Quantcast

Atmintinė vairuotojams: „automatai“ nemėgsta apsileidėlių

  • Teksto dydis:

Automobilių pardavėjai pripažįsta, kad vairuotojai, rinkdamiesi transporto priemonę, vis dažniau renkasi su automatine pavarų dėže. Anksčiau vadintos nepraktiškomis ir neekonomiškomis, šiandien jos leidžia vairuotojui daugiau dėmesio skirti keliui, o neretai padeda sumažinti ir degalų sąnaudas.

Svarbiausia – tepalas

Automobiliu su automatine pavarų dėže važiuoti daug patogiau nei su turinčiu mechaninę pavarų dėžę, nes nereikia galvoti, kada perjungti pavarą. Ypač tai patogu miestuose, kai tenka daug judėti, nes nedyla automobilio sankaba.

Automobiliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis gerokai sumažėja transmisijos dinaminės apkrovos, mažesnis ir toksinių medžiagų kiekis išmetamosiose dujose, nes mažiau junginėjamos pavaros ir variklis mažiau dirba aukštomis apsukomis.

Vis dėlto yra keletas pagrindinių dalykų, kuriuos reikia žinoti vairuotojams, norintiems, kad jų turimas automobilis su automatine pavarų dėže tarnautų kuo ilgiau.

Pasak "Inchape Motors" serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovo Artūro Kviliūno, bene svarbiausias automatinės transmisijos dalykas – tepalas.

"Naujai pakeistas, tvarkingos automatinės transmisijos tepalas yra rausvos, žalsvos arba gelsvos spalvos. Jei pavarų dėžės karteryje yra pageltonavusi ar net pajuodavusi alyva, ją reikia keisti", – tvirtina automobilių priežiūros specialistas.

Skubi pagalba pavarų dėžei reikalinga ir tuomet, kai net ir neseniai keista alyva pajuodusi ir turi svilėsių kvapą. Specialisto teigimu, labai svarbu periodiškai patikrinti automatinės pavarų dėžės tepalo lygį. Viena iš dažniausių automatinių pavarų dėžių gedimų priežasčių – sumažėjęs alyvos lygis, pvz., dėl nehermetiškų ir tepalą leidžiančių riebokšlių. Kai pavarų dėžėje trūksta tepalo, hidraulinėje sistemoje sumažėja slėgis. Tuomet sankaba greičiau pradeda buksuoti ir agregatas sugenda. Tokių padarinių nesunku sulaukti net ir tuomet, kai pavarų dėžės karteryje trūksta visai nedaug alyvos. Tačiau negerai, jei automatinės pavarų dėžės karteris yra perpildytas alyvos. "Atminkite, kad alyvos lygis matuojamas veikiant varikliui. Ant tepalo matuoklės strypo būna žymos ir šaltam (pradiniam matavimui, ar yra tepalo), ir įkaitintam tepalui teisingai pamatuoti. Jei ant matuoklės strypo žymos nenurodoma matavimo temperatūra, tuomet tepalo lygį derėtų matuoti pavarų dėžei įšilus. Automatinės pavarų dėžės itin išrankios tepalams. Jokiu būdu nevalia į jas pilti kitokį tepalą, nei reikalauja gamintojas", – atkreipė dėmesį A. Kviliūnas.

Reikalinga šiluma

Pasak "Inchape Motors" serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovo A. Kviliūno, sunerimti turėtų tie vairuotojai, kurių automobilių automatinės pavarų dėžės pradėjo pavaras jungti aštriau. "Pavarų perjungimas važiuojant automobiliu su automatine pavarų dėže, turi vykti sklandžiai, jeigu pajutote, kad aukštesnė pavara jungiama pavėluotai, turėtume patikrinti pavarų dėžės tepalo lygį", – primena pašnekovas. Kad įvertintumėte, ar pavarų dėžės tepalas yra tinkamos būklės, jums pakaks turėti švarią popieriaus ar medžiagos skiautę, kad  ja galėtumėte nuvalyti tepalo matuoklį. "Jeigu yra neskaidrių krisliukų, tepalo spalva pakitusi, nerizikuokite tokiu automobiliu daug važinėti, išsyk riedėkite į servisą, kol automatinės transmisijos būklė dar labiau nepablogėjo, nes kuo ilgiau delsite, tuo didesnę žalą pavarų dėžei padarysite ir tuo brangiau kainuos ją remontuoti", – pasakojo A. Kviliūnas.

Automobilių priežiūros ekspertas teigia šaltuoju metų laiku sulaukiantis nemažai klientų skambučių, nerimaujančių, kad jų automobiliuose sumontuota automatinė pavarų dėžė prastai veikia, tačiau A.Kviliūnas juos skuba nuraminti. "Šaltuoju metų laiku tepalui automatinei pavarų dėžėje reikia pasiekti tinkamą darbinę temperatūrą, nes kol ji nėra tinkama, bėgių perjungimą koordinuojanti sistema neleidžia įjungti aukštos pavaros", – pasakojo pokalbininkas. Kad tepalo temperatūra greičiau pasiektų reikiamą, specialistas patarė nebirbinti automobilio variklio po langais laukiant, kol automobilis sušils, tačiau važiuoti žemesnėmis pavaromis – taip automobilis sušyla greičiau, jūs pajudate savo kelionės tikslo link ir nepykdote kaimynų garuojančiomis automobilio išmetamosiomis dujomis. Jeigu važinėjate automobiliu, turinčiu senesnę pavarų dėžę, A.Kviliūnas pasiūlė įsijungti ne pagrindinę pavarą – D, tačiau antrą arba trečią.

Padeda rankinis valdymas

Kalbėdamas apie tinkamą automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis eksploataciją, "Kauno dienos" pašnekovas atkreipė dėmesį, kad itin svarbu pavaras perjungti tiksliai ir niekuomet neskubėti perjungti pavaros iš vienos pozicijos į kitą, pavyzdžiui iš D į R. "Kai automobilis jau pasiruošęs judėti jūsų norima pavara, pajusite vos šiek tiek atleidę akceleratoriaus pedalą –  automobilis turi pats pajudėti norima kryptimi, papildomai nespaudžiant akceleratoriaus", – mintis dėsto A. Kviliūnas.

Dar viena problema, su kuria susiduria automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis savininkai šaltuoju metų laiku – užklimpimas. Žinome, kad užklimpusį automobilį su mechanine pavarų dėže reikia bandyti išjudinti jungiant pavaras į priekį ir atgal, o automobiliui su automatine pavarų dėže to daryti griežtai negalima. "Jeigu jūsų automobilis turi galimybę automatinį transmisijos valdymą perjungti į rankinį, tai ir turėtumėte padaryti. Pasirinkę pirmąjį laipsnį, turėtume bandyti važiuoti. Traukos valdymo sistema neleis praslysti varantiesiems ratams ir palengvins išvažiavimą. Jokiu būdu neišjunkite traukos valdymo sistemos, priešingu atveju praslysdamas pradės smarkiai suktis vienas varantysis ratas ir kils didelis pavojus sugadinti pavarų dėžę. Tik išvažiavę iš nestandartinių sąlygų įjunkite D režimą", – pataria A. Kviliūnas. Visiems abejojantiesiems, ar tinkamai elgiasi su automatine pavarų dėže, A. Kviliūnas pataria atsiversti automobilio priežiūros žinyną, kuriame gana aiškiai ir tiksliai būna aprašyta, kaip reikėtų tinkamai naudotis automobiliu su automatine trasnsmisija ir kokių klaidų nedaryti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lana Ber

Lana Ber portretas
Vaziuojant atbuliniu uzkyla apsukos, ar tai blogai ir ka daryti?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių