Quantcast

7 patarimai, kaip vairuoti ekonomiškai šaltuoju sezonu

  • Teksto dydis:

Užklupus pirmiesiems šalčiams, vairuotojai vėl ima nerimauti, jog automobilis sunaudos daugiau degalų nei šiltuoju sezonu. Ką daryti, kad prietaisų skydelis kas savaitę nesignalizuotų apie apytuštį degalų baką? Kaip vairuoti kuo ekonomiškiau?

Automobilių ekspertų teigimu, norint taupiai važinėtis, nepakanka įsigyti kuo mažiau kuro naudojantį automobilį. Ekspertai pateikia 7 patarimus, kurie padės vairuoti ekonomiškiau ne tik artėjant žiemai, bet ir visus metus.

Reguliariai tikrinkite padangas

Mažas padangų slėgis yra viena pagrindinių didesnio degalų sunaudojimo priežasčių. Jei slėgis per mažas, padangos į kelią remiasi didesniu paviršiumi, padidėja pasipriešinimas riedėjimui, vadinasi, sunaudojama daugiau degalų.

„Padangų slėgį rekomenduojama tikrinti bent kartą per mėnesį. Geriausia tą daryti, kada padangos yra vėsios, nes joms įkaitus slėgis tik didėja. Naujesni automobiliai dažnai turi padangų slėgio daviklius ir jie užtikrina ne tik ekonomiškumą, bet ir saugumą“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimų portalo autogidas.lt projekto vadovas.

Tinkamas slėgis – ne vienintelis rodiklis, didinantis ekonomiškumą. Padangos turėtų atitikti automobilio specifikaciją, t. y. būti sumontuotos ant atitinkamo dydžio ir kuo lengvesnių ratlankių, nebūti per plačios.

Mažinkite oro pasipriešinimą

Kuo didesnis automobilio kėbulo pasipriešinimas oro srautui, tuo sudeginama daugiau kuro. Pasipriešinimą stipriai padidina stogo bagažinės, ant jų vežami dviračiai, atidaryti langai. Jei nėra būtinybės, bagažines siūloma nuimti, langus – uždaryti.

Šiuo metu gamintojai stengiasi sumažinti pasipriešinimą automobiliuose naudodami modernius vėjo tunelius. Tarp ne tokių brangių, tačiau aerodinamiškų automobilių ekspertai mini „Toyota Prius“, „Nissan Leaf“, „Audi A2“, „Mercedes-Benz CLA“.

Gera aerodinamika pasižymi ir siauras, elektra varomas „Citroën C-Zero“, o iš senesnių modelių – 1996–2000 m. gamybos „Volkswagen Passat“, 1982–1991 m. gamybos „Audi 100“ ir „Opel Calibra“.

Oro pasipriešinimą mažina ir prie automobilio greičio prisitaikantys aktyvūs aerodinamikos ortakiai. Tiesa, jie labiau skirti padidinti automobilio stabilumą kelyje ir būdingesni brangiems sportiniams automobiliams, pavyzdžiui, „Bugatti Veyron“ arba „Porsche 911“.

Tinkamai vairuokite

Automobilių ekspertas teigia, jog bene didžiausią įtaką sunaudojamų degalų kiekiui daro pats vairuotojas. Jei vairuojama netinkamai, automobilis degalų suris daugiau.

„Norėdami sutaupyti kuro, automobiliu įsibėgėkite tolygiai, nespausdami per stipriai akceleratoriaus. Į įkalnę važiuokite kuo ramiau. Stenkitės pavaras perjungti anksti. Daugelyje dyzelinių automobilių tą reikia daryti varikliui pasiekus 2 000, o benzininių – 2 400 apsukų per minutę. Pasiekę norimą greitį, šiek tiek atleiskite akceleratoriaus pedalą – sutaupysite kuro, o greitis išliks stabilus. Kuo mažiau naudokitės pirmąja pavara, o nuo kalno riedėkite įjungta pavara“, – patarimus vardija autogidas.lt atstovas.

Pasak N. Paketūro, reikia numatyti artėjančio stabdymo zoną – sankryžą, šviesoforą ar kalniuką, – ir stengtis staigiai nestabdyti, nes taip švaistoma kinetinė energija, o su ja ir kuras. Vertėtų numatyti ir kitų eismo dalyvių elgesį.

Mažiausiai degalų sunaudojama važiuojant 80–90 km/val. greičiu. Važiuojant vos greičiau – 100–110 km/val. greičiu – degalų sunaudojama 10–15 proc. daugiau. Automobilių eksperto teigimu, norint ekonomiškai važiuoti, reikia nešildyti variklio, o jį įjungus iš karto pradėti važiuoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių