- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žiema – vienas iš įtempčiausių sezonų automobilių vairuotojams. Paspaudus šalčiui ir iškritus pirmosioms sniego porcijoms sudėtingėja ir eismo sąlygos, ir automobilio priežiūra. Norint, kad automobilis išliktų gražus, techniškai tvarkingas, o pavasarį netektų skaičiuoti atsiradusių rūdžių židinių – reikia imtis priemonių, kurios apsaugotų automobilį. Kaip reikėtų tinkamai paruošti automobilį atėjusiai žiemai?
Atkreipkite dėmesį į degalus
Dažnai automobiliu važinėjantys vairuotojai net nepajunta, kaip vasarinį dyzeliną pakeičia žieminis. Tačiau rečiau į gatves išriedantys vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į temperatūros pokyčius ir atvėsus orams nepamiršti automobilio bako pripildyti šaltam orui pritaikytų degalų.
Audrius Miežys, „Neste Lietuvos“ mažmeninės prekybos vadovas primena, kad pagal oro temperatūrą dyzelinas skirstomas į keletą klasių – jis būna vasarinis, tarpinis ir žieminis, kuris dar gali būti pirmos bei antros arktinės klasės. Vasarinis dyzelinas neužšąla iki –5° C, tarpinis iki –15° C, pirmos arktinės klasės iki –26° C, o antros klasės iki –32° C. Be to, Lietuvos vairuotojai gali įsigyti dyzelino, kurio sudėtyje yra pagal patentuotas technologijas iš biomasės pagaminto antros kartos biodyzelino. Toks dyzelinas atsparus netgi ypatingai žemai –37° C temperatūrai.
„Dyzelinių automobilių vairuotojams rekomenduojama pradėti šalčiams ruoštis iš anksto, automobilio bake esančio tarpinio dyzelino atsargas bent keletą kartų papildant prekyboje jau pasirodžiusiu žiemai skirtu dyzelinu. Pirmos klasės arktinis dyzelinas degalinėse žymimas viena, o antros – dviem snaigėmis“, – primena A. Miežys.
Druskų ir purvo lietus nenuplauna
„Vis dar gajus mitas, kad prasidėjus lietui jis ir pasirūpins automobilio švara. Tačiau net ir sušlapus automobiliui, visas purvas, druskos ir toliau kaupiasi ant automobilio dugno, durelių, posparniuose. Šios sankaupos savyje laiko drėgmę, taip spartindamos kėbulo koroziją. Todėl rekomenduojama šaltuoju metų laiku automobilį plauti dažniau. Švari transporto priemonė ne tik apsaugoma nuo druskų poveikio, bet ir maloniau ja naudotis“, – sako Naurimas Gringis, bendrovės „Švaros broliai“ Automobilių švaros departamento direktorius.
Kad automobilį prižiūrėti būtų paprasčiau, ekspertas rekomenduoja kėbulą nupoliruoti. Poliravimo metu atnaujinamas lako paviršius, nušveičiami įsisenėję nešvarumai, panaikinami mikro įbrėžimai. Kadangi paviršius tampa glotnesnis – prie kėbulo sunkiau prilimpa purvas, ant kelio barstomos druskos. Automobilį papildomai padengus vašku, polimerine ar keramikine danga, jos apsaugo kėbulą nuo aplinkos poveikio – taip automobilis ne tik ilgiau išlieka švarus, labiau blizga, bet ir yra apsaugomas nuo druskų.
Reikėtų nepamiršti ir automobilio vidaus
Švaros eksperto teigimu, atėjus žiemai reikėtų pasirūpinti ir automobilio vidumi. Vienas iš svarbesnių darbų – nepamiršti pakeisti langų plovimo skysčio į žieminį. Užšalęs vasarinis langų plovimo skystis gali suskaldyti automobilyje esantį bakelį ar sugadinti apipurškimo siurblį.
„Atėjus darganotiems orams bei sniegui, rekomenduojama pasikeisti medžiaginius automobilio kilimėlius į praktiškesnius – guminius. Jų priežiūra bus paprastesnė, o ir automobilio salone neužsiliks drėgmė – mažiau rasos langai. Jeigu langų rasojimas nemažėja – gali prireikti pakeisti salono oro filtrą, – sako N. Gringis. – Artėjant šalčiams rekomenduojama nuo užšalimo sutepti automobilio durelių, bagažinės gumas. Jomis reikėtų pasirūpinti ir kiekvieną kartą po automobilio plovimo – bent keletui minučių atidarius ir palikus pravertas automobilio dureles, bagažinę, liuką. Taip gumos neprišals viena prie kitos ir bus išvengta problemų norint patekti į automobilį.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...