- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tradiciškai pirmąjį gegužės penktadienį Lietuvoje vyks elektromobilių varžybos „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“. Tai – jau ketvirtos tokio tipo varžybos: per metus keitėsi ne tik patys elektromobiliai, bet ir problemos, su kuriomis susiduria jų pirkėjai. Vienos pagrindinių – privalomasis civilinės atsakomybės ir kasko draudimai.
„Dar neseniai „Bentley“ automobilių Lietuvoje buvo daugiau nei elektromobilių, bendrovės nenorėjo prisiimti atsakomybės už tokias transporto priemones, nebuvo oficialių atstovų, tad trūko informacijos apie galimus jų remonto įkainius. Kai kurios bendrovės drįso žengti pirmuosius žingsnius ir šiandien yra rinkos lyderės, į kurias kreiptis rekomenduoja kone visi elektra varomą transporto priemonę įsigiję vairuotojai“, – teigia varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ organizatorius Darius Grinbergas.
Elektromobilių draudimas – neretai pigesnis
Elektromobilių skaičius Lietuvoje auga: daugiau parduodama naujų, pamažu gyvėja naudotų rinka, nemažai jų įvežama iš kitų šalių. Pastaruoju metu tokių transporto priemonių skaičius augo kone dvigubai kasmet, tačiau absoliutine verte nedaug – vos apie 700. Santykinai mažas jų populiarumas – privalumas draudžiantis.
„Išskirtinių sąlygų apdrausti elektromobilį nėra. Taikome įprastą procedūrą, rizika vertinama atsižvelgiant į kliento eismo įvykių istoriją ir tokio automobilio žalų lygį. Elektromobilio kasko rizika vertinama pagal vairuotojo rizikos duomenis ir techninius automobilio parametrus, remonto įkainius bei detalių kainas. Dar vienas faktorius – vagystės rizika. Elektromobiliai yra pranašesni, nes dėl mažos rinkos jų vagystės rizika yra labai nedidelė. Atsižvelgiant į tai, kad vertinama daug kriterijų, negalime sakyti, jog elektromobilį apdrausti visada bus pigiau“, – draudimo niuansus aiškina ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.
Yra kelios išimtys automobiliams, kurių atstovų Lietuvoje nėra, tad oficialus servisų tinklas taip pat neegzistuoja. Vienas tokių – populiarusis „Tesla“, kuriuos įsigiję ir pamatę kasko draudimo sąlygas, žmonės neretai išpučia akis. Draudimo bendrovės tarpininkauja tik dėl kokybiško remonto autorizuotame servise, o „Tesla“ atstovybės nėra ne tik Baltijos šalyse, bet ir Lenkijoje. Artimiausios – Berlyne bei Stokholme.
Tokia pati sąlyga galioja ir daugiau elektromobilių gamintojų. Vis dėlto šiandien naujų elektromobilių pardavėjus Lietuvoje suskaičiuoti galima vienos rankos pirštais: tai „Hyundai“, „Kia“, „Nissan“, „Volkswagen“, o prie šios kompanijos greičiausiai dar šiemet prisijungs „Jaguar“.
R. Pocius pabrėžia, kad užklausų dėl elektromobilių draudimo daugėja. Nors bendrovės transporto draudimo portfelyje ekologiškų automobilių draudimas kol kas sudaro kelis procentus, jis atspindi nedidelį bendrą Lietuvoje registruotų elektromobilių skaičių.
ERGO atstovas pažymi, kad visi elektromobilių savininkai yra atsargūs – transporto priemonę draudžia tiek privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, tiek savanorišku kasko.
Išskirtinių nuostolių nėra
Kai į avariją patenka įprastas vidaus degimo variklį turintis automobilis, patyrusiems mechanikams viskas aišku – pagal smūgio vietą jie iš anksto gali pasakyti daugumą keistinų detalių. Ar elektromobilių remontui galioja tos pačios taisyklės?
Draudimo bendrovės ERGO duomenimis, patiriamų žalų atvejais esminių skirtumų nefiksuojama. Elektromobiliai santykinai yra brangesni nei įprasti automobiliai, jų dalys neretai kainuoja daugiau. Jeigu apgadinta transporto priemonės važiuoklė, žibintai, stiklai, kėbulo ar kitos panašios detalės, elektromobilio remonto išlaidos nebus gerokai didesnės nei tradicinių degalais varomų automobilių.
Elektromobilis turi pavienių brangesnių detalių – pavyzdžiui, bateriją ar patį elektrinį variklį, kurių keitimas atsieina daug. Tačiau tokio tipo transporto priemonėje nėra degalų siurblio, generatoriaus, radiatoriaus, sankabos ir daugybės kitų komponentų, tad žala kiekvieną kartą skaičiuojama skirtingai.
„Dažniausiai griežtesnės draudimo sąlygos taikomos tiems elektromobiliams, kurie atkeliauja iš JAV ir yra patekę į eismo įvykius. Ne visada smarkiai apgadintus elektromobilius verta remontuoti, ypač, jei ketinama laikytis technologinių reikalavimų. Verta paminėti, kad tokių atvejų pasitaiko dažnai“, – sako draudimo bendrovės Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas R. Pocius.
Vertinant bendrais skaičiais, elektromobilių žalos nėra didelės dėl paprastos priežasties – įprastai jie į eismo įvykius patenka miesto gatvėse. Avarijų priežastys analogiškos – vairuotojo neatidumas, saugaus greičio bei atstumo nesilaikymas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?55
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...