- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažnai nesuvaldyto automobilio kelyje ar išlūžusio rato priežastis – neprižiūrėtos automobilio važiuoklės padarinys.
Priežiūra būtina
Norėdami užbėgti šiems įvykiams už akių, važiuodami nelygiu keliu ar didesniu greičiu, turime atkreipti dėmesį į pirmuosius įspėjamuosius signalus – nemalonius garsus automobilyje (bildesys, ūžesys, cypimas, barškėjimas, tarškėjimas).
Labiau įgudę vairuotojai gali pajausti ir pablogėjusį automobilio manevringumą posūkiuose ar lenkiant. Deja, egzistuoja dalis gedimų, kurių neįmanoma pastebėti kelyje. Vertėtų nepamiršti ir to, kad eksplotuojant automobilį, kuriame keistina yra tik viena sudilusi važiuoklės sistemos dalis, daug greičiau dyla ir kitos, sveikos, dalys. Todėl būtina reguliariai važiuoklės patikros darbus patikėti profesionaliems automobilių remonto meistrams. Tvarkinga automobilio važiuoklė – stabilumo sąlyga, padidinanti eismo dalyvių saugumą ir užtikrinanti važiavimo komfortą.
Kadangi važiavimo saugumą lemia geras ratų sukibimas su kelio danga, viena pagrindinių važiuoklės funkcijų – užtikrinti nepertraukiamą kontaktą su ne visada lygia kelio danga. Dėl blogo ratų sukibimo su kelio danga pailgėja automobilio stabdymo kelias, kyla grėsmė ir kitiems eismo dalyviams.
Šarnyrai ir sailentblokai
Taigi su automobilių seviso "Pas Vilių" direktoriumi Algirdu Laurinaičiu pabandykime išsiaiškinti, kokie automobilio garsai mums praneša apie galinčias kilti bėdas.
Jeigu važiuodami automobiliu išgirdote bildesį, tikėtina, kad iškilo problemų, susijusių su pakaba. A.Laurinaičio teigimu, priežastys gali būti kelios. "Vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų – pakabos svirčių jungčių nusidėvėjimas. Šarnyrinės jungtys yra vienos svarbiausių važiuoklės dalių, kurios jungia judančias pakabos detales, o nuo jų itin priklauso, stabilus ar ne bus automobilis kelyje", – pasakoja automobilių remonto specialistas.
Vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų – pakabos svirčių jungčių nusidėvėjimas.
Jei skleidžiamas duslus bildėjimo garsas, priežastis jau gali būti visai kita – nusidėvėjo pakabos įvorės, paprastai vadinamos sailentblokais. "Nors šios įvorės dar ilgai gali tarnauti, tačiau, problemai įsisenėjus ir nepakeitus įvorių, gali pakisti automobilio ratų geometrija, tai pradeda kenkti automobilio kontrolei – jis tampa nebe toks stabilus kelyje, suprastėja jo valdymas, gali pradėti netolygiai dėvėtis automobilio padangos, o jeigu automobilio savininkas delsia šalinti šią problemą, ilgainiui toks pakabos remontas gali kaip reikiant paploninti vairuotojo piniginę", – pastebi specialistas.
Amortizatoriai
Bildėjimas, žinoma, nėra vienodas ir važiuojant skirtingomis kelio dangomis, reiškia skirtingus dalykus. Jeigu pakabos bildesį išgirdote važiuodami nelygia kelio danga, gali tekti ieškoti problemų ties amortizatoriai ir jų atramomis.
"Vietose, kur amortizatorius tvirtinamas prie kėbulo, yra specialios guminės arba poliuretaninės atramos kartu su atraminiais guoliais, kurios, transporto priemonei riedant nelygiu paviršiumi, ir sugeria nelygumus. Kai jų naudojimo terminas artėja prie pabaigos, visi smūgiai perduodami automobilio kėbului, netinkamą detalės veikimą vairuotojas gali pajusti ir vairu", – apie sudėvėtos detalės veikimą pasakoja pašnekovas.
Dėl tokio atramos ir atraminio guolio nusidėvėjimo automobilis pradeda linguoti kelyje, tampa mažiau manevringas, labiau reaguoja ir į pasitaikančius kelio nelygumus.
Padangos irgi pakaba
Jei važiuodami automobiliu išgirdote ūžimą, metas patikrinti automobilio guolius. Delsiant juos pakeisti automobilis tampa nestabilus, sunkiau valdomas kelyje, labiau dėvėsis padangos.
Naujesnės gamybos automobiliai turi įdiegtus jutiklius, kurie praneša, kad jau labai nusidėvėjo stabdžių trinkelės, tačiau senesniuose to nėra, tad vairuotojui tenka pasikliauti savo pjūčiais.
Automobilių serviso "Pas Vilių" direktorius teigia, kad neretai tenka atkreipti žmonių dėmesį ir į padangas, kurių kokybė šaltuoju metų laiku itin svarbi.
"Jeigu padanga turi konstrukcinių arba mechaninių pažeidimų, vadinamųjų guzų, kyla pavojus, kad ji gali sprogti. Jeigu padanga nudyla ir nelieka protektoriaus, tuomet, esant šlapiai kelio dangai, dingsta sukibimas su keliu ir galima prarasti automobilio kontrolę. Tai itin gerai juntama stabdant. Problemas, susijusias su padangomis, išduoda vibracijos, kurios atsiranda važiuojant didesniu greičiu", – sako serviso "Pas Vilių" direktorius A.Laurinaitis.
Jis pataria nuolat stebėti padangas, įsitikinti, ar protektorius nėra nudilęs, ar padangoje yra pakankamai oro ir ji jo neleidžia, ar nesimato iškilimų ar atsilupimų. Jei pastebite bent vieną iš šių požymių, vertėtų nedelsti ir padangas pakeisti arba pasikonsultuoti dėl padangų būklės.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...