Quantcast

Atsisveikinimą su automobiliu reikia apgalvoti

Pasvalio rajono apylinkės teismas asmeniui, nelegaliai besivertusiam netinkamų eksploatuoti transporto priemonių ardymu, paskelbė baudžiamajį nuosprendį. Nubaustasis, neturėdamas leidimo tokiai veiklai vykdyti, išardė apie 400 automobilių.

Vairuotojai, kurie tokiam nelegaliai veiklą vykdančiam transporto priemonių ardytojui patikėjo savo transporto priemones, taip pat dalyvavo teismo procese kaip liudytojai. Jiems jokios nuobaudos negrėsė, tačiau kiekvienas sugaišo nemažai laiko duodamas parodymus policijos pareigūnams ar liudydamas teismams. "Kauno diena" nusprendė išsiaiškinti, kaip nesuklysti renkantis transporto priemonių utilizavimu užsiimančią įmonę.

Remiantis statistika, Lietuvoje per metus išardoma apie 50–60 tūkst. tonų senų automobilių, iš jų apie 30 proc. sudaro nevertingos atliekos – plastikas, guma, stiklas, salono apdaila ir kitos atliekos. Oficialiai veikiantys transporto priemonių ardytojai šias atliekas utilizuoja tinkamai, o veikiantys nelegaliai, pardavę vertingas dalis ir metalą, netinkamas dalis išmeta į buitinius konteneirius arba atsikrato jomis pamiškėse. Lietuvos įstatymai reglamentuoja, kad tokių atliekų tvarkymu rūpinasi savivaldybės, o jos išlaikomos iš kiekvieno mūsų kišenės.

Kaip teigė Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA), vienijančios apie 300 šia veikla užsiimančių įmonių, vadovas Vladimiras Jankoitas, kiekvienas gyventojas, parduodamas automobilį, pirmiausia turi pasiteirauti ardytojo, ar jis išduos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą. Jis yra pagrindinis įrodymas, kad automobilį patikėjote legaliai veikiančiam asmeniui.

"Taip pat su asmeniu, kuriam patikite utilizuoti transporto priemonę, turite pasirašyti transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutartį", – primena V.Jankoitas. Jis teigia, kad valstybinius transporto priemonės numerius vairuotojas gali pats pateikti į VĮ "Regitra" arba šią procedūrą patikėti automobilio ardytojui.

Dar vienas rodiklis, pagal kurį galima apsispręsti, ar ardytojas dirba sąžiningai, – turima įranga. "Turi būti aikštelė, kur ardomos transporto priemonės ir specialūs įrenginiai, tačiau pagrindinis dalykas turėtų išlikti TP sunaikinimo pažymėjimas", – dar kartą priminė pašnekovas.

Jis buvo skeptiškos nuomonės ir dėl gyventojų sprendimo patiems imtis automobilio ardymo darbų. Pasak V.Jankoito, TP ardymo darbus turėtų atlikti profesionalai, be to, neretai reikia turėti ir specialią įrangą, kuri apsaugo aplinką nuo galimo žalingo poveikio, pavyzdžiui, išleidžiant freoną ar tepalus.

"Jeigu gyventojas nori pasilikti kažkokias detales iš utilizuoti atiduodamo automobilio, jis visuomet gali tartis dėl jų atidavimo. Dažnai to mūsų prašo retesnių transporto priemonių savininkai. Tikrai neturi kilti problemų, savininkui pageidaujant, atiduoti jam automobilio kėbulo dalis, amortizatorius ar dar ką nors", – užtikrino ENTPTA vadovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių