- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dviratis vieniems yra pramoga, kitiems – kasdienė susisiekimo priemonė, be kurios sunku išsiversti. Vis dėlto abiejų grupių žmonės, dviračiais išriedėję į kelią, susiduria su nemenkais iššūkiais. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktos apklausos duomenys atskleidė, kad keliuose dviratininkai vis dar lenkiami nesaugiu atstumu arba juos išvis grasinama nustumti nuo kelio.
Dviratininkai neturi lygiaverčio statuso
Remiantis tyrimo rezultatais, dviratininkus labiausiai erzina užmiestyje nesaugiu atstumu lenkiančios transporto priemonės (28 proc.). Kiek mažiau (24 proc.) respondentų akcentavo transporto priemones, kurios, priartėjusios pavojingai arti, grasina nustumti dviratininką nuo kelio. Dar 23 proc. apklaustųjų įvardijo pėsčiuosius, einančius dviratininkams skirtais takais ir taip trukdančius eismui.
Mažiau dviratininkus erzina (6 proc.) situacijos, kai automobilių vairuotojai ar pėstieji moralizuoja ir moko, kaip reikia tinkamai važiuoti dviračiu. 7 proc. dviratininkų paminėjo transporto priemones, kurios įjungtu avariniu signalu paliekamos dviračių takuose. Dar 8 proc. apklaustųjų atkreipė dėmesį į save bei kolegas ir pabrėžė, kad juos piktina ne pagal Kelių eismo taisykles važiuojantys kiti dviratininkai.
Gatvėse netrūksta pavyzdžių, kai pavojingai manevruoja automobilių vairuotojai ar kelią pastoja dviračių takais einantys pėstieji.
„Gatvėse netrūksta pavyzdžių, kai pavojingai manevruoja automobilių vairuotojai ar kelią pastoja dviračių takais einantys pėstieji. Toks elgesys netoleruotinas, nes kelia pavojų visiems be išimties. Nesusikalbėjimo ir streso kelyje, matyt, bus visada, tačiau pagrindines to priežastis beveik visada galima pašalinti. Įtampa tarp eismo dalyvių taip pat nuslūgtų, jei visi laikytųsi saugaus atstumo lenkdami, laiku perspėtų apie planuojamą manevrą, o kilus nesusipratimui reaguotų draugiškai“, – sako Gytis Matiukas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius.
Nemalonios situacijos – kasdienybė
Kad dviratininkams trūksta kitų eismo dalyvių pagarbos, įsitikinęs ir Vilniaus „Dviračių mokyklos“ atstovas ir dviratininkų treneris Vaidas Rimkus. Anot jo, įvairių nemalonių situacijų kyla tada, kai susikerta dviratininkų ir kitų eismo dalyvių keliai. Pasak V. Rimkaus, nemažai automobilių vairuotojų klaidingai galvoja, kad dviratį galima lenkti bet kaip vien dėl to, kad jis važiuoja lėčiau už motorinę transporto priemonę.
Tai, kad dviratininkai keliuose neretai susiduria su pavojais, rodo ir realūs nutikimai. Dviratininkų treneris tikina gana dažnai pakliūvantis į nepavydėtinas situacijas. Nors padėtis miesto gatvėse dar patenkinama, mat automobilių vairuotojai priversti važiuoti lėčiau, tačiau viskas kardinaliai pasikeičia užmiesčio keliuose.
„Šią vasarą pakliuvau į ne vieną situaciją, kai dėl nepavyzdingai lenkiančių vairuotojų atsidurdavau pavojuje. Štai visai neseniai nuvirtau kelkraštyje vien dėl to, kad automobilis mane lenkė pernelyg arti ir neišlaikiau pusiausvyros. Kadangi iš priekio artėjo kitas automobilis, už manęs važiavęs vairuotojas nenorėjo palaukti, kol su juo prasilenks. Jis tik padidino greitį ir prašvilpė palei pat mano šoną“, – nutikimą prisimena V. Rimkus ir priduria, kad nesaugiu atstumu lenkęs vairuotojas nė nepristabdęs nulėkė tolyn.
Pasak dviratininkų trenerio, automobilių vairuotojai, savo kailiu nepatyrę, ką reiškia važiuoti dviračiu keliu ir būti aplenktam taip arti, nė negali įsivaizduoti, su kokiomis sąlygomis susiduria pedalus minantys tautiečiai. Vis dėlto, anot V. Rimkaus, norint teigiamų pokyčių, savo indėlį į eismo saugumą turi padaryti ir patys dviratininkai, laikydamiesi Kelių eismo taisyklių.
Inicijuoja pokyčius
Kad šalyje sumažėtų dviratininkams pavojingų situacijų, G. Matiuko teigimu, būtini ir įstatymų pokyčiai.
„Kol Kelių eismo taisyklėse bus vietos interpretacijoms, tol egzistuos didelė spraga ir dviratininkų padėtis bus pavojinga – ypač kalbant apie lenkimą. Dėl šios priežasties socialine iniciatyva „Pusantro metro“ siekiame atkreipti dėmesį į keliuose kylančius pavojus. Norime, kad Kelių eismo taisyklėse įsigaliotų konkreti – 1,5 metro atstumo – dviratininkų lenkimo taisyklė, kurios būtų paisoma lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus“, – sako G. Matiukas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...