Quantcast

Kaip keičiasi automobilių pasirinkimo principai?

  • Teksto dydis:

Lietuvos automobilių parkas keičiasi – tai jaučia ir Kauno automobilių turgaus prekiautojai. Vis dar svarbiausiu kriterijumi išlieka transporto priemonės kaina, tačiau pradedama skaičiuoti, kiek kainuos tolimesnė eksploatacija.

Pavadinimas nebe svarbiausias

Didžiausiame Baltijos šalyse Kauno automobilių turguje daugiau kaip dešimtmetį automobilius pardavinėjantis, savo vardo nenorėjęs skelbti kaunietis tikina, kad po truputį užmarštin nueina laikai, kai į turgų atkeliavę prikėjai ieškodavo galingo ir didelio automobilio.

"Septintos ar penktos klasės BMW, "Audi A6" ar A8, S ar E klasės "Mercedes-Benz" automobiliai anksčiau būdavo tie, kurie turguje neužsibūdavo, dabar mados keičiasi", – sako dienraščio kalbintas automobiliais prekiaujantis vyras.

Jo žodžiais galima įsitikinti ir pasivaikščiojus po turgaus teritoriją – greta populiarių ir visais laikais Lietuvoje vertintų vokiškų automobilių, rikiuojasi prancūziški, čekiški, japoniški, itališki automobiliai.

"Kiekvienas daugiau pasidomėjęs prieš pirkdamas automobilį supras, kad čekų "Škoda" yra pigesnis VW variantas, tas pats pasakytina ir, pavyzdžiui, apie "Seat". Didieji automobilių gamintojai po savo sparnu jau seniai priglaudę mažesniuosius ir juose montuoja savo gaminamas dalis, tad tie, kurie nėra prekių ženklų vergai, gali rasti kokybišką automobilį už mažesnę kainą", – sako Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.

Pasak jo, tas, kas ieško "Volkswagen", gali drąsiai kreipti žvilgsnį į "Škoda" markės automobilius – už tokius pačius pinigus pavyks nusipirkti naujesnį, gerai sukomplektuotą automobilį.

Kiekvienas daugiau pasidomėjęs prieš pirkdamas automobilį supras, kad čekų "Škoda" yra pigesnis VW variantas.

Ieško praktiškumo

Turguje automobiliais iš Vakarų Europos prekiaujantis Kęstutis Malašauskas taip pat antrina prieš tai kalbėjusiems pašnekovams.

"Dabar rinkdamasis automobilį žmogus daugiausia dėmesio skiria jo praktiškumui, todėl vis dar populiariausi dyzeliniai automobiliai, ypač tarp tų pirkėjų, kurie kelyje praleidžia nemažai laiko. Meilė dideliems ir galingiems automobiliams jau pasibaigusi", – sako K.Malašauskas.

Visi pašnekovai vieningai tvirtina, kad šiandieniai automobilių pirkėjai padaro rimtesnius namų darbus prieš rinkdamiesi transporto priemonę – domimasi, kokios vidutinės degalų sanaudos, kaip tarptautiniais testais vertinamas patikimumas ir panašiai.

"Degalų kainos, nors ir nėra tokios didelės, kaip buvo prieš kelerius metus, tačiau jų sanaudos turi reikšmingą įtaką nusprendžiant, kokį automobilį rinktis. Daugiau sau leisti galintys asmenys neretai jau net renkasi nebe dyzelinį automobilį, o hibridinį. Tokie automobiliai ypač parankūs tiems, kurie daug laiko praleidžia važinėdami mieste", – sako V.Naujanis.

Tokių transporto priemonių turguje dar nėra daug, tačiau vis dažniau automobilvežiuose, kurie pasiekia Kauno automobilių turgų, būna ir hibridinę pavarą turinčių mašinų – dažniausiai tai japoniškieji "Toyota Prius". Vis dėlto į tokius automobilius dažniausiai krypsta akys pirkėjų, pasirengusių automobiliui išleisti 5 tūkst. ar daugiau eurų. "Dar didesnio ekonomiškumo siekiantys vairuotojai į tokius automobilius montuoja ir dujų įrangą, tuomet vieno kilometro kaina, važinėjant mieste, itin sumažėja", – pastebi V.Naujanis.

Ukrainiečių įtaka

K.Malašinskas sako, kad turgaus veidą dabar keičia ir ukrainiečiai.

"Jie perka automobilius, kainuojančius iki 2 tūkst. eurų, priešingai nei anksčiau kazachai, turguje įsigydavę brangias mašinas. Prekybininkai vertina šį poreikį ir iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ar Beniliukso šalių į turgų gabena atitinkamus automobilius. Dėl Ukrainoje taikomos muitų politikos jie daugumą įsigytų automobilių registruoja Lietuvoje ir išvažiuoja su jais į savo gimtinę", – kalbėjo automobilių prekyba besiverčiantis vyras.

V.Naujanis atkreipia dėmesį, kad dėl to keičiasi ir Lietuvos automobilių parko paveikslas. "Neretas lietuvis perka daug naujesnį automobilį nei į turgų atvykę ukrainiečiai, tačiau faktas, kad ukrainiečiai mūsų šalyje registruoja įsigytus automobilius, pakeičia ir vidutinį statistinį automobilių parko amžių", – atkreipia dėmesį bendrovės "Varanas" direktorius.

Kalbėdami apie metų laikų įtaką renkantis automobilius, pašnekovai sako, kad metų laikai dažniausiai lemia automobilių tipo pasirinkimą. "Artėjant žiemai ar rudeniui vis dažniau pirkėjas turguje ieško didesnio pravažumo automobilio ar tokio, kuris būtų varomas visais keturiais ratais, pavasarėjant arba vasarą ir rudens pradžioje visi varantieji ratai nėra privalomas atributas", – sako K.Malašinskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių