- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie dešiniąja kelio puse organizuojamo eismo įpratusiems lietuviams kelionės automobiliu tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija, Airija, Malta ir Kipras – didelis iššūkis. Nemokėjimas greitai adaptuotis prie eismo pokyčių tautiečiams kelia stresą, kuris lemia pavojingų situacijų, kartais pasibaigiančių ypač skaudžiomis avarijomis, susidarymą.
Europos bendrovės ERGO Lietuvoje duomenys rodo, kad kasmet minėtose šalyse, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, fiksuojama daugiau nei šimtas incidentų, susijusių su lietuvių vairuojamomis transporto priemonėmis.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, didžioji dauguma tautiečių avarijų kairėje eismo pusėje įvyksta dėl tos pačios priežasties – žmonės prie vairo elgiasi taip, lyg keliautų po Lietuvą ar kitas valstybes, kur eismas vyksta pagal jiems įprastą principą.
R. Bieliauskas atskleidžia, kad šiemet jau užfiksuota 19 atvejų, kai į avarijas Didžiojoje Britanijoje bei Airijoje pateko vairuotojai iš Lietuvos. Nukentėjusiesiems jau išmokėta ar dar bus atlyginta nuostolių už daugiau nei 85 tūkst. eurų.
Praėjusiais metais minėtose šalyse iš viso fiksuota 111 incidentų, kurie buvo susiję su Lietuvos piliečiais – jiems buvo arba dar bus išmokėta daugiau nei 884 tūkst. eurų.
Avarijos – beveik kas savaitę
Eismo organizavimas kairiąja kelio puse savo istoriją skaičiuoja jau daugiau nei tūkstantį metų, tačiau šiandieniniame pasaulyje apie 90 proc. visų kelių važiuojama dešiniąja kelio puse.
Vis tik Didžioji Britanija bei Airija liko konservatyvios ir eismą organizuoja pagal senovėje nusistovėjusią tvarką. Taip pat eismas kairiąja puse vyksta Kipre ir Maltoje, o šios šalys dažnos lietuvių atostogų kryptys.
Pasak R. Bieliausko, šis konservatyvumas daugeliui Europos gyventojų kiša pagalius į ratus, kadangi kaskart apsilankius minėtose šalyse, svetimšaliams vairuotojams ganėtinai sunkiai sekasi perprasti ten galiojančią sistemą. Draudimo eksperto teigimu, tą liudija ir klientų pranešimai apie įvykusias avarijas.
„Didžioji Britanija bei Airija, o paskutiniu metu Malta ir Kipras – lietuvių ypač mėgstamos valstybės, kuriose tautiečiai neretai keliauja automobiliais. Deja, jie kartais pervertina savo jėgas ir prisitaikyti prie eismo pokyčių sugeba ne iš karto.
Beveik kiekvieną savaitę gauname pranešimų apie lietuvių avarijas Jungtinėje Karalystėje ar Airijoje ir ši tendencija išlieka jau ne vienerius metus“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Draudimo ekspertas priduria, kad eismas priešinga kryptimi iššūkiu tampa ne tik lietuviams – kitų valstybių vairuotojai, patekę į tokias situacijas, taip pat patiria stresą. Beje, tai galioja ir britams, kuriems tenka iššūkis vairuoti Lietuvos keliuose.
Svarbiausia – imti pavyzdį iš britų ir neskubėti
Keliavimas automobiliu suteikia gerokai daugiau laisvės bei galimybių, ypač – atostogų metu. Vis tik lietuviai, norintys pažinti Didžiąją Britaniją, Airiją ar kitą šalį, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, neišvengiamai susiduria su problemomis.
Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti.
R. Bieliausko įsitikinimu, per daug bijoti priešinga puse vykstančio eismo nereikėtų, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą niuansų.
„Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti. Tik gerai apgalvojus visus savo sprendimus ir netgi juos numačius į priekį, galima gerokai sumažinti neprognozuojamų ir ne pačių maloniausių incidentų tikimybę.
Beje, nežinant, kaip teisingai manevruoti ar pakliuvus į keblią padėtį eisme, į pagalbą galima pasitelkti kitus vairuotojus, pavyzdžiui, važiuoti paskui juos ir protingai atkartoti jų atliekamą manevrą“, – sako R. Bieliauskas.
Ne ką mažiau svarbu suvokti ir pačius priešingo eismo principus. Bene daugiausiai problemų, pasak draudimo eksperto, kelia įprastos ir žiedinės sankryžos, taip pat – kelių sankirtos.
„Problemų gali kilti ir lygiareikšmėse sankryžose, todėl prieš tai derėtų atlikti namų darbus. Negalima aklai vadovautis principu, kad viskas tose šalyse, kur eismas vyksta kairiąja puse, yra priešingai nei Lietuvoje.
Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje taip pat galioja dešinės rankos taisyklė. Tad prieš kelionę vertėtų pasidomėti konkrečios valstybės eismo taisyklėmis“, – patarimais dalijasi R. Bieliauskas.
Ekspertas pabrėžia, kad šalyse, kur eismas vyksta kita kelio puse, derėtų laikytis kuo arčiau kairiojo važiuojamosios dalies krašto ir nepamiršti nuolat stebėti dešinį transporto priemonės veidrodėlį, jei važiuojama kairiausia eismo juosta.
R. Bieliauskas taip pat primena, kad ne tik D. Britanijoje, Airijoje, Kipre bei Maltoje automobilių eismas vyksta kairiąja kelio puse – tokia tvarka galioja ir Australijoje, Japonijoje, Indijoje, Naujojoje Zelandijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?26
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...