- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių parkas keičiasi – tai jaučia ir Kauno automobilių turgaus prekiautojai. Vis dar svarbiausiu kriterijumi išlieka transporto priemonės kaina, tačiau pradedama skaičiuoti, kiek kainuos tolimesnė eksploatacija.
Pavadinimas nebe svarbiausias
Didžiausiame Baltijos šalyse Kauno automobilių turguje daugiau kaip dešimtmetį automobilius pardavinėjantis, savo vardo nenorėjęs skelbti kaunietis tikina, kad po truputį užmarštin nueina laikai, kai į turgų atkeliavę prikėjai ieškodavo galingo ir didelio automobilio.
"Septintos ar penktos klasės BMW, "Audi A6" ar A8, S ar E klasės "Mercedes-Benz" automobiliai anksčiau būdavo tie, kurie turguje neužsibūdavo, dabar mados keičiasi", – sako dienraščio kalbintas automobiliais prekiaujantis vyras.
Jo žodžiais galima įsitikinti ir pasivaikščiojus po turgaus teritoriją – greta populiarių ir visais laikais Lietuvoje vertintų vokiškų automobilių, rikiuojasi prancūziški, čekiški, japoniški, itališki automobiliai.
"Kiekvienas daugiau pasidomėjęs prieš pirkdamas automobilį supras, kad čekų "Škoda" yra pigesnis VW variantas, tas pats pasakytina ir, pavyzdžiui, apie "Seat". Didieji automobilių gamintojai po savo sparnu jau seniai priglaudę mažesniuosius ir juose montuoja savo gaminamas dalis, tad tie, kurie nėra prekių ženklų vergai, gali rasti kokybišką automobilį už mažesnę kainą", – sako Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis.
Pasak jo, tas, kas ieško "Volkswagen", gali drąsiai kreipti žvilgsnį į "Škoda" markės automobilius – už tokius pačius pinigus pavyks nusipirkti naujesnį, gerai sukomplektuotą automobilį.
Kiekvienas daugiau pasidomėjęs prieš pirkdamas automobilį supras, kad čekų "Škoda" yra pigesnis VW variantas.
Ieško praktiškumo
Turguje automobiliais iš Vakarų Europos prekiaujantis Kęstutis Malašauskas taip pat antrina prieš tai kalbėjusiems pašnekovams.
"Dabar rinkdamasis automobilį žmogus daugiausia dėmesio skiria jo praktiškumui, todėl vis dar populiariausi dyzeliniai automobiliai, ypač tarp tų pirkėjų, kurie kelyje praleidžia nemažai laiko. Meilė dideliems ir galingiems automobiliams jau pasibaigusi", – sako K.Malašauskas.
Visi pašnekovai vieningai tvirtina, kad šiandieniai automobilių pirkėjai padaro rimtesnius namų darbus prieš rinkdamiesi transporto priemonę – domimasi, kokios vidutinės degalų sanaudos, kaip tarptautiniais testais vertinamas patikimumas ir panašiai.
"Degalų kainos, nors ir nėra tokios didelės, kaip buvo prieš kelerius metus, tačiau jų sanaudos turi reikšmingą įtaką nusprendžiant, kokį automobilį rinktis. Daugiau sau leisti galintys asmenys neretai jau net renkasi nebe dyzelinį automobilį, o hibridinį. Tokie automobiliai ypač parankūs tiems, kurie daug laiko praleidžia važinėdami mieste", – sako V.Naujanis.
Tokių transporto priemonių turguje dar nėra daug, tačiau vis dažniau automobilvežiuose, kurie pasiekia Kauno automobilių turgų, būna ir hibridinę pavarą turinčių mašinų – dažniausiai tai japoniškieji "Toyota Prius". Vis dėlto į tokius automobilius dažniausiai krypsta akys pirkėjų, pasirengusių automobiliui išleisti 5 tūkst. ar daugiau eurų. "Dar didesnio ekonomiškumo siekiantys vairuotojai į tokius automobilius montuoja ir dujų įrangą, tuomet vieno kilometro kaina, važinėjant mieste, itin sumažėja", – pastebi V.Naujanis.
Ukrainiečių įtaka
K.Malašinskas sako, kad turgaus veidą dabar keičia ir ukrainiečiai.
"Jie perka automobilius, kainuojančius iki 2 tūkst. eurų, priešingai nei anksčiau kazachai, turguje įsigydavę brangias mašinas. Prekybininkai vertina šį poreikį ir iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ar Beniliukso šalių į turgų gabena atitinkamus automobilius. Dėl Ukrainoje taikomos muitų politikos jie daugumą įsigytų automobilių registruoja Lietuvoje ir išvažiuoja su jais į savo gimtinę", – kalbėjo automobilių prekyba besiverčiantis vyras.
V.Naujanis atkreipia dėmesį, kad dėl to keičiasi ir Lietuvos automobilių parko paveikslas. "Neretas lietuvis perka daug naujesnį automobilį nei į turgų atvykę ukrainiečiai, tačiau faktas, kad ukrainiečiai mūsų šalyje registruoja įsigytus automobilius, pakeičia ir vidutinį statistinį automobilių parko amžių", – atkreipia dėmesį bendrovės "Varanas" direktorius.
Kalbėdami apie metų laikų įtaką renkantis automobilius, pašnekovai sako, kad metų laikai dažniausiai lemia automobilių tipo pasirinkimą. "Artėjant žiemai ar rudeniui vis dažniau pirkėjas turguje ieško didesnio pravažumo automobilio ar tokio, kuris būtų varomas visais keturiais ratais, pavasarėjant arba vasarą ir rudens pradžioje visi varantieji ratai nėra privalomas atributas", – sako K.Malašinskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...