Kelia nerimą: kodėl panaudotos padangos niekam nerūpi?

  • Teksto dydis:

Vertinant, kiek naudotų padangų Lietuvoje sutvarkoma tinkamai, oficialūs skaičiai atsilieka nuo ES vidurkio, o juos į dar blogesnę pusę gali pakoreguoti nelegaliai įvežtos ir neutilizuotos padangos.

Europos padangų ir gumos gamintojų asociacija (ETRMA) suskaičiavo, kad 2016 m. ES šalyse, taip pat Norvegijoje, Serbijoje, Šveicarijoje ir Turkijoje susidarė 3,29 mln. t eksploatuoti netinkamų automobilių padangų, kurios buvo perdirbtos. Tokių padangų atliekų kiekis per metus (palyginti su 2015-aisiais) išaugo 100 tūkst. tonų.

Pasak ETRMA, apie 1,9 mln. t senų padangų buvo panaudota kaip žaliava įvairiems gaminiams. Daugiausia (75 proc.) panaudotų senų padangų Europos šalyse buvo sumalta į gumos granules, kurios naudojamos įvairių gaminių gamyboje.

Dar 1,1 mln. t netinkamų naudoti padangų panaudota energijai gauti. 81 proc. visų šių padangų buvo sudeginta cemento gamybos krosnyse, o likusi dalis (19 proc.) nukeliavo į miestų šildymo sistemas ir elektrines.

"Europos šalių pasiektas 94 proc. naudotų padangų perdirbimo rodiklis, palyginti su Lietuvos rodikliu, yra ganėtinai aukštas. Lietuvai vis dar sunku pasiekti Europos lygį, nes dėl teisės aktų spragų ne visi gamintojai ir importuotojai realiai finansuoja visų rinkai patiekiamų padangų sutvarkymą", – sako stambiausius automobilių ir jų dalių gamintojus bei importuotojus Lietuvoje vienijančios Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Lietuvos teisės aktai numato, kad atskirai padangas įvežantys gamintojai ir importuotojai turi surinkti bei perdirbti 80 proc. viso Lietuvos rinkai patiekto padangų kiekio. Aplinkos ministerija dar neteikia 2017 m. duomenų. 2016 m., ministerijos duomenimis, registruoti padangų importuotojai į Lietuvos rinką įvežė 25,3 tūkst. t padangų, o tinkamai sutvarkė 76,3 proc. visų rinkoje parduotų padangų, neskaičiuojant realizuotų nelegaliai.

Pasak V.Masalienės, skaičiuojant, kad dar mažiausiai apie 9 tūkst. t padangų per metus į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis, o apie 4 tūkst. t padangų parduodama nelegaliai, nesuskaičiuotos padangos gali sudaryti apie trečdalį visų į šalį įvežamų padangų. Lietuvos teisės aktai numato, kad gyventojai į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles gali nemokamai pristatyti iki 4 ar 5 padangų per metus. Keičiant padangas automobilių remonto įmonėje, senosios taip pat turi būti priimamos nemokamai. Prekybininkai priima iš kliento nemokamai nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žemaitijos kaunietis

Žemaitijos kaunietis portretas
Reikalingas tik pradinis kapitalas.Labai kokybiški geležinkelio pabėgiai gaunasi sumalus kartu su plastiku ir dar šio to pridėjus(technologinė paslaptis ,,ko'')
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES
    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias Europos Sąjungoje (ES), skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). ...

  • Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?
    Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?

    Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais...

  • Kaip automobilį renkasi šeimos?
    Kaip automobilį renkasi šeimos?

    „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant lietuviškai šeimai tinkamiausią automobilį nėra. Trims asmenims reikės vienokios transporto priemonės, visiškai kitokios nor...

    1
  • Vairuotojams artėja išbandymų metas
    Vairuotojams artėja išbandymų metas

    Atkeliavę rudeniški orai, keičia ir važiavimo sąlygas. Anksčiau ne tik temsta – rytais, dažnai ir vakare, naktimis, susidaro rūkas, dažnai lyja. Prasidėjus kad ir nestiprioms šalnoms ant kelių, viadukų gali būti slidu, tad vairu...

  • Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?
    Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. "Regitra" primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri n...

    1
  • Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
    Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

    Automobilių gamintojai kasmet pasiūlo rinktis iš vis platesnio naujų automobilių spektro, kuriame – ne tik naujo segmento modeliai, bet ir naujos variklių technologijos. Be dyzelinio ir benzininio variklio, klientai vis dažniau gali pasirink...

    1
  • Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti
    Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti

    Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. ...

    5
  • Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti <span style=color:red;>(ne)</span>verta
    Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti (ne)verta

    Vairuotojai juokauja, kad pirmasis atėjusios žiemos pranašas – užšalęs langų plovimo skystis. Tada reikia ir patį skystį keisti, ir padangas permontuoti. Visgi pasirūpinti tik tuo, kokybiškai ruošiant automobilį žiem...

  • Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui
    Galia – antraeilis rodiklis sportiškam automobiliui

    Tarp lietuvių vairuotojų gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi gebėti kaip įmanoma greičiau pasiekti 100 km/val. greitį. Tačiau „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkanti žurnalistų komisija tarp ...

  • Ž. Vaičiūnas: iki 2022 m. – penkis kartus daugiau elektromobilių
    Ž. Vaičiūnas: iki 2022 m. – penkis kartus daugiau elektromobilių

    Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o ekologiško transporto plėtra palies ir viešąjį transportą, sako energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. ...

Daugiau straipsnių