- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kabrioletas lietuviams – kaip vaikui trokštamas žaislas. Nori, bet vos atsiranda galimybė gauti, pasirenka kitą. Kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa, beveik 40 proc. lietuvių svajoja įsigyti automobilį pakeliamu stogu. Tiesa, jei turėtų pakankamą sumą pinigų, tokios transporto priemonės nepirktų, vietoj jos rinktųsi greitą lenktyninį automobilį.
Kaip pasakoja Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, apie kabrioletus vairuotojai pradeda svajoti vos tik atšyla oras. Vieniems jie yra ideali transporto priemonė karštą vasaros dieną, kitiems – puiki proga pasipuikuoti prieš aplinkinius.
„Pirkdamas kabrioletą, perki ne transporto priemonę, bet emociją. Susodinti į tokį automobilį visą šeimą niekaip nepavyks, susikrauti daug daiktų taip pat – dažnai bagažinės nėra arba ji labai maža. Kabrioletai skirti maloniai važinėtis mieste vasarą, mėgautis atviru stogu ir gaudyti retus saulės spindulius. Dėl praktiškumo dauguma lietuvių šalia kabrioleto garaže linkę turėti ir standartinį automobilį“, – sako V. Daukšas.
Kaip rodo apklausa, net 38 proc. lietuvių kabrioletą įsigytų tik tuomet, jei turėtų ir įprastą automobilį, kuriuo galėtų išriedėti į gatves esant blogesniam orui. Kad automobilis pakeliamu stogu – ne jiems, atsakė 13 proc. apklaustųjų. Ir tik 9 proc. lietuvių užtektų kabrioletą išsinuomoti ir pravažiuoti juo kartą per metus.
Kabrioletai tinka tik karštoms vasaroms?
Paklausti, koks yra didžiausias kabrioletų trūkumas, net pusė lietuvių nurodė jų nepritaikymą Lietuvos oro sąlygoms. Tačiau, automobilių rinkos eksperto teigimu, įsitikinimas, jog kabrioletai tinka tik karštoms vasaros dienoms, nėra teisingas.
„Šiandien Europoje gaminami kabrioletai, kurie turi pašiltintą pakeliamą stogą bei šildymo sistemą. Vadinasi, jais įmanoma važinėtis ištisus metus. Tiesa, lyginant su standartiniais automobiliais, kabrioletuose yra prastesnė garso izoliacija“, – teigia V. Daukšas.
Net 22 proc. apklausos dalyvių didžiausiu automobilių su pakeliamu stogu trūkumu įvardino nesaugumą, t.y. tokią transporto priemonę būtų rizikinga trumpam palikti gatvėje ar aikštelėje.
Kiek daugiau nei 14 proc. lietuvių atsakė, kad kabrioletai yra per brangūs, o 12 proc. mano, kad jie nepraktiški ir reikalauja daug priežiūros. 1,2 proc. respondentų kabrioletai atrodo pernelyg „mergaitiški“.
Jei turėtų pakankamai pinigų retam automobiliui, dauguma lietuvių – 36 proc. – rinktųsi lenktyninį automobilį, o kabrioletui pirmenybę teiktų kiek mažiau – 34 proc. – respondentų.
Tik ketvirtadalis Lietuvos gyventojų įsigytų prabangų džipą, nes didelis automobilis reiškia prestižą. Beveik 5 proc. apklaustųjų norėtų turėti stilingą, kompaktišką ir puikiai gatvėse laviruojantį „vabalą“.
Autoplius.lt duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodama apie 470 kabrioletų. Dabar parduodamų tokio tipo automobilių kainos prasideda nuo 1000 eurų, o brangiausi modeliai gali kainuoti net 270 tūkst. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...