- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ištarus "Dacia" pavadinimą, dauguma išsyk pradeda galvoti apie slavišką šio žodžio vertimą į lietuvių kalbą. Lietuvių kalba tai reikštų vasarnamį, tačiau šįkart ne apie nekilnojamąjį turtą, o apie būdą pasiekti jį.
Darbinis arkliukas
Jeigu jau turite vasarnamį kur nors ežero pakrantėje ar netoliese girdite jūros bangų mūšą, tikriausiai apie "Dacia" jūs negalvojate. Tačiau jeigu jūsų vasarnamis yra tokioje vietoje, iki kurios veda žvyrkelis, o prie jo mėgstate nuvykti ir prastesniu oru, kviečiu susipažinti su "Dacia Duster".
Pirmosios kartos "Duster" buvo paprastas darbinis arkliukas, matyt, todėl ne viena saugos tarnyba šį automobilį rinkosi dėl jo nebrangių eksploatacinių kainų. Pirmosios kartos "Duster" galima priskirti retai gendančių automobilių kategorijai vien dėl to, kad jame nėra labai daug kam ir sugesti. Tiesa, jis taip ir atrodė. Stovėjimo aikštelėje pastatytas "Duster" tikrai nebus tas automobilis, prie kurio aikčios vos tik vairuotojo pažymėjimą gavę jaunuoliai.
Tikriausiai pastebėję šią spragą koncerno dizaineriai ir inžinieriai nusprendė įkišti nosį ir į šį daržą. Juk didesnio pravažumo automobilis, kurio pradinė kaina prasideda nuo 10 tūkst. eurų, gali būti puikiu masalu. Žinoma, už tą pradinę kainą langus teks atsidaryti sukant ranka vadinamuosius irklus, o didžiulių išmaniųjų ekranų centriniame prietaisų skydelyje irgi nerasite.
Tiesa, atsisveikinę su dar vienu kitu tūkstančiu papildomų eurų, gausite automobilį su šildomomis sėdynėmis, elektra valdomais langais, kondicionieriumi, liečiamu ekranu centriniame prietaisų skydelyje, autopilotu ir, jeigu nesate prekės ženklo vergai, galėsite mėgautis visais SUV pranašumais. Geriausiai sukomplektuoto "Dacia Duster" kaina gali priartėti prie 20 tūkst. eurų.
Pašalino trūkumus
Vienintelė blogybė, bent jau kol kas, kalbant apie "Duster", faktas, kad iki rudens rinkoje nebus automobilio su visų keturių ratų varomąja transmisija. Tad reikės galvoti, kaip giliai į smėlyną galima panardinti šį automobilį, kad po to nereikėtų eiti ieškoti traktoriaus.
Pirmosios kartos "Dacia Duster" turėjo itin daug nemalonių trūkumų – važiuojant greičiu, artėjančiu ar viršijančiu prie 100 km/val., triukšmas automobilio salone virsdavo kankinančiu, tad sėdintiesiems salone tekdavo gerokai pašūkauti, posūkiuose šis visureigiukas taip pat priversdavo pasijusti ekstremalu, nes neapgalvotas manevras vairu grėsdavo pojūčiu, kad automobilis netrukus bamptelės ant šono.
Visus šiuos trūkumus koncerno inžinieriams pavyko išspręsti. Dabar lekiant autostrada maksimaliu leistinu greičiu automobilio viduje šūkauti, norint susikalbėti, nebereikia. Žinoma, nesitikėkite tokios pat garso izoliacijos kaip kelis kartus daugiau kainuojančiame "VW Golf", tačiau šnaresys salone nėra erzinantis.
Trys žvaigždutės
Dar vienas dalykas, kuris itin patobulėjo automobilyje, – vairuotojo darbo vieta ir krėslas, kuriame jam tenka įsitaisyti. Jeigu anksčiau nuvažiavus 100 km tekdavo stabtelėti pramankštinti raumenis, dabar to daryti netenka. Beje, automobilyje atsirado keturios vaizdo kameros, palengvinančios vairuotojo gyvenimą parkuojant automobilį.
Automobilių saugumą tikrinančios agentūros EURO NCAP specialistai šiam automobiliui pagailėjo gerų vertinimų. "Duster" saugumas įvertintas trimis žvaigždutėmis. Priežastis paprasta – automobilyje nėra avarinio stabdymo sistemos, tad kelyje atsiradus kliūčiai automobilis pats nesustos. Stabdžius mygti teks pačiam vairuotojui.
Mūsų bandytas "Duster" buvo aprūpintas 1,5 l, 110 AG dyzeliniu varikliu, kuris nepasižymėjo dideliu apetitu važinėjant tiek mieste, tiek ir už jo ribų, tačiau galios deficitas, ypač norint greičiau aplenkti priešais lėčiau važiuojantį automobilį, buvo juntamas.
Kolegos, bandę benzininį variklį, taip pat skundėsi galios trūkumu, nors pripažino, kad palaikant gana aukštus variklio sūkius galima važiuoti gana dinamiškai, tačiau toks elgesys išakrt atsiliepia degalų sąnaudoms.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...