- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių ateities pranašautoja sutinka, kad vidaus degimo varikliams artėja galas, ir dauguma mūsų per keliasdešimt artimiausių metų persėsime prie elektromobilių. Deja, kol kas jie atbaido savo aukšta kaina. Ar tikrai išleisti pinigai atsiperka?
Važiuoja pigiai
Vairuotojai, kurie ieško naujo automobilio ir žino, kad didžioji jų kelionių dalis vyks mieste, neretai savo žvilgsnį nukreipia į elektromobilius, kurie daug laiko sukiojant vairą mieste turi daugiau teisių nei eiliniai benziniai, dyzeliniai ar hibridiniai automobiliai.
Dienraščio herojus – Gediminas Misevičius populiariausiu elektromobiliu "Nissan Leaf" važinėja jau pusantrų metų. "Dažnai išgirstu klausimų – nuo keistų, ko gero, pirmą kartą jiems šovusių į galvą – kaip užvedamas žiemą, iki rimtų – apie realų nuvažiuojamą atstumą, eksploataciją", – savo pasakojimą apie elektromobilio eksploataciją pradeda G.Misevičius. Jis pripažįsta, kad šeimoje yra du automobiliai – vienas didesnis, bet "senovinis" dyzelinis ir "Nissan Leaf", kuris greitai tapo pagrindiniu automobiliu šeimoje miesto atstumams įveikti. Per 16 mėnesių, kuriuos pašnekovui teko praleisti prie "Nissan Leaf" vairo, nuvažiuota 18 tūkst. km. Vidutiniškai tai apie 1 125 km per mėnesį.
Kiek kainavo įveikti tokį atstumą? G.Misevičius skaičiuoja, kad nuvažiuoti100 km elektromobiliu mieste kainuoja apie 1,6 euro arba, jei matuotume degalų sanaudomis, tai prilygtų maždaug 1,5 l benzino. "Planinis techninis aptarnavimas nereikalauja jokių tepalų keitimų, o patikra oficialiame gamintojų servise kainuoja 130 eurų. Ją privaloma atlikti kas 30 tūkst. km arba kasmet.
Elektromobilio vairuotojas taip pat džiaugiasi, kad per pusantrų metų naudojimo neteko susidurti net su menkiausiais gedimais "Elektriniame automobilyje daug mažiau yra kam gesti, nes gerokai mažiau įvairių judančių ir besidėvinčių detalių", – pasakoja G.Misevičius.
Daugiau pranašumų
Pranašumų, važinėjant elektromobiliu, sąrašas vien tik nebrangia eksploatacija nesibaigia. "Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko. Ypač tai pravartu tiems, kuriems į darbą arba po jo reikia važiuoti keliais, kur transporto eismas intensyvus, o viešajam transportui skirta papildoma juosta", – atkreipia dėmesį vyras.
Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko.
Dar vienas dalykas, kuris labai praverčia tiems, kuriems tenka dažnai lankytis didmiesčių centruose – nemokamas automobilio stovėjimas. "Net jei turite mobiliojo telefono abonementą, nereikia sukti galvos, kiek laiko stovėsite, ar išjungti parkavimo. Taip pat nereikia ieškoti galimybės automobilį palikti pigesnėje stovėjimo vietoje", – tvirtina elektromobilio vairuotojas.
Ne vienas tokios transporto priemonės vairuotojas, taip pat ir dienraščio pašnekovas, kaip vieną svarbiausių elektromobilio bruožų išskiria smagų vairavimą – elektromobilis važiuoja labai tyliai, važiuoklė subalansuota miestui ir yra labai komfortiška.
Elektromobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. "Pavažinėjus elektromobiliu, visi automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis tampa itin lėtai reaguojantys", – šypsodamasis pasakoja G.Misevičius. Elektromobilio savininkai gali nuotoliniu būdu mobiliuoju ryšiu automobilyje įjungti ar išjungti šildymą ar vėsinimą, o įkraunant elektromobilio baterijas galima nustatyti režimą specialiame laikmatyje, kad elektromobilio įkrovimas prasidėtų norimu laiku kiekvieną savaitės dieną. Tai ypač palanku tiems, kurie turi dviejų laiko zonų elektros tarifus.
Yra ir trūkumų
Vis dėlto per pusantrų metų, kuriuos teko praleisti vairuojant elektromobilį, pašnekovas pastebėjo ir trūkumų. "Elektromobilis labai lėtai įkraunamas su standartiniu įkrovikliu. Tam, kad būtų energija papildytas visas automobilio akumuliatorius, reikia 10–12 val. Tad geriausia vietoje, kur dažniausiai įkraunamas elektromobilio akumuliatorius, įsirengti greitesnio įkrovimo stotelę, kuri kainuoja apie 600 eurų. Tuomet akumuliatoriaus įkrovimas sutrumpėja iki 3–4 val. Tokį įkrovimo būdą rekomenduoja ir pats gamintojas", – pasakoja G.Misevičius. Dar vienas dalykas, prie kurio reikėjo priprasti ir pačiam straipsnio herojui, – savotiškas elektromobilio dizainas.
Kadangi elektromobilį teko naudoti ir šaltuoju, ir šiltuoju metų laiku, tai galima palyginti ir atstumą, kurį galima įveikti spaudžiant šaltukui ir esant šiltam orui. Taigi šiltuoju laikotarpiu vienu įkrovimu G.Misevičiui pavykdavo nuvažiuoti apie 120–130 km. Pats gamintojas deklaruoja, kad su 24 kWh baterija galima nuvažiuoti 199 km. Tuo metu, kai termometras už lango rodydavo apie minus 25 laipsnius, elektromobiliu pavykdavo įveikti apie 80 km. Pagrindinis sumažėjusio atstumo kaltininkas – šildymas.
Kokios gi išvados? G.Misevičius sako, kad šeima, kuriai reikalingi du automobiliai, tikrai gali rinktis vieną elektrinį, kuris būtų skirtas daugiausia kelionėms mieste. "Jei važinėjate Lietuvoje, vienas iš šeimos automobilių taip pat gali būti elektrinis, tačiau jis turėtų vienu įkrovimu nuvažiuoti bent 300 km", – tvirtina pašnekovas. Deja, kol kas tai įmanoma tik su "Tesla Model S" arba "Tesla Model X"
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...