- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Tesla Model 3“ istorija yra tarsi amerikietiški kalneliai. Paskelbus apie modelį prie „Tesla“ nutįso eilės, žiniasklaida skelbė apie didžiausią revoliuciją nuo „Ford Model T“ laikų, o markės fanai gyrė viską ir šlovino Eloną Muską.
Vėliau paaiškėjo, kad gamyba stringa, pristatymai vėluos, o pats automobilis turi kokybinių trūkumų. Tada Elonas Muskas gamybą sugebėjo paspartinti ir vėl viskas buvo gerai. O dabar „Consumer Reports“ žurnalas „Model 3“ net neskyrė jokio įvertinimo.
Pradėkime nuo svarbiausių žinių. 2016 metais buvo paskelbta, kad „Model 3“ kainuos maždaug 35 tūkstančius JAV dolerių. Pernai liepą paaiškėjo ir kiek geresnės komplektacijos automobilio kaina – 44 tūkstančiai dolerių.
Vėliau geriausi „Model 3“ pasiekė ir 60 tūkstančių ribą. Visa tai – visiškai normalu ir neverta kritikos. Pirmiausia „Tesla“ paskelbė apie bazinės komplektacijos automobilį, kad sudomintų žmones, o tada po truputį automobiliui suteikė papildomos įrangos, kad pritrauktų ir turtingesnius pirkėjus.
Aišku, sunkumai lėmė, kad „Tesla“ akcijos pradėjo kristi. Automobilis tiesiog per daug vėlavo (35 tūkst. dolerių kainuojanti versija dabar net neprieinama), Muskas pajuokavo apie kompanijos bankrotą, parodė, ant kurios sofos miega ir pripažino, kad automobilių gamybai skiria nepakankamai daug dėmesio.
Nepamirškite, kad lūkesčiai yra ekonomikos variklis, todėl „Tesla“ dar bando juos pakurstyti. Muskas atskleidė, kad vilkikas „Semi“ važiuos dar toliau nei manyta, o dabar dar parodė ir su BMW M3 konkuruosiančio „Model 3“ planus. Tik šis automobilis bus per brangus.
BMW jums gali ir visai nepatikti, bet nepamirškite, kad ši kompanija didelę savo istorijos dalį praleido lenktynių trasose. Taip M divizija ir atsirado. BMW kišenės yra praktiškai neišsemiamos, todėl geriausi pasaulio inžinieriai atvyksta vos pakviečiami.
BMW taip pat yra aukštesnės klasės automobiliai pagal komforto įrangą ir, tenka pripažinti, surinkimo kokybę bei naudojamas medžiagas. Ir visa tai normalu, bet kodėl Muskas pats žiojasi lyginti sportinį „Model 3“ su M3?
Ogi dėl kainos. Greita „Model 3“ versija kainuos 78 tūkstančius dolerių – panašiai tiek, kiek ir M3. Muskas pabrėžia, kad elektromobilis bus „15 % greitesnis“ ir geriau pasirodys posūkiuose bei „trasoje nugalės bet ką savo klasėje“.
Problema ta, kad tikrai nenugalės – jei M3 kelių ratų lenktynėse tikroje trasoje nesutriuškintų „Model 3“ visi būtų nustebę. Sportiškas visais ratais varomas „Model 3“ iki 97 km/h įsibėgėtų per 3,5 sekundes ir pasiektų maksimalų 250 km/h greitį. M3 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,3 sekundes ir pasiekia tą patį maksimalų greitį.
Ant popieriaus „Model 3“ galėtų nugalėti M3, tačiau tik traukos lenktynėse ir tik neilgai. Trasoje M3 vairuotojas elektromobilį stebėtų per galinio vaizdo veidrodėlį dėl kelių priežasčių. Visų pirma, neįmanoma tikėtis, kad naujokė „Tesla“ sukurtų taip tiksliai valdomą ir paklusnų automobilį kaip BMW.
Antra, baterijos, kad ir kokios geros jos būtų, kaista nuo darbo trasoje. Trečia, „Model 3“ stabdžiai nei iš tolo neprilygsta M3.
„Consumer Reports“ žurnalas pasiskolino „Model 3“, kad išbandytų jo stabdymo kelią. Tai buvo įprastos komplektacijos automobilis (ne sportinė versija), tačiau jo stabdymo kelias buvo toks tragiškai prastas, kad žurnalas atsisakė automobiliui suteikti įvertinimą.
Pirmasis bandymas leido 97 km/h greičiu riedantį automobilį sustabdyti maždaug 40 metrų ilgio kelyje – tai daugmaž atitinka „Tesla“ nurodytas specifikacijas. Tačiau tokio rezultato taip ir nepavyko pakartoti nei iš karto, nei kitą dieną, nei pasiskolinus antrą automobilį. Vidutiniškai „Model 3“ prireikė 46,3 metrų, kad sustotų. Palyginimui, „Ford F150“ pikapas sustoja per 44,2 metrus.
„Consumer Reports“ nepatiko ir automobilio įranga – vairuotojui nuolat reikia atitraukti akis nuo kelio net paprastiems veiksmams atlikti, nes viskas kontroliuojama liečiamu ekranu. Sakote, kad autopilotas tuo pasirūpins? 78 tūkstančius dolerių kainuojanti versija jo neturi.
„Consumer Reports“ rekomenduoja „Model S“ ir vadina jį nuostabiu prabangiu automobiliu, o štai „Model X“ rekomenduoti negali dėl problemų su patikimumu, o „Model 3“ – dėl ilgo stabdymo kelio.
Viską susumavus, tenka pakartoti, kad sportinė „Model 3“ versija bus per brangi. Ji neturi M3 charakterio (ir greičio trasoje), o pasirinktos salono medžiagos ir komforto įranga labiau primena „Toyota Corolla“, o ne prabangų sedaną.
Nereikėtų pamiršti ir to, kad BMW turi komandą, kuri maždaug 4-5 metus sprendžia, kur bus naujojo modelio mygtukai ir jungikliai. „Tesla“ tokios prabangos neturi, todėl 78 tūkstančių dolerių kaina iš tiesų yra per didelė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...