- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
-
Automobilių technologijos – patogesniam gyvenimui
Ar pamenate, kaip vos prieš kokius dešimt ar septynis metus dažnas burbėdavo, kad mobilus telefonas reikalingas skambinimui, o visos jo išmaniosios funkcijos yra nesąmonė? Kaip naivu – šiandien beveik visi naudojasi multifunkcionalaus kišeninio įrenginio privalumais, lyg pamiršę, kad vos prieš kelis metus buvo įsitikinę technologijų skeptikai.
Panaši, tik žymiai svarbesnė ir įspūdingesnė transformacija vyksta ir automobilių pramonėje. Nors pastaroji – su kur kas didesne istorija nei mobilūs telefonai, visgi paskutiniaisiais metais naujausios technologijos automobiliuose diegiamos milžinišku greičiu.
Išmaniosios sistemos naujausiuose automobiliuose yra vienas iš pagrindinių vertinimo kriterijų Lietuvos „Metų automobilio“ konkurse, o šiemet jų – kaip niekad daug.
Savaeigiams modeliams – jau laikas
Po pasaulį ne pirmus metus važinėja „Google“ ir kitų kompanijų savaeigiai automobiliai, o rudenį „Tesla“ paskelbė, kad naujausiuose jų elektromobiliuose „Model X“, „Model S“ ir debiutuojančiame „Model 3“ yra visa reikalinga įranga (tarp kurių – aštuonios skirtingu atstumu aplink automobilį aplinką stebinčios kameros, dvylika ultragarso jutiklių ir radaras) savaeigiam važiavimui – gerokai tobulesnė nei dabartinė „Autopilot“ vardu pavadinta sistema, skirta naudoti greitkeliuose.
Šiuo metu baigiama tvirtinti paskutinė programinės įrangos versija ir tuomet „Tesla“ galima bus važiuoti be vairuotojo įsikišimo (žinoma, ten, kur tą daryti leis įstatymas) net ir miestuose, kirsti sankryžas, važiuoti vingiuotais keliais ir ten, kur nėra eismo juostų žymėjimo. Kad tai įvyks labai greitai, o kompaniją – pionierių seks kitos, tradicinių automobilių gamintojos, abejoti nėra pagrindo.
Technologijų bijoti neverta – saugos diržai, ABS, oro pagalvės – visa tai kažkada taip pat buvo naujovės vairuotojams, be kurių šiandien neįsivaizduojam automobilio lygiai taip pat, kaip be ratų ar vairo. O savaeigiai automobiliai – tai dar didesnio saugumo garantas, leisiantis eliminuoti ar bent jau iki minimumo sumažinti žmogiškos klaidos faktorių.
Žinoma, iki to laiko, kol ne tik vieno gamintojo, bet ir kituose automobiliuose nebereikės rūpintis jo valdymu, dar teks palaukti, bet autonominio vairavimo elementai vis plačiau naudojami skirtingų klasių automobiliuose. Aišku, pirmiausiai pažangiausios technologijos diegiamos brangiausiuose automobiliuose, bet po kiek metų jos pasirodo ir kitų klasių mašinose.
Išmaniausi „Metų automobilio 2017“ dalyviai
Štai dabar jau nieko nestebina net ir mažuose miestų automobiliuose esanti automatinio automobilio statymo sistema, galinti už jus pastatyti automobilį atbuline eiga įstrižai ir skersai, taip pat ir su priekabą. O pernai debiutavęs ir „Metų automobilio 2016“ konkurse Verslo klasės automobilio titulą gavęs 7 serijos BMW gali be vairuotojo įvažiuoti ir išvažiuoti iš garažo. Šiemet tą pačią technologiją pasiūlė ir „Metų automobilio 2017“ dalyvis, patekęs tarp septynių geriausiųjų, E klasės „Mercedes“. Daug laiko netruks, kai šie serijinės gamybos automobiliai patys ras stovėjimo vietą daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje ir lygiai taip pat atvažiuos pas savo šeimininką.
Vienas pažangiausių šiais metais debiutavusių automobilių – naujasis E klasės „Mercedes“, - turi nemažai dalinio autonominio vairavimo technologijų. Pavyzdžiui, su įrengta aktyvia persirikiavimo eismo juostuose sistema „Mercedes-Benz“ ne tik palaiko atstumą iki priekyje važiuojančių automobilių, stabdo prieš kitas kliūtis, bet ir pats persirikiuoja į gretimą eismo juostą, jei reikia aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį. Be to, jis neatliks to manevro, jei šis automobilis važiuos dešiniau „Mercedes“ važiavimo pusės.
Ir nors kitas šių metų „Lietuvos metų automobilio“ dalyvis „Volvo S90“ automatinės greičio kontrolės su persirikiavimu kol kas nesiūlo, tačiau švedų įsipareigojimu saugumui abejoti netenka („Volvo“ ir buvo tie pirmieji automobiliai, į kuriuos saugos diržai pradėti montuoti dar 1959 metais). Kompanijos aplinkos sekimo sistemos atpažįsta ne tik automobilius, pėsčiuosius, bet ir stambius gyvūnus ir, esant susidūrimo pavojui, perspėja ir stabdo automobilį. Taip pat saugos sistemos seka kelią net ir nesant jo kraštus žyminčių juostų – gamintojas žada, kad jau 2020 metais nei vienas žmogus nežus ar nebus sunkiai sužeistas, vairuodamas „Volvo“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą1
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...