamintojai ir importuotojai realiai finansuoja visų rinkai patiekiamų padangų sutvarkymą", – sako stambiausius automobilių ir jų dalių gamintojus bei importuotojus Lietuvoje vienijančios Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.
Lietuvos teisės aktai numato, kad atskirai padangas įvežantys gamintojai ir importuotojai turi surinkti bei perdirbti 80 proc. viso Lietuvos rinkai patiekto padangų kiekio. Aplinkos ministerija dar neteikia 2017 m. duomenų. 2016 m., ministerijos duomenimis, registruoti padangų importuotojai į Lietuvos rinką įvežė 25,3 tūkst. t padangų, o tinkamai sutvarkė 76,3 proc. visų rinkoje parduotų padangų, neskaičiuojant realizuotų nelegaliai.
Pasak V.Masalienės, skaičiuojant, kad dar mažiausiai apie 9 tūkst. t padangų per metus į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis, o apie 4 tūkst. t padangų parduodama nelegaliai, nesuskaičiuotos padangos gali sudaryti apie trečdalį visų į šalį įvežamų padangų. Lietuvos teisės aktai numato, kad gyventojai į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles gali nemokamai pristatyti iki 4 ar 5 padangų per metus. Keičiant padangas automobilių remonto įmonėje, senosios taip pat turi būti priimamos nemokamai. Prekybininkai priima iš kliento nemokamai nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...