- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos prieš mėnesį Europos Sąjungoje priimtam sprendimui, jog Lietuva turės leisti registruoti dešiniavairius automobilius, nepritaria daugiau nei pusė – 62 proc. – lietuvių. Tokius duomenis parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt balandžio mėnesį atlikta apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 2000 respondentų.
Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, didžioji dalis lietuvių mano, kad dešiniavairės transporto priemonės neišvengiamai turės įtakos bendrai eismo situacijai. Tokie automobiliai gali padidinti avaringumą keliuose, nes nei eismo taisyklės, nei patys keliai jiems nėra pritaikyti.
„Tikėtina, jog automobiliai su vairu dešinėje pusėje įneš chaoso, nes juos vairuoti reikia papildomų gebėjimų ir įgūdžių. Pavyzdžiui, situacijose, kada dešiniavaire transporto priemone lenkiamas automobilis ar daromas kairysis posūkis. To vairavimo mokyklose Lietuvoje nėra mokoma, tad tikėtina, jog vairuotojams gali kilti papildomų sunkumų. Be to, dešiniavairių automobilių žibintai pritaikyti geriau apšviesti kairį kelkraštį, tad kelyje akintų važiuojančius priešinga puse“, – dešiniavairių automobilių trūkumus vardina V. Daukšas.
Kita apklausos dalyvių dalis – beveik 30 proc. – sprendimą leisti registruoti dešiniavairius automobilius palaiko, nes tai suteiks progų įsigyti gerokai pigesnių automobilių iš Didžiosios Britanijos. V. Daukšo teigimu, tai ypač aktualu lietuviams emigrantams, kurie užsienyje pirktą dešiniavairę transporto priemonę galės laisvai registruoti ir ją vairuoti Lietuvoje.
„Šiuo metu naudotos transporto priemonės, kurių vairas yra dešinėje pusėje, kainuoja nuo 30 proc., o neretai ir iki 50 proc. pigiau už įprastus automobilius. Štai mūsų šalyje vieno populiariausių 2006 m. gaminto “Volkswagen Passat” vidutinė kaina Lietuvoje yra 17,3 tūkst. litų. D. Britanijoje tokį automobilį galima įsigyti už 13 tūkst. litų, t.y. trečdaliu pigiau“, – sako V. Daukšas.
Jo teigimu, leidimas tokius automobilius registruoti mūsų šalyje daliai vairuotojų leis sutaupyti nuo 2 iki 10 tūkst. litų, kuriuos kitu atveju tektų investuoti į dešiniavairės transporto priemonės pritaikymą Lietuvos keliams.
Kaip rodo apklausos duomenys, net galimybė įsigyti beveik perpus pigesnį dešiniavairį automobilį lietuvių nevilioja. Net 70 proc. respondentų pripažino, kad mieliau rinktųsi įprastą transporto priemonę, o ne pigesnę ir su vairu dešinėje pusėje. Likusi respondentų dalis atsakė, jog vairas kitoje nei įprastai pusėje jiems didelių problemų nesukeltų, todėl jie rinktųsi dešiniavairę transporto priemonę.
Apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar dešiniavairiams automobiliams turėtų būti taikomi didesni mokesčiai nei įprastiems automobiliams. Beveik 60 proc. atsakiusiųjų pritaria, kad jiems turėtų būti taikomi registracijos, kasko bei civilinės atsakomybės draudimo mokesčiai, nes tokie automobiliai keltų didesnę riziką keliuose. 33 proc. apklausos dalyvių tokie mokesčiai atrodo neteisingi. Anot jų, riziką keliuose kelia ne automobilis, o neįgudę ir vairavimo kultūros stokojantys vairuotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?50
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...