Quantcast

Antrasis „Duster“ blynas – su daugiau uogienės

Ištarus "Dacia" pavadinimą, dauguma išsyk pradeda galvoti apie slavišką šio žodžio vertimą į lietuvių kalbą. Lietuvių kalba tai reikštų vasarnamį, tačiau šįkart ne apie nekilnojamąjį turtą, o apie būdą pasiekti jį.

Darbinis arkliukas

Jeigu jau turite vasarnamį kur nors ežero pakrantėje ar netoliese girdite jūros bangų mūšą, tikriausiai apie "Dacia" jūs negalvojate. Tačiau jeigu jūsų vasarnamis yra tokioje vietoje, iki kurios veda žvyrkelis, o prie jo mėgstate nuvykti ir prastesniu oru, kviečiu susipažinti su "Dacia Duster".

Pirmosios kartos "Duster" buvo paprastas darbinis arkliukas, matyt, todėl ne viena saugos tarnyba šį automobilį rinkosi dėl jo nebrangių eksploatacinių kainų. Pirmosios kartos "Duster" galima priskirti retai gendančių automobilių kategorijai vien dėl to, kad jame nėra labai daug kam ir sugesti. Tiesa, jis taip ir atrodė. Stovėjimo aikštelėje pastatytas "Duster" tikrai nebus tas automobilis, prie kurio aikčios vos tik vairuotojo pažymėjimą gavę jaunuoliai.

Tikriausiai pastebėję šią spragą koncerno dizaineriai ir inžinieriai nusprendė įkišti nosį ir į šį daržą. Juk didesnio pravažumo automobilis, kurio pradinė kaina prasideda nuo 10 tūkst. eurų, gali būti puikiu masalu. Žinoma, už tą pradinę kainą langus teks atsidaryti sukant ranka vadinamuosius irklus, o didžiulių išmaniųjų ekranų centriniame prietaisų skydelyje irgi nerasite.

Tiesa, atsisveikinę su dar vienu kitu tūkstančiu papildomų eurų, gausite automobilį su šildomomis sėdynėmis, elektra valdomais langais, kondicionieriumi, liečiamu ekranu centriniame prietaisų skydelyje, autopilotu ir, jeigu nesate prekės ženklo vergai, galėsite mėgautis visais SUV pranašumais. Geriausiai sukomplektuoto "Dacia Duster" kaina gali priartėti prie 20 tūkst. eurų.

Pašalino trūkumus

Vienintelė blogybė, bent jau kol kas, kalbant apie "Duster", faktas, kad iki rudens rinkoje nebus automobilio su visų keturių ratų varomąja transmisija. Tad reikės galvoti, kaip giliai į smėlyną galima panardinti šį automobilį, kad po to nereikėtų eiti ieškoti traktoriaus.

Pirmosios kartos "Dacia Duster" turėjo itin daug nemalonių trūkumų – važiuojant greičiu, artėjančiu ar viršijančiu prie 100 km/val., triukšmas automobilio salone virsdavo kankinančiu, tad sėdintiesiems salone tekdavo gerokai pašūkauti, posūkiuose šis visureigiukas taip pat priversdavo pasijusti ekstremalu, nes neapgalvotas manevras vairu grėsdavo pojūčiu, kad automobilis netrukus bamptelės ant šono.

Visus šiuos trūkumus koncerno inžinieriams pavyko išspręsti. Dabar lekiant autostrada maksimaliu leistinu greičiu automobilio viduje šūkauti, norint susikalbėti, nebereikia. Žinoma, nesitikėkite tokios pat garso izoliacijos kaip kelis kartus daugiau kainuojančiame "VW Golf", tačiau šnaresys salone nėra erzinantis.

Trys žvaigždutės

Dar vienas dalykas, kuris itin patobulėjo automobilyje, – vairuotojo darbo vieta ir krėslas, kuriame jam tenka įsitaisyti. Jeigu anksčiau nuvažiavus 100 km tekdavo stabtelėti pramankštinti raumenis, dabar to daryti netenka. Beje, automobilyje atsirado keturios vaizdo kameros, palengvinančios vairuotojo gyvenimą parkuojant automobilį.

Automobilių saugumą tikrinančios agentūros EURO NCAP specialistai šiam automobiliui pagailėjo gerų vertinimų. "Duster" saugumas įvertintas trimis žvaigždutėmis. Priežastis paprasta – automobilyje nėra avarinio stabdymo sistemos, tad kelyje atsiradus kliūčiai automobilis pats nesustos. Stabdžius mygti teks pačiam vairuotojui.

Mūsų bandytas "Duster" buvo aprūpintas 1,5 l, 110 AG dyzeliniu varikliu, kuris nepasižymėjo dideliu apetitu važinėjant tiek mieste, tiek ir už jo ribų, tačiau galios deficitas, ypač norint greičiau aplenkti priešais lėčiau važiuojantį automobilį, buvo juntamas.

Kolegos, bandę benzininį variklį, taip pat skundėsi galios trūkumu, nors pripažino, kad palaikant gana aukštus variklio sūkius galima važiuoti gana dinamiškai, tačiau toks elgesys išakrt atsiliepia degalų sąnaudoms.


Šiame straipsnyje: automobilisDusterDacia Duster

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių