Quantcast

Dėmesio! Automobilio pakabai nereikia šykštėti

  • Teksto dydis:

Dažnai nesuvaldyto automobilio kelyje ar išlūžusio rato priežastis – neprižiūrėtos automobilio važiuoklės padarinys.

Priežiūra būtina

Norėdami užbėgti šiems įvykiams už akių, važiuodami nelygiu keliu ar didesniu greičiu, turime atkreipti dėmesį į pirmuosius įspėjamuosius signalus – nemalonius garsus automobilyje (bildesys, ūžesys, cypimas, barškėjimas, tarškėjimas).

Labiau įgudę vairuotojai gali pajausti ir pablogėjusį automobilio manevringumą posūkiuose ar lenkiant. Deja, egzistuoja dalis gedimų, kurių neįmanoma pastebėti kelyje. Vertėtų nepamiršti ir to, kad eksplotuojant automobilį, kuriame keistina yra tik viena sudilusi važiuoklės sistemos dalis, daug greičiau dyla ir kitos, sveikos, dalys. Todėl būtina reguliariai važiuoklės patikros darbus patikėti profesionaliems automobilių remonto meistrams. Tvarkinga automobilio važiuoklė – stabilumo sąlyga, padidinanti eismo dalyvių saugumą ir užtikrinanti važiavimo komfortą.

Kadangi važiavimo saugumą lemia geras ratų sukibimas su kelio danga, viena pagrindinių važiuoklės funkcijų – užtikrinti nepertraukiamą kontaktą su ne visada lygia kelio danga. Dėl blogo ratų sukibimo su kelio danga pailgėja automobilio stabdymo kelias, kyla grėsmė ir kitiems eismo dalyviams.

Šarnyrai ir sailentblokai

Taigi su automobilių seviso "Pas Vilių" direktoriumi Algirdu Laurinaičiu pabandykime išsiaiškinti, kokie automobilio garsai mums praneša apie galinčias kilti bėdas.

Jeigu važiuodami automobiliu išgirdote bildesį, tikėtina, kad iškilo problemų, susijusių su pakaba. A.Laurinaičio teigimu, priežastys gali būti kelios. "Vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų – pakabos svirčių jungčių nusidėvėjimas. Šarnyrinės jungtys yra vienos svarbiausių važiuoklės dalių, kurios jungia judančias pakabos detales, o nuo jų itin priklauso, stabilus ar ne bus automobilis kelyje", – pasakoja automobilių remonto specialistas.

Vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų – pakabos svirčių jungčių nusidėvėjimas.

Jei skleidžiamas duslus bildėjimo garsas, priežastis jau gali būti visai kita – nusidėvėjo pakabos įvorės, paprastai vadinamos sailentblokais. "Nors šios įvorės dar ilgai gali tarnauti, tačiau, problemai įsisenėjus ir nepakeitus įvorių, gali pakisti automobilio ratų geometrija, tai pradeda kenkti automobilio kontrolei – jis tampa nebe toks stabilus kelyje, suprastėja jo valdymas, gali pradėti netolygiai dėvėtis automobilio padangos, o jeigu automobilio savininkas delsia šalinti šią problemą, ilgainiui toks pakabos remontas gali kaip reikiant paploninti vairuotojo piniginę", – pastebi specialistas.

Amortizatoriai

Bildėjimas, žinoma, nėra vienodas ir važiuojant skirtingomis kelio dangomis, reiškia skirtingus dalykus. Jeigu pakabos bildesį išgirdote važiuodami nelygia kelio danga, gali tekti ieškoti problemų ties amortizatoriai ir jų atramomis.

"Vietose, kur amortizatorius tvirtinamas prie kėbulo, yra specialios guminės arba poliuretaninės atramos kartu su atraminiais guoliais, kurios, transporto priemonei riedant nelygiu paviršiumi, ir sugeria nelygumus. Kai jų naudojimo terminas artėja prie pabaigos, visi smūgiai perduodami automobilio kėbului, netinkamą detalės veikimą vairuotojas gali pajusti ir vairu", – apie sudėvėtos detalės veikimą pasakoja pašnekovas.

Dėl tokio atramos ir atraminio guolio nusidėvėjimo automobilis pradeda linguoti kelyje, tampa mažiau manevringas, labiau reaguoja ir į pasitaikančius kelio nelygumus.

Padangos irgi pakaba

Jei važiuodami automobiliu išgirdote ūžimą, metas patikrinti automobilio guolius. Delsiant juos pakeisti automobilis tampa nestabilus, sunkiau valdomas kelyje, labiau dėvėsis padangos.

Naujesnės gamybos automobiliai turi įdiegtus jutiklius, kurie praneša, kad jau labai nusidėvėjo stabdžių trinkelės, tačiau senesniuose to nėra, tad vairuotojui tenka pasikliauti savo pjūčiais.

Automobilių serviso "Pas Vilių" direktorius teigia, kad neretai tenka atkreipti žmonių dėmesį ir į padangas, kurių kokybė šaltuoju metų laiku itin svarbi.

"Jeigu padanga turi konstrukcinių arba mechaninių pažeidimų, vadinamųjų guzų, kyla pavojus, kad ji gali sprogti. Jeigu padanga nudyla ir nelieka protektoriaus, tuomet, esant šlapiai kelio dangai, dingsta sukibimas su keliu ir galima prarasti automobilio kontrolę. Tai itin gerai juntama stabdant. Problemas, susijusias su padangomis, išduoda vibracijos, kurios atsiranda važiuojant didesniu greičiu", – sako serviso "Pas Vilių" direktorius A.Laurinaitis.

Jis pataria nuolat stebėti padangas, įsitikinti, ar protektorius nėra nudilęs, ar padangoje yra pakankamai oro ir ji jo neleidžia, ar nesimato iškilimų ar atsilupimų. Jei pastebite bent vieną iš šių požymių, vertėtų nedelsti ir padangas pakeisti arba pasikonsultuoti dėl padangų būklės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių