Quantcast

Elektromobiliai: ar tikrai išleisti pinigai atsiperka?

Automobilių ateities pranašautoja sutinka, kad vidaus degimo varikliams artėja galas, ir dauguma mūsų per keliasdešimt artimiausių metų persėsime prie elektromobilių. Deja, kol kas jie atbaido savo aukšta kaina. Ar tikrai išleisti pinigai atsiperka?

Važiuoja pigiai

Vairuotojai, kurie ieško naujo automobilio ir žino, kad didžioji jų kelionių dalis vyks mieste, neretai savo žvilgsnį nukreipia į elektromobilius, kurie daug laiko sukiojant vairą mieste turi daugiau teisių nei eiliniai benziniai, dyzeliniai ar hibridiniai automobiliai.

Dienraščio herojus – Gediminas Misevičius populiariausiu elektromobiliu "Nissan Leaf" važinėja jau pusantrų metų. "Dažnai išgirstu klausimų – nuo keistų, ko gero, pirmą kartą jiems šovusių į galvą – kaip užvedamas žiemą, iki rimtų – apie realų nuvažiuojamą atstumą, eksploataciją", – savo pasakojimą apie elektromobilio eksploataciją pradeda G.Misevičius. Jis pripažįsta, kad šeimoje yra du automobiliai – vienas didesnis, bet "senovinis" dyzelinis ir "Nissan Leaf", kuris greitai tapo pagrindiniu automobiliu šeimoje miesto atstumams įveikti. Per 16 mėnesių, kuriuos pašnekovui teko praleisti prie "Nissan Leaf" vairo, nuvažiuota 18 tūkst. km. Vidutiniškai tai apie 1 125 km per mėnesį.

Kiek kainavo įveikti tokį atstumą? G.Misevičius skaičiuoja, kad nuvažiuoti100 km elektromobiliu mieste kainuoja apie 1,6 euro arba, jei matuotume degalų sanaudomis, tai prilygtų maždaug 1,5 l benzino. "Planinis techninis aptarnavimas nereikalauja jokių tepalų keitimų, o patikra oficialiame gamintojų servise kainuoja 130 eurų. Ją privaloma atlikti kas 30 tūkst. km arba kasmet.

Elektromobilio vairuotojas taip pat džiaugiasi, kad per pusantrų metų naudojimo neteko susidurti net su menkiausiais gedimais "Elektriniame automobilyje daug mažiau yra kam gesti, nes gerokai mažiau įvairių judančių ir besidėvinčių detalių", – pasakoja G.Misevičius.

Daugiau pranašumų

Pranašumų, važinėjant elektromobiliu, sąrašas vien tik nebrangia eksploatacija nesibaigia. "Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko. Ypač tai pravartu tiems, kuriems į darbą arba po jo reikia važiuoti keliais, kur transporto eismas intensyvus, o viešajam transportui skirta papildoma juosta", – atkreipia dėmesį vyras.

Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko.

Dar vienas dalykas, kuris labai praverčia tiems, kuriems tenka dažnai lankytis didmiesčių centruose – nemokamas automobilio stovėjimas. "Net jei turite mobiliojo telefono abonementą, nereikia sukti galvos, kiek laiko stovėsite, ar išjungti parkavimo. Taip pat nereikia ieškoti galimybės automobilį palikti pigesnėje stovėjimo vietoje", – tvirtina elektromobilio vairuotojas.

Ne vienas tokios transporto priemonės vairuotojas, taip pat ir dienraščio pašnekovas, kaip vieną svarbiausių elektromobilio bruožų išskiria smagų vairavimą – elektromobilis važiuoja labai tyliai, važiuoklė subalansuota miestui ir yra labai komfortiška.

Elektromobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. "Pavažinėjus elektromobiliu, visi automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis tampa itin lėtai reaguojantys", – šypsodamasis pasakoja G.Misevičius. Elektromobilio savininkai gali nuotoliniu būdu mobiliuoju ryšiu automobilyje įjungti ar išjungti šildymą ar vėsinimą, o įkraunant elektromobilio baterijas galima nustatyti režimą specialiame laikmatyje, kad elektromobilio įkrovimas prasidėtų norimu laiku kiekvieną savaitės dieną. Tai ypač palanku tiems, kurie turi dviejų laiko zonų elektros tarifus.

Yra ir trūkumų

Vis dėlto per pusantrų metų, kuriuos teko praleisti vairuojant elektromobilį, pašnekovas pastebėjo ir trūkumų. "Elektromobilis labai lėtai įkraunamas su standartiniu įkrovikliu. Tam, kad būtų energija papildytas visas automobilio akumuliatorius, reikia 10–12 val. Tad geriausia vietoje, kur dažniausiai įkraunamas elektromobilio akumuliatorius, įsirengti greitesnio įkrovimo stotelę, kuri kainuoja apie 600 eurų. Tuomet akumuliatoriaus įkrovimas sutrumpėja iki 3–4 val. Tokį įkrovimo būdą rekomenduoja ir pats gamintojas", – pasakoja G.Misevičius. Dar vienas dalykas, prie kurio reikėjo priprasti ir pačiam straipsnio herojui, – savotiškas elektromobilio dizainas.

Kadangi elektromobilį teko naudoti ir šaltuoju, ir šiltuoju metų laiku, tai galima palyginti ir atstumą, kurį galima įveikti spaudžiant šaltukui ir esant šiltam orui. Taigi šiltuoju laikotarpiu vienu įkrovimu G.Misevičiui pavykdavo nuvažiuoti apie 120–130 km. Pats gamintojas deklaruoja, kad su 24 kWh baterija galima nuvažiuoti 199 km. Tuo metu, kai termometras už lango rodydavo apie minus 25 laipsnius, elektromobiliu pavykdavo įveikti apie 80 km. Pagrindinis sumažėjusio atstumo kaltininkas – šildymas.

Kokios gi išvados? G.Misevičius sako, kad šeima, kuriai reikalingi du automobiliai, tikrai gali rinktis vieną elektrinį, kuris būtų skirtas daugiausia kelionėms mieste. "Jei važinėjate Lietuvoje, vienas iš šeimos automobilių taip pat gali būti elektrinis, tačiau jis turėtų vienu įkrovimu nuvažiuoti bent 300 km", – tvirtina pašnekovas. Deja, kol kas tai įmanoma tik su "Tesla Model S" arba "Tesla Model X"



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Žmogutis nori savo šlamštą parduot, tai ir reklamuoja visaip.

To Jonas

To Jonas portretas
Dink į kaimą trečias broli! Girdėjai, kad kažkur varpai skamba, bet kurioj varpinėj - nežinai, taip, kad geriau tylėk, protingesnis atrodysi.

tai bent

tai bent portretas
pigi reklama.norvegai jau atsikando elektriniu.pardavimai smunka.nes naikinamos lengvatos ir t.t.Tik hibridiniai gali spresti visas bedas ir tai ne simtu procentu
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių