7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

  • Teksto dydis:

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos naudingos du kartus. Pirmą – kai pabandai pats, antrą – kai parodai jos veikimą draugui. Bet būna ir priešingai: tarsi menkai naudingos, tačiau jų prireikia visiškai netikėtose situacijose. Pavyzdžiui, septynios sėdimos vietos.

Poreikis į vieną transporto priemonę sutalpinti daugiau nei 5 asmenų šeimą atsirado dar pirmoje praėjusio amžiaus pusėje, tačiau automobilių pramonė nebuvo tokia lanksti kaip šiomis dienomis ir negalėjo pasiūlyti rinkai visko, ko ji geidžia. Juolab kad ir perkamoji galia buvo kito lygio: šiandien asmeninį automobilį gali turėti daugelis, tačiau tuomet Europoje tokia prabanga buvo nedaugeliui prieinama.

Geriau daugiau nei mažiau

Pokario eros automobiliai turėjo 4–5 sėdimas vietas, o didesnės grupės keliaudavo viešuoju transportu – autobusais ar traukiniais.  Toks pasirinkimas visuomenę tenkino neilgai, tad įpusėjus XX amžiui kai kurie dideli visureigiai turėjo papildomą opciją – į bagažinę buvo galima įmontuoti dvi sėdynes ir taip vežti 7 žmones. Vieni pirmųjų tai padarė „Land Rover“.

Devintąjį dešimtmetį rinkoje debiutavo pirmieji vienatūriai – septynias sėdimas vietas turintys šeimyniniai automobiliai, negalintys pasigirti dideliu pravažumu. Tačiau jie buvo komfortiški kelionėse, erdvūs, daugiavaikės šeimos juose jautėsi patogiai.

Praėjus dar trim dešimtims metų abu kėbulo tipai susijungė: pasirodė pirmieji septynias vietas turintys krosoveriai, kurių kaina – ne ką didesnė nei vienatūrių. Jie pasižymi ir didele salono erdve, ir praktiškumu, ir pravažumu.

Kai septynviečiai krosoveriai atrado savo nišą rinkoje, vietos joje toli gražu nepadaugėjo vienatūriams. Tradicinių vienatūrių pardavimai, Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, kiekvienais metais sparčiai mažėja. Pavyzdžiui, dar 2005 m. jie (tiek septynviečiai, tiek penkiaviečiai) sudarė 18,9 proc. visų Europoje parduotų naujų automobilių. Praėjus dešimtmečiui, 2015 m., šis skaičius sumenko iki 11,4 proc., o 2017 m. jų buvo vos 9,2 proc.

Europoje gana sparčiai mažėja ir sedanų bei universalų pardavimas. Jų, kaip ir vienatūrių, vietą užima krosoveriai – panašiai kainuojantys automobiliai, galintys pasiūlyti daugiau erdvės ir praktiškumo.

Kodėl SUV?

Šiuo metu kas trečias pasaulyje parduodamas automobilis yra didesnio pravažumo (SUV). Ši tendencija auga, tad net ir visureigių niekada nekūrę gamintojai neria į šią rinką. Tai – ne tik vidutinės klasės automobilių gamintojai, bet ir prestižiniai „Bentley“, „Lamborghini“ ar „Rolls-Royce“. O kiti vienatūriai tampa krosoveriais.

Pavyzdžiui, 2017 m. rinkoje debiutavęs „Peugeot 5008“ yra antros kartos 5008. Pirmoji šio modelio karta buvo panašesnė į tradicinį vienatūrį, kuriuo nuo asfalto nuvažiuoti nebūtų malonu. Visame pasaulyje auganti didesnio pravažumo automobilių karštinė privertė šio gamintojo inžinierius kiek pakeisti planus ir vienintelį gaminamą septynvietį lengvąjį asmeninės paskirties automobilį užkelti ant krosoverio SUV platformos.

Kodėl žmonės juos taip mėgsta? Priežastys paprastos: šiuolaikinės technologijos leidžia SUV modelius subalansuoti taip, kad jie būtų valdomi tarsi hečbekai ir nedaug nuo jų atsiliktų degalų ekonomijos srityje. Aukštesnė sėdėsena bei didesnis praktiškumas – galimybė nesibaiminant įveikti prastos kokybės kelius – lemia, jog krosoveriai labai sparčiai atima rinką iš vienatūrių ir kai kurių kitų ilgesnę istoriją turinčių automobilių kėbulo tipų.

Pardavimų rezultatai rodo, kad gamintojų sprendimai kurti universalesnius automobilius pasiteisina. Juos įvertina ir automobilių žurnalistai, pavyzdžiui, trys iš paskutinių keturių „Lietuvos metų automobilio“ konkursų nugalėtojų yra krosoveriai, o „Peugeot 5008“ pastaruosiuose rinkimuose gavo „Šeimos automobilio 2018“ apdovanojimą.

Galiūnas mėgsta visureigius

Vienas iš SUV automobilių gerbėjų – stipriausias planetos žmogus Žydrūnas Savickas. Jo pomėgiai kone idealiai atitinka šiandienes tendencijas: galiūnas mėgsta vairuoti būtent septynviečius visureigius. Šiuo metu jo naudojamas „Peugeot 5008“ taip pat turi 7 sėdimas vietas.

Sportininkas neslepia, kad tokį pasirinkimą lemia ir praktiškumas – į mažesnį automobilį jis tiesiog netilptų. O dažnai vežant keleivius, visureigio suteikiama erdvė atsiperka.

„Automobilyje 7 sėdimas vietas panaudoti yra tekę. Kartais ši funkcija praverčia, kai turi svečių ar reikia į kokį renginį važiuoti. Negali turėti visko viename automobilyje, tad jeigu reikėtų rinktis tarp dviejų papildomų vietų gale ir kiek didesnės bagažinės, aš rinkčiausi sėdynes“, – teigia sportininkas, pridurdamas, kad važiuojant vienam ir pritrūkus vietos bagažinėje, visada galima panaudoti galinę sėdynę.

Tai yra bene pagrindinis skirtumas tarp šiuolaikinių 7 vietas turinčių automobilių ir gamintų anksčiau: dėl konstrukcijos ypatybių į bagažinės dugną įmontuojamos papildomos sėdynės ją sumažina minimaliai. Geras pavyzdys – tas pats „Peugeot 5008“, kurį galima užsisakyti ir su 5, ir su 7 sėdimomis vietomis. Penkiaviečio modelio bagažinėje telpa 1 060 l krovinio, o septynviečio, kai sėdynės nulenktos, – 952 l.

Pardavėjai pastebi, kad trečiąją sėdynių eilę papildomai įrengti prašo net ir trijų ar keturių asmenų šeimos, nors jos ir neplanuoja dažnai jų naudoti. Privalumas kainuoja nedaug, bagažinės vietos beveik neatima, tad daugelis klientų papildomą sėdynių eilę renkasi tarsi navigacijos programą. Abiejų funkcijų prireikia retai, tačiau kai taip nutinka, jos atsiperka akimirksniu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

mikas

mikas portretas
Prisiveze arabu ,judaodziu ,kurie pelnus kraunasi is vaiku gimdymo,turi po septynis ir daugiau vaiku,tai pradejo musu guidruoliai lysdami i sikna aiskinti del didesniu automobiliu,tegul varo atgal is kur atvyko ir sprendzia savo salyse probemas,dauginasi kaip kates ir vazinejasi nors su 10 vietu m asinomis

Mda

Mda portretas
Kokia pavargusi reklama gavosi.... Septynios vietos yra įvairių gamintojų automobiliuose, bet tos dvi pridedamos vietos yra kažkoks nesusipratimas. Nori septynviečio ir važinėti kaip minivene, tai pirk nežinau ten kokį VW sharan ar dar kokį kitą troleibusą.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus
    Į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus

    Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau rekordinis sostinės viešojo transporto atnaujinimas vėluoja, o gamintojams gresia baudos, skelbia naujienų portalas 15min.lt ...

    3
  • Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?
    Kodėl vieni automobiliai yra gražūs, o kiti – ne?

    Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau nebeliko, tik geri ir dar geresni, natūralu, kad žmonės įprato transporto priemones rinktis akimis ir emocija. Tad jau ne pirmus metus rinkimuose &bdq...

  • Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES
    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

    Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias Europos Sąjungoje (ES), skelbia Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). ...

    2
  • Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?
    Kaip elgtis susidūrus su neapdraustu automobiliu?

    Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais...

  • Kaip automobilį renkasi šeimos?
    Kaip automobilį renkasi šeimos?

    „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant lietuviškai šeimai tinkamiausią automobilį nėra. Trims asmenims reikės vienokios transporto priemonės, visiškai kitokios nor...

    1
  • Vairuotojams artėja išbandymų metas
    Vairuotojams artėja išbandymų metas

    Atkeliavę rudeniški orai, keičia ir važiavimo sąlygas. Anksčiau ne tik temsta – rytais, dažnai ir vakare, naktimis, susidaro rūkas, dažnai lyja. Prasidėjus kad ir nestiprioms šalnoms ant kelių, viadukų gali būti slidu, tad vairu...

  • Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?
    Ką svarbu žinoti pametus automobilio numerį?

    Vairuotojų kasdienybėje pasitaiko situacijų, kai eismo įvykių metu ar praūžus stipriam lietui prarandami, o kartais sugadinami automobilio numerio ženklai. "Regitra" primena, kad dalyvauti viešajame eisme su transporto priemone, kuri n...

    1
  • Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
    Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

    Automobilių gamintojai kasmet pasiūlo rinktis iš vis platesnio naujų automobilių spektro, kuriame – ne tik naujo segmento modeliai, bet ir naujos variklių technologijos. Be dyzelinio ir benzininio variklio, klientai vis dažniau gali pasirink...

    1
  • Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti
    Jūsų automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis? Suskubkite pasikeisti

    Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. ...

    5
  • Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti <span style=color:red;>(ne)</span>verta
    Automobilio paruošimas žiemai: kada taupyti (ne)verta

    Vairuotojai juokauja, kad pirmasis atėjusios žiemos pranašas – užšalęs langų plovimo skystis. Tada reikia ir patį skystį keisti, ir padangas permontuoti. Visgi pasirūpinti tik tuo, kokybiškai ruošiant automobilį žiem...

Daugiau straipsnių