- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“ žiemos sezono metu planuoja pertvarkas – įmonė pradėjo restruktūrizavimo procesą.
Nors operacinė bendrovės veikla Lietuvoje šiemet yra pelninga, restruktūrizacijos prireikė dėl Lenkijoje ir Vokietijoje patiriamų finansinių sunkumų, praneša įmonė.
Šiose šalyse veikiančios bendrovės nesuvaldė plėtros bei augančių kaštų ir dėl to kiek anksčiau šį rudenį pradėjo restruktūrizaciją, teigiama pranešime.
Dėl pertvarkų Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse Lietuvoje veikianti „Small Planet Airlines“ nebegaus iš šių bendrovių pajamų už paslaugas, tad restruktūrizacijos keliu sieks sumažinti turimą infrastruktūrą, taip pat – apsaugoti veiklą nuo išorinių paslaugų teikėjų reikalavimų: „Small Planet Airlines“ yra garantavusi išoriniams paslaugų teikėjams už bendroves Vokietijoje bei Lenkijoje, tad jie turi galimybę kreiptis į bendrovę Lietuvoje, siekdami susigrąžinti Vokietijos bei Lenkijos įmonių skolas. Restruktūrizacijos procesas suteiks laiko susidariusioms skoloms grąžinti, teigia bendrovė.
„Small Planet Airlines“ teigimu, restruktūrizacija neturės įtakos bendrovės vykdomiems skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių – kartu su kelionių organizatoriais, su kuriais „Small Planet Airlines“ Lietuvoje yra sudariusi ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis, bendrovė toliau skraidys taip, kaip ir buvo suplanuota.
„Restruktūrizacijos procesai Lenkijoje ir Vokietijoje iš esmės skiriasi nuo pertvarkų Lietuvos bendrovėje: Lenkijoje ir Vokietijoje veikiančios bendrovės šiemet patyrė žymius nuostolius, ir tai buvo pagrindinė restruktūrizacijos priežastis. Tuo tarpu „Small Planet Airlines“ Lietuvoje veikla šiemet yra pelninga – planuojame, kad operacinis pelnas metų gale sieks 3,4 mln. eurų. Vis dėlto jį viršys sumos, kurias turėsime nurašyti dėl Vokietijos bei Lenkijos įmonių neapmokėtų paslaugų“, – pranešime teigia „Small Planet Airlines“ vadovas Kristijonas Kaikaris.
Pasak jo, tam, kad Vokietijos ir Lenkijos bendrovėse būtų sėkmingai užbaigta restruktūrizacija, būtinas investuotojas, tuo tarpu Lietuvos bendrovei tai nėra būtina sąlyga.
„Kita vertus, atsiradus investuotojui, restruktūrizacijos procesą Lietuvoje būtų galima sėkmingai baigti anksčiau, taigi šios galimybės neatmetame ir kalbamės su Lietuvos bendrove besidominčiais investuotojais. Manome, kad „Small Planet Airlines“ restruktūrizacija yra geriausias būdas išsaugoti ir toliau tęsti sėkmingą veiklą“, – teigia K. Kaikaris.
„Small Planet Airlines“ veikla buvo pelninga ir 2015 bei 2017 metais –bendrovės pelnas siekė atitinkamai 4,5 mln. eurų ir 2,3 mln. eurų prieš apmokestinimą.
Planuojama, kad 2018 m. pabaigoje „Small Planet Airlines“ pajamos turėtų pasiekti 122,7 mln. eurų, beveik penktadaliu daugiau nei praėjusiais metais. Vasarą sulaukusi trečdaliu didesnio keleivių srauto ir perskraidinusi virš 204 tūkst. atostogautojų, 2018-2019 m. žiemos sezono metu bendrovė tikisi augimą išlaikyti ir pervežti dar apie 100 tūkst. keleivių iš Lietuvos.
„Žiemos sezono metu skraidysime aštuoniais lėktuvais. Du kils iš Vilniaus, vienas – iš Bilundo, keturi vykdys sezoninius projektus Azijoje - Vietname kartu su naujais partneriais „Bamboo Airways“ ir Kambodžoje kartu su ten veikiančia „Small Planet Airlines“ Co. Ltd bendrove. Dar vienas orlaivis bus pakaitinis – skrydžius vykdys kitų orlaivių vėlavimų atvejais, taip sumažinant keleivių patiriamus nepatogumus. Panašų skaičių orlaivių turėjome 2014 metais, tad gerai žinome, kaip valdyti tokio dydžio orlaivių parką – optimizavę veiklą, galėsime stabilizuoti procesus įmonėje ir geriau valdyti rizikas“, – teigia K. Kaikaris.
Žymiai sumažėjus, o tam tikrose srityse visai nelikus paslaugų, teikiamų Lenkijos ir Vokietijos bendrovėms, „Small Planet Airlines“ turės atleisti dalį perteklines funkcijas atliekančių darbuotojų Lietuvoje.
Teigiama, kad keleiviai dėl bendrovėje vykstančių pertvarkų nepatogumų nepatirs – „Small Planet Airlines“ kartu su istoriniais partneriais Lietuvoje -–kelionių organizatoriais tęs veiklą pagal suplanuotus žiemos sezono skrydžių tvarkaraščius. Šią žiema atostogautojai iš Lietuvos galės rinktis ne tik populiarias kryptis Kanarų salose, Egipte ir JAE, slidinėjimo kurortus, bet ir išbandyti naujienas – skrydžius į Jordaniją bei Džerbos salą Tunise.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas: bankų pelnas pernai augo du kartus2
Lietuvoje veikiantys bankai, neaudituotais duomenimis, pernai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais (491 mln. eurų), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...
-
Seime – valstybės ir vietos gynybos pramonės ryšius skatinančios pataisos
Seimui ketvirtadienį teikiamos Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisos, kurios leistų į valstybės vykdomą karinės technikos įsigijimą įtraukti Lietuvos įmones. ...
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams2
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių15
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...