- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norintieji laikyti A kategorijos egzaminą VĮ "Regitra" piktinasi, kad praktinių žinių patikrinimo tenka laukti beveik pusantro mėnesio, o kartais ir daugiau. "Regitros" atstovai tikina, kad planuojant laiką egzamino laukimas neužtruks, o pagalius į ratus sau kiša ir patys egzaminuojamieji.
Tenka palaukti
Apie eiles norint ką nors gauti buvo kalbama beveik prieš 30-metį. Deficito laikais reikėdavo iš anksto žinoti, kur kokių gėrybių galima gauti ir iš anksto užsiimti eilę, dienraščio skaitytojų teigimu, panašūs laikai yra ir dabar VĮ "Regitra".
Skaitytojas Narimantas pasakoja, kad norėdamas išlaikyti praktikos egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui įmonės Kauno filiale turi laukti liepos galo.
Taigi, jeigu egzaminą pavyks išlaikyti iš pirmo karto, vairuoti norimos kategorijos transporto priemonę skaitytojas galės tik rugpjūčio mėnesį.
Nusprendėme atlikti eksperimentą ir užsiregistruoti A kategorijos egzaminui VĮ "Regitra" Kauno filiale – iš tiesų, norint laikyti A kategorijos praktikos egzaminą, nepriklausomai nuo to, ar į jį atvykstama sava transporto priemone, ar ji nuomojama iš egzaminuojančios įstaigos, eilėje teks palaukti daugiau kaip mėnesį.
Tiesa, daug liūdniau tiems, kurie šios kategorijos vairuotojo praktikos egzaminą nori laikyti Vilniuje. Ten greičiausiai tai pavyktų padaryti rugpjūčio pabaigoje, t.y. po kiek daugiau nei dviejų mėnesių. Nemenkos eilės norinčiųjų laikyti egzaminus ir kituose "Regitros" filialuose. Greičiausiai egzaminą pavyktų išsilaikyti Utenos filiale.
Teisybės dėlei reikėtų pripažinti, kad gaudant vietas – laiką leidžiant prie kompiuterio ekrano vis atnaujinant egzaminų tvarkaraščio puslapį, galima sumedžioti laisvą vietą laikyti praktikos egzaminą ir po kelių dienų, tačiau tikrai reikės paplušėti.
Situacija kontroliuojama
Skaičiuojant realiais mokymosi terminais, mėnesio ar pusantro terminas nėra gąsdinantis, nes registruotis praktikos egzaminui galima vos tik išlaikius teorijos. Panašaus termino kaip tik ir prireiks tam, kad vairavimo mokykloje pasirengtumėte praktinių įgūdžių patikrinimo egzaminui.
VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas tvirtina, kad situacija nuolat stebima bei kontroliuojama ir tokių nesklandumų, kokių buvo prieš kelerius metus, kai fiksuotas itin didelis norinčiųjų laikyti A kateogrijos egzaminą skaičius, tikrai nėra.
"Patys egzaminuojamieji vieni kitiems kaišo pagalius į ratus. Pavyzdžiui, gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko į egzaminą numatytu laiku. Tad tokie žmonės užiima laiką, kurio neišnaudoja. Tokiu atveju jis lieka laisvas, o eilės tik didėja", – pasakojo institucijos atstovas.
Jis teigė, kad apskritai vasara yra įtemptas laikotarpis, nes net ir dauguma norinčiųjų gauti B vairuotojo pažymėjimą laiko egzaminus, o prie jų prisideda ir visi norintieji važinėti motociklu. S.Šuminas pateikia ir statistiką, 2013 m., A1, A2 ir A kategorijos vairuotojo pažymėjimus gavo 3 688 asmenys, o 2017 m. – 7 440. Taigi du kartus daugiau.
Gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko.
"Buvo padidintas egzaminuotojų skaičius, sudarėme galimybes egzaminą laikyti su savo transporto priemone. Tai palengvino situaciją. Visuomet vertiname savo pajėgumus ir jeigu matome, kad reikia stiprinti vieną ar kitą grandį, tai ir darome, specialiai žmonių laukti eilėse neverčiame", – teigė S.Šuminas.
Paklaustas, ar negalėtų būti supaprastinta egzamino laikymo tvarka ir leista visiems egzaminuotojams vertinti A kategorijos egzaminą (nes dabar tai daro tik mokymus baigęs ir A kategorijos variuotojo pažymėjimą turintis asmuo), S.Šuminas šią idėją vertino skeptiškai.
"Ar norėtumėte, kad jūsų gebėjimus vairuoti motociklą vertintų žmogus, kuris nelabai supranta transporto priemonės subtilybes? Matyt, kad ne", – pastebėjo S.Šuminas.
Kokia galioja tvarka?
VĮ "Regitra" 2018 m. sausio duomenimis, asmenų, galinčių vairuoti A kategorijos transporto priemones Lietuvoje buvo apie 179 tūkst. 2013 m. tokių asmenų buvo apie 194 tūkst. 2016 – apie 188 tūkst. Toks pokytis greičiausiai fiksuojamas, nes baigėsi galioti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai, kurių dalis asmenų nepasikeitė į naujus. A kategorijos vairuotojo pažymėjimus daugiausia turi vyrai – net 177 tūkst. Moterų, galinčių vairuoti motociklą, – apie 5,7 tūkst. Didžiausia dalis A kategorijos vairuotojo pažymėjimą turinčių asmenų grupė yra tarp 50–59 metų (27 proc.), antroje vietoje – 40–49 metų (24 proc.), tuomet 60–69 metų (apie 18 proc.), 30–39 metų (apie 15 proc.).
Dienraštis primena, kad nuo praėjusių metų rugsėjo 1 d. įsigaliojo pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas, kuriame nurodoma, jog motociklininkai egzaminą turi laikyti ne tik dėvėdami specialią aprangą, bet ir specialią avalynę.
Apraše nurodoma, kad egzamino metu egzaminuojamajam reikalinga ši speciali apranga: saugos šalmas, alkūnių, kelių ir pečių apsaugai, pirštinės ir batai. Kaip pabrėžia "Regitros" Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas, motociklininko batai ne mažiau svarbūs nei kitos aprangos detalės – jie skirti vairuotojo pėdoms, kulkšnims apsaugoti, todėl reikalavimai yra patikslinti. Egzaminą laikantiesiems patariama atkreipti dėmesį, ar avalynė atitinka saugumo reikalavimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...