- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„BMW Motorrad Techday 2018“ renginio metu buvo pristatytas pirmasis „BMW Motorrad“ autonominis motociklas. Į renginį susirinkusių žurnalistų akivaizdoje žmogaus nevaldomas „BMW R 1200 GS“ apsuko kelis ratus „BMW Group“ bandymų poligone, Pietų Prancūzijos Miramo mieste. Motociklas pats gali pradėti važiuoti, greitėti, įveikti posūkius vėjuotoje trasoje bei sustoti.
„BMW Motorrad“ inžinieriai dar kartą pademonstravo, kad viskas yra įmanoma. BMW yra vienas lyderių sparčiai tobulėjančioje autonomijos srityje kalbant ne tik apie automobilius, bet ir motociklus. Šios technologijos aktualios visiems eismo dalyviams – jos į naują lygį pakelia ne tik vairuotojų komfortą, bet ir eismo saugumą“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Tikslas – daugiau vairavimo malonumo
„BMW Motorrad Techday 2018“ renginyje pristatyta technologija – tik bandomoji, tačiau ji taps platforma kitoms ateityje pasirodysiančioms sistemoms, kurios padarys važiavimą motociklu saugesnį, komfortiškesnį ir malonesnį.
Pirmasis autonominio motociklo prototipas bus bandomas įvairiomis sąlygomis ir kūrėjams suteiks daug informacijos apie šią ganėtinai mažai, lyginant su automobiliais, išplėtotą sritį. Siekiama, kad motociklo sistemos kuo anksčiau numatytų susidarančias pavojingas situacijas ir ne tik gebėtų važiuoti savarankiškai, bet ir leistų vairuotojui išvengti incidentų, pavyzdžiui, kai prireikia staigiai stabdyti.
„BMW Motorrad“ inžinieriai, kurdami autonominius motociklus, bendradarbiauja su BMW automobilių gamintoju bei keičiasi technologijomis. Kai kurios jų gali būti pritaikytos tiek automobiliams, tiek motociklams.
Tokia pati situacija ir su inovatyviomis medžiagomis, pavyzdžiui, anglies pluošto detales naudoja ir „BMW Automobile“, ir „BMW Motorrad“ padaliniai, o jos gaminamos vienoje vietoje. Tai – dar vienas sėkmingos sinergijos tarp automobilių ir motociklų gamintojų pavyzdys.
Vystoma daug naujų technologijų
„BMW Motorrad“ tyrimams skiria labai daug dėmesio, investicijų ir siekia sukurti bei išbandyti kuo daugiau pažangių technologijų, kurios galėtų būti naudojamos ateities motocikluose. Daug dėmesio skiriama įvairių procesų skaitmenizavimui – vadinamajai V2V komunikacijai, kai motociklas gali perduoti informaciją apie kelio būklę bei kitus niuansus kitai pro šalį važiuojančiai transporto priemonei.
Technologijų pristatymo „BMW Motorrad Techday 2018“ renginyje buvo parodytas ne tik autonominis motociklas, bet ir daugybė kitų inovatyvių sistemų, pavyzdžiui, 3D spausdintuvu pagamintas motociklo kėbulas bei jo užpakalinė svirtis. To nauda yra laisvė improvizacijoms ir unikalumui – 3D spausdintuvu galima sukurti tokias detales, kurių pagaminti kitais būdais tiesiog neįmanoma.
Kita technologija – novatoriški priekiniai lazeriniai žibintai, apšviečiantys kelią kur kas ryškiau nei šviesos diodų LED ar halogeniniai.
Inovatyvūs procesai bei medžiagos naudojami įvairių motociklo detalių gamyboje. Naujausio sportinio „BMW Hp4 Race“ kėbulas, užpakalinė svirtis bei ratai yra pagaminti iš lengvos ir itin tvirtos medžiagos – anglies pluošto. „BMW Motorrad“ tiria galimybes, kaip šią medžiagą būtų galima pritaikyti kituose motocikluose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?20
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...