Įspėja: per techninę apžiūrą turi degti visos lemputės

Privalomosios techninės apžiūros (TA) centrų Lietuvoje duomenimis, 7–17 metų automobilių grupėje 30–35 proc. visų trūkumų yra susiję su apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisais. Būtent dėl tokių gedimų į TA centrą gali tekti grįžti dar kartą.

Liko nepatenkintas

Į redakciją kreipėsi automobilio savininkas, papasakojęs istoriją, kuri kilo atliekant automobilio TA.

"Nuvažiavau į TA centrą, kuriame buvo patikrintas mano automobilis. Jis neturėjo jokių trūkumų, išskyrus vieną – nedegė galinis priešrūkinis žibintas. Dėl to gavau baltą lapą, kuriame buvo pateikta išvada, kad transporto priemonė neatitinka techninių reikalavimų, vadinasi, automobilio eksploatuoti negalima, kol įsižiebs galinis priešrūkinis žibintas", – pasakoja skaitytojas.

Pasak jo, nedegantis priešrūkinis žibintas negali padaryti jokios neigiamos įtakos eismo saugumui. "Juk tai ne stabdžiai, ne nusidėvėjusios padangos. Po TA kontrolierius pats pasakė, kad automobilis tvarkingas, tačiau pratęsti TA galiojimo dar dvejiems metams negali dėl nedegančio priešrūkinio žibinto", – situaciją nupasakojo pašnekovas.

Papildomos išlaidos

Pakartotinė apžiūra buvo įvertinta 2 eurais. "Kodėl TA nebuvo galima pratęsti įpareigojant mane pasikeisti lemputę?" – teiravosi skaitytojas.

Tokį pat klausimą uždavėme ir bendrovės Kauno techninės apžiūros centras direktoriui Gintarui Ciegiui. Jo teigimu, kontrolierius pasielgė teisingai ir kaip to reikalauja galiojančios TA atlikimo taisyklės.

"Lietuvos transporto saugos administracija (buvusi Valstybinė kelių transporto inspekcija) yra nustačiusi TA atlikimo taisykles ir jų negalima nepaisyti. Nedegantis priešrūkinis žibintas yra priskiriamas prie didelių trūkumų grafos, o su tokiu trūkumu transporto priemonei negalima dalyvauti eisme", – dienraščiui komentavo specialistas.

G.Ciegis neneigė, kad gali pasitaikyti atvejų, kai TA atliekantis kontrolierius gali patikėti žmogaus gerumu ir pratęsti TA galiojimą atitinkamam laikotarpiui, tačiau tokiu atveju jis pats rizikuoja užsitraukti nemalonę.

"Įsivaizduokime, kad toks automobilis bus sustabdytas netikėto patikrinimo kelyje metu. Jį sustabdę pareigūnai patikrins, ar automobilis techniškai tvarkingas, ar tinkamai veikia visi šviesos prietaisai ir aptiks nedegantį priešrūkinį žibintą. Tuomet dėl aplaidumo bus jau kaltinamas TA kontrolierius", – pasakojo pašnekovas.

Taisyklės yra taisyklės

"Žvelgdamas į šią situaciją iš žmogiškosios pusės aš suprantu, kad priešrūkinio žibinto netinkamas veikimas nekelia itin didelio pavojaus eismo saugumui, tačiau taisyklės yra taisyklės ir jų privalome laikytis. Vienam menku trūkumu atrodys neveikiantis priešrūkinis žibintas. Kitam – gabaritinės šviesos", – sakė Kauno TA centro vadovas.

Beje, kelios valandos prieš pokalbį G.Ciegį pasiekė laiškas, kuriame pranešama apie skirtą nuobaudą vienam iš Kauno TA centro kontrolierių už tai, kad transporto priemonę, kurioje neveikė papildomas stabdžių žibintas, pripažino techniškai tvarkinga.

"Vertėtų atkreipti dėmesį, kad kalba sukasi net ne apie pagrindinį stabdžių žibintą, tačiau apie papildomą, tačiau dėl savo geranoriškumo kontrolierius dabar turės atsakyti pagal Administracinių nusižengimų kodeksą. Jam gresia finansinės sankcijos", – kalbėjo direktorius.

Mintimis grįždamas prie rūko žibintų temos, jis pabrėžė, kad dabar daugelis vairuotojų rūko žibintus apskritai naudoja ne pagal paskirtį – važinėja su įjungtais ir tada, kai jų nereikia – šviesiu paros metu.

"Nutinka ir taip, kad apžiūros metu paprašytas įjungti priešrūkinius žibintus, vairuotojas net nežino, kaip tą padaryti. Tad, regis, turime ne tik prižiūrėti, ar tinkamai veikia automobilio prietaisai, bet ir tai, ar žmonės moka tinkamai jais naudotis", – kalbėjo G.Ciegis.


Šiame straipsnyje: Techninė apžiūražibintai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Tvarka

Tvarka portretas
Man džin kaip ten Norvegijoje ar Afrikoje,jus laikykites savo šalies įstatimus.Jai ir pasakys pasikeisti jus nepasikeisyte,ir toliau važinesit.Tikras vairuotojas visada pasitikrina automobili ar dega visos lemputės ir visa kita.Labai daug kelyja važioja,tai su viena fara degančia,tai nedega galines gabaritai,tokie vairuotojai yra apsileidelei,važioja kol važioja.Turi patis pasirupinti savo tvarkingumu varant į tech.apžiūra.

ziek

ziek portretas
ir skydely turi degti visos , visada

Kostia

Kostia portretas
Čia Lietuva, nori ramiai praeiti TA issimt velniop tas prieštankinės, ir ramu..
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų
    Saugus vairavimas prasideda nuo elementarių dalykų

    Vairavimo įgūdžių tobulinimas – nesibaigiantis ir būtinas procesas, tačiau vietų, kur tai daryti, mūsų šalyje dar trūksta. Situaciją gelbėja entuziastų iniciatyvos. ...

  • Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima
    Kauno keliuose – saugiau, bet užmigti ant laurų negalima

    Praėję metai Kaune buvo avaringesni – išaugo žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius, nepaisant to, kad į eismo saugumą buvo investuota daugiau. ...

    4
  • Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja
    Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

    Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuotų netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų sr...

  • Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti
    Šaltesnė žiema privertė vairuotojus pasitempti

    Nors pastaruoju metu orai šiek tiek atšilo, sinoptikai prognozuoja, jog šalčiai po poros dienų vėl sugrįš. Pora šiltesnių dienų gali būti gera proga vairuotojams pasiruošti besikeičiančioms oro sąlygoms. Juol...

    1
  • Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje
    Motociklu – į šalčiausią vietą žemėje

    Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui...

  • Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?
    Važiuoti negalima padėti. Kur padėti kablelį?

    Dakaro senbuviai vienbalsiai teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, vis dėlto kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. Didžioji dalis trasų drie...

    1
  • BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje
    BMW pavojingi ir Didžiojoje Britanijoje

    Jungtinėje Karalystėje veikiančios "GoCompare" draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. ...

  • Lietuvoje daugėja elektromobilių
    Lietuvoje daugėja elektromobilių

    Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36 proc. daugiau nei 2017 metais, šiuo metu jų yra netoli tūkstančio, praneša valstybės įmonė „Regitra“. ...

  • Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus
    Seimas nuo kitų metų įteisino alkoblokus

    Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. ...

    3
  • „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo
    „Ford“ pertvarka Europoje: atleis darbuotojus, neatmeta gamyklų uždarymo

    „Ford“ pranešė atleisianti tūkstančius darbuotojų, paliksianti nepelningas rinkas ir užbaigsianti nuostolingų transporto priemonių gamybą, taip bandydama pertvarkyti įmonės veiklą Europoje ir padidinti veiklos pelno maržą iki 6 ...

    1
Daugiau straipsnių