- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugelis vairuotojų yra įsitikinę, kad moka puikiai vairuoti ir gerai išmano kelių eismo taisykles (KET).
Vis tik praktika rodo, kad net ir svarbiausi KET principai kelyje dažnai yra primirštami, o dėl to sukeliamos avarijos, automobilių savininkai patiria nuostolių ar sužalojami žmonės. ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovo Rimvydo Pociaus teigimu, viena iš itin svarbių kelių eismo taisyklių, kurios ne visuomet paisoma, yra nuostata praleisti iš dešinės pusės važiuojančias transporto priemones tais atvejais, kai kelio ženklai ar šviesoforai nenurodo kitaip.
„Vadinamoji dešinės rankos taisyklė, kad ir kaip bebūtų keista, yra pažeidžiama gana dažnai ir neretai tampa eismo įvykių priežastimi. Nors ši taisyklė kiekvienam vairuotojui turėtų būti tokia pat suprantama, kaip kad draudimas važiuoti per sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui, tačiau kelyje situacijos ne visuomet būna labai aiškios, vairuotojai pasimeta, priima neteisingus sprendimus. Tai lemia, kad gan dažnai pirmumą turinčios transporto priemonės yra nepraleidžiamos kitų eismo dalyvių ir taip įvyksta avarijos“, – sako R. Pocius.
Anot draudimo eksperto, dažniausiai taip nutinka mažareikšmėse sankryžose ar automobilių stovėjimo aikštelėse, kaimo keliukuose. Tokiose vietose eismo pirmumas dažnai nėra nurodytas kelio ženkluose, čia nebūna įrengti šviesoforai, todėl tokiomis sąlygomis važinėti nepratę ar neatidūs vairuotojai nežino, kaip elgtis ir sukelia avarines situacijas.
„Kartais eismo situacija būna painoka – gali atrodyti, kad besisukanti transporto priemonė turi duoti kelią tiesiai važiuojančiai, tačiau taip yra nebūtinai. Tinkamai tokiose situacijose pasielgti leidžia tik kelių eismo taisyklių žinojimas, dėmesingumas ir vairavimo patirtis. Be to, visada reikėtų įvertinti ir kito vairuotojo veiksmus. Net ir turint pirmumo teisę kelyje prieš sankryžą reikėtų visuomet primažinti greitį bei įsitikinti, kad kita transporto priemonė sustoja ir duoda kelią“, – sako R. Pocius.
R. Pociaus teigimu, dėl dešinės rankos taisyklės nesilaikymo įvykusių avarijų metu dažniausiai patiriama 700-800 eurų žala, tačiau neretai nuostoliai būna ir gerokai didesni ar net sužalojami žmonės. Tai, draudimo eksperto teigimu, daugiausiai priklauso nuo greičio, kuriuo transporto priemonės važiuoja ir sankryžos ypatumų bei oro sąlygų. Dėl to ypač važiuojant nepažįstamais maršrutais visuomet reikia rinktis saugų greitį, važiuoti kiek lėčiau nei leidžia kelio ženklai ir kelių eismo taisyklės.
„Neretai pasitaiko ir kuriozinių situacijų, kai apie dešinės rankos taisyklę vairuotojai prisimena tik pateikę užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikams. Abu eismo dalyviai neatsižvelgia į visas kelių eismo taisykles ir netinkamai įvertina situaciją, todėl vienas jų jau būna susitaikęs su savo kaltumu, o kitas tvirtai mano, kad yra nukentėjusysis. Vis tik ekspertams pagal pateiktą informaciją įvertinus visas aplinkybes paaiškėja, kad dėl eismo įvykio yra kaltas visai ne tas vairuotojas, nes tokioje situacijoje reikėjo laikytis dešinės rankos taisyklės“, – pažymi R. Pocius.
R. Pociaus teigimu, dažniausiai tokiose situacijose vairuotojai pripažįsta klydę ir sutinka su kaltos ir nukentėjusios eismo įvykio pusių apkeitimu.
ERGO draudimo bendrovė pagal privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sutartis iš viso šiemet užfiksavo 16,6 tūkst. eismo įvykių, kurių metu transporto priemonių savininkai patyrė 16,3 mln. eurų nuostolių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...