- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrinių paspirtukų, kaip ir elektrinių dviračių ar motorolerių, populiarumas auga visame pasaulyje – ne išimtis yra ir Lietuva. Paspirtukas, kuriame yra ličio jonų baterija, yra pavojinga atlieka, kurią būtina tinkamai sutvarkyti.
Augantį elektrinių paspirtukų naudojimą puikiai iliustruoja ne tik ekspertų prognozės šią rinką pasaulyje augsiant dviženkliu procentu, bet ir JAV pavėžėjimo paslaugų kompanijos „Uber“ neseniai pasirašyta sutartis dėl elektrinių paspirtukų nuomos paslaugos pirkimo. Elektrinius paspirtukus vis dažniau galima išvysti ir Lietuvos miestų gatvėse.
„Ličio jonų baterija varomi elektriniai paspirtukai neteršia aplinkos ir sukelia kur kas mažiau triukšmo nei benziną, dyzelį ar dujas naudojančios transporto priemonės. Tokie paspirtukai taip pat reikalauja mažiau techninės priežiūros nei tradicinis automobilis ar motoroleris, nes neturi vidaus degimo variklio ir nereikia keisti alyvos. Tai reiškia, kad elektrinio paspirtuko naudotojui gerokai mažiau kainuoja išlaikyti šią aplinkai draugišką transporto priemonę, kurios didėjantį populiarumą pastaruoju metu stebime ir Lietuvoje“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA), Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovė Veronika Masalienė.
Jei tradicinės transporto priemonės generuoja nemažai pavojingų atliekų (filtrų, amortizatorių, akumuliatorių, tepalų ir pan.), tai elektriniai paspirtukai turi vienintelę pavojingą sudedamąją dalį – ličio jonų bateriją.
„Elektriniai paspirtukai, kaip ir kai kurios kitos elektroninės įrangos atliekos, turi pavojingų elementų ir medžiagų. Dėl to ličio jonų baterijas turinčių paspirtukų negalima mesti į buitinių atliekų konteinerius. Tiek paspirtukai, tiek ličio jonų baterijos yra perdirbami, nors šių baterijų perdirbimo procesas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastiniais vidaus varikliais varomų automobilių akumuliatorių. Lietuvoje turime visą infrastruktūrą ir šioms atliekoms sutvarkyti“, – sako bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vien per 2018 metų pirmąjį pusmetį į šalį buvo importuota virš 8 tūkst. su elektriniu varomuoju varikliu dviračių priemonių (paspirtukų, riedžių ir kt.) ir motociklų, mopedų – 2 kartus daugiau nei per tą patį 2017-ųjų laikotarpį, o jų vertė siekė atitinkamai 1,4 mln. eurų ir 0,6 mln. eurų.
Duomenų, kiek šalyje parduodama tik elektrinių paspirtukų nėra, į šią statistiką neįtraukti ličio jonų baterija varomi dviračiai, triračiai ir keturračiai, kurių populiarumas taip pat didėja.
Elektroninės įrangos atliekos, patekusios į aplinką (vandenį, gruntą, atmosferą), gali užteršti ją pavojingomis toksiškomis medžiagomis (gyvsidabriu, švinu, kadmiu, chromu). Dauguma atliekų tinka perdirbimui, o iš jų gaunamos žaliavos panaudojamos kitų gaminių gamyboje ir tokiu būdu taupomi gamtos ištekliai. Gyventojai daugiau informacijos, kur priduoti neveikiančius elektroninės įrangos prietaisus, gali rasti www.atliekos.lt.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...