Įspėja: per techninę apžiūrą turi degti visos lemputės

Privalomosios techninės apžiūros (TA) centrų Lietuvoje duomenimis, 7–17 metų automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais. Būtent dėl tokių gedimų į TA centrą gali tekti grįžti dar kartą.

Liko nepatenkintas

Į redakciją kreipėsi automobilio savininkas, papasakojęs istoriją, kuri kilo atliekant automobilio TA.

"Nuvažiavau į TA centrą, kuriame buvo patikrintas mano automobilis. Jis neturėjo jokių trūkumų, išskyrus vieną – nedegė galinis priešrūkinis žibintas. Dėl to gavau baltą lapą, kuriame buvo pateikta išvada, kad transporto priemonė neatitinka techninių reikalavimų, vadinasi, automobilio eksploatuoti negalima, kol įsižiebs galinis priešrūkinis žibintas", – pasakoja skaitytojas.

Pasak jo, nedegantis priešrūkinis žibintas negali padaryti jokios neigiamos įtakos eismo saugumui. "Juk tai ne stabdžiai, ne nusidėvėjusios padangos. Po TA kontrolierius pats pasakė, kad automobilis tvarkingas, tačiau pratęsti TA galiojimo dar dvejiems metams negali dėl nedegančio priešrūkinio žibinto", – situaciją nupasakojo pašnekovas.

Papildomos išlaidos

Pakartotinė apžiūra buvo įvertinta 2 eurais. "Kodėl TA nebuvo galima pratęsti įpareigojant mane pasikeisti lemputę?" – teiravosi skaitytojas.

Tokį pat klausimą uždavėme ir bendrovės Kauno techninės apžiūros centras direktoriui Gintarui Ciegiui. Jo teigimu, kontrolierius pasielgė teisingai ir kaip to reikalauja galiojančios TA atlikimo taisyklės.

"Lietuvos transporto saugos administracija (buvusi Valstybinė kelių transporto inspekcija) yra nustačiusi TA atlikimo taisykles ir jų negalima nepaisyti. Nedegantis priešrūkinis žibintas yra priskiriamas prie didelių trūkumų grafos, o su tokiu trūkumu transporto priemonei negalima dalyvauti eisme", – dienraščiui komentavo specialistas.

G.Ciegis neneigė, kad gali pasitaikyti atvejų, kai TA atliekantis kontrolierius gali patikėti žmogaus gerumu ir pratęsti TA galiojimą atitinkamam laikotarpiui, tačiau tokiu atveju jis pats rizikuoja užsitraukti nemalonę.

"Įsivaizduokime, kad toks automobilis bus sustabdytas netikėto patikrinimo kelyje metu. Jį sustabdę pareigūnai patikrins, ar automobilis techniškai tvarkingas, ar tinkamai veikia visi šviesos prietaisai ir aptiks nedegantį priešrūkinį žibintą. Tuomet dėl aplaidumo bus jau kaltinamas TA kontrolierius", – pasakojo pašnekovas.

Taisyklės yra taisyklės

"Žvelgdamas į šią situaciją iš žmogiškosios pusės aš suprantu, kad priešrūkinio žibinto netinkamas veikimas nekelia itin didelio pavojaus eismo saugumui, tačiau taisyklės yra taisyklės ir jų privalome laikytis. Vienam menku trūkumu atrodys neveikiantis priešrūkinis žibintas. Kitam – gabaritinės šviesos", – sakė Kauno TA centro vadovas.

Beje, kelios valandos prieš pokalbį G.Ciegį pasiekė laiškas, kuriame pranešama apie skirtą nuobaudą vienam iš Kauno TA centro kontrolierių už tai, kad transporto priemonę, kurioje neveikė papildomas stabdžių žibintas, pripažino techniškai tvarkinga.

"Vertėtų atkreipti dėmesį, kad kalba sukasi net ne apie pagrindinį stabdžių žibintą, tačiau apie papildomą, tačiau dėl savo geranoriškumo kontrolierius dabar turės atsakyti pagal Administracinių nusižengimų kodeksą. Jam gresia finansinės sankcijos", – kalbėjo direktorius.

Mintimis grįždamas prie rūko žibintų temos, jis pabrėžė, kad dabar daugelis vairuotojų rūko žibintus apskritai naudoja ne pagal paskirtį – važinėja su įjungtais ir tada, kai jų nereikia – šviesiu paros metu.

"Nutinka ir taip, kad apžiūros metu paprašytas įjungti priešrūkinius žibintus, vairuotojas net nežino, kaip tą padaryti. Tad, regis, turime ne tik prižiūrėti, ar tinkamai veikia automobilio prietaisai, bet ir tai, ar žmonės moka tinkamai jais naudotis", – kalbėjo G.Ciegis.


Šiame straipsnyje: Techninė apžiūražibintai

NAUJAUSI KOMENTARAI

ziek

ziek portretas
ir skydely turi degti visos , visada

Kostia

Kostia portretas
Čia Lietuva, nori ramiai praeiti TA issimt velniop tas prieštankinės, ir ramu..

Norvegijoj

Norvegijoj portretas
Atiduodi automobilį tech.apžiūrai,jei kokia lemputė nedega,pakeičia patys tikrintojai,po to prideda prie saskaitos,kodėl pas mus daroma viskas per antrą galą,pas mus tik drausti sugeba,o kad žmogui suteikt pagalbą niekaip nesumasto.
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Sektoriniai greičio matuokliai dar neveikia: bus tiek pažeidėjų, kad nespės bausti?
    Sektoriniai greičio matuokliai dar neveikia: bus tiek pažeidėjų, kad nespės bausti?

    Sektoriniai greičio matuokliai vis dar neveikia. Pasirodo, yra problemų, kurios gali apsunkinti gyvenimą ne tik nedrausmingiems vairuotojams, bet ir policijai. Apie tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ kalbėjo advokatas Valdemaras ...

    2
  • Sostinės vairuotojams – raginimas neblokuoti viešojo transporto stotelių
    Sostinės vairuotojams – raginimas neblokuoti viešojo transporto stotelių

    Sostinėje vairuotojai raginami neblokuoti viešojo transporto stotelių – tam stotelėse įrengiami įspėjamieji ženklai, o važiuojamoji kelio danga paženklinta geltonos spalvos zigzagu, kuris draudžia automobiliams stovėti viešojo tr...

    1
  • Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“
    Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“

    Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali dingti bet kurią akimirką. Daugelis vairuotojų apie tokį pavojų net neįtaria, o kiti defektus užmaskuoja ir drąsiai važinėja toliau. Kaip gudr...

  • Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?
    Kodėl automobilių padangos kartais pripučiamos azotu?

    Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate – papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu? ...

  • Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?
    Didesnis greitis. Ar metas įteisinti?

    Viešojoje erdvėje vis pasigirsta svarstymų, kad reikėtų leisti vairuotojams važiuoti didesniu greičiu. Dabar prie jų vėl ragina grįžti Vidaus reikalų ministerija (VRM). Ilgametę vairavimo patirtį turinčių lenktynininkų ir saugaus eismo e...

    8
  • „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?
    „Komercinis automobilis 2018“: kas triumfavo šį kartą?

    Lietuvos parodų ir kongresų centre "Litexpo" įvyko "Komercinio automobilio 2018" apdovanojimų ceremonija. Titulus skirtingose klasėse pasidalijo keturi automobiliai, o pačiais geriausiais pripažinti "Volkswagen Crafter" ir ...

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
    Naujokas pasirengęs parodyti raumenis

    Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu. ...

    2
  • Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema
    Atskleista didžiausia „Tesla Model 3“ problema

    „Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė vis...

  • Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?
    Kuo pasirūpinti, kad kelionė su augintiniu būtų sklandi?

    Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo augintinius: šunis, kates ar šeškus. Tam, kad kelionė būtų ne tik sklandi, bet ir saugi, draudikai rekomenduoja laikytis gyvūnų transportavi...

  • Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio
    Aktualu kiekvienam: kaip išsigelbėti iš skęstančio automobilio

    Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems atvejams vairuotojai nėra pasiruošę, o automobiliui nuskęsti pakanka vos dviejų minučių. Kaip pavyksta išsivaduoti į vandenį patekusiems ...

    2
Daugiau straipsnių