Šilumos kainų tarifai klaipėdiečiams turėtų būti perskaičiuoti šį rudenį

  • Teksto dydis:

Nuo 2015 m. neperskaičiuojant bazinių šilumos kainos tarifų, skaičiuojama, kad bendrovės „Klaipėdos energija“ klientai bendrai jau yra permokėję per 9 mln. eurų. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) tikina, kad tarifai bus perskaičiuoti šį rudenį.

Prieš kelias savaites klaipėdietis parlamentaras Simonas Gentvilas pranešė kreipęsis į VKEKK prašydamas atsakymo, kodėl nuo 2015 m. „vengiama perskaičiuoti šilumos kainos tarifus „Klaipėdos energijai“.

„Bendrovės „Klaipėdos energija“ šilumos bazinės kainos projektas komisijai buvo pateiktas 2015 m. liepos 28 d., tačiau duomenis ir informaciją bendrovė ne kartą tikslino - paskutinį kartą bendrovė „Klaipėdos energija“ papildomą informaciją pateikė 2018 m. birželio 13 d. Komisija, nustatydama bazines (ilgalaikes) šilumos kainas, turi užtikrinti, kad jos būtų grindžiamos būtinosiomis šilumos tiekėjo sąnaudomis. Tai reiškia, kad pateikti duomenys ir informacija turi būti išsamiai išanalizuoti, siekiant įsitikinti sąnaudų pagrįstumu ir būtinybe, vykdant šilumos tiekimo veiklą“, - Eltai sakė VKEKK Veiklos valdymo skyriaus patarėja Aistė Griškonytė.

Pasak VKEKK atstovės, priklausomai, ar bus būtinybė tikslinti iš bendrovės „Klaipėdos energija“ gautą informaciją, planuojama, kad nauja bazinė šilumos kaina klaipėdiečiams bus patvirtinta šį rudenį.

Šilumos bazinės kainos kiekvienai šilumos tiekimo įmonei yra nustatomos individualiai 3-5 metų laikotarpiui. Šilumos kainų nustatymo metodikoje įtvirtinta, kad baigiantis baziniam šilumos kainų galiojimo laikotarpiui, šilumos tiekėjas ne vėliau kaip prieš 5 mėnesius iki šilumos bazinių kainų dedamųjų galiojimo laikotarpio pabaigos parengia ir teikia VKEKK bei savivaldybės institucijai šilumos bazinės kainos dedamųjų projektą.

Kaip Eltai teigė A.Griškonytė, šilumos tiekimo įmonės, rengdamos šilumos bazinių kainų ar perskaičiuotų kainų projektus, neretai nepateikia visos informacijos, reikalingos įsitikinti sąnaudų pagrįstumu, kad į šilumos kainą vartotojams būtų įtraukiamos tik būtinosios sąnaudos, todėl pateikti projektai yra tikslinami, pateikiami papildomi dokumentai, informacija, dėl to procesas užtrunka.

Tuo tarpu bendrovės „Klaipėdos energija“ vadovas Antanas Katinas Eltai teigė, kad yra sudaromas klaidingas vaizdas, jog trejus metus „Klaipėdos energija“ nesugeba gerai pateikti informacijos VKEKK. Esą komisija pati visuomet vėluoja su tarifų perskaičiavimais, todėl kas pusmetį bendrovė turi pateikti vis atsinaujinančią informaciją.

„VKEKK trejus metus vėluoja nustatyti bazinę kainą, o tada mėgina išsisukinėti su veiksmu, kad mums reikia pastoviai tikslinti duomenis. Kas pusę metų ataskaitiniai duomenys keičiasi, todėl ir vėl tiksliname. Mano ekonomistė jau baigia pražilti.

Kovo mėnesį kreipiausi į parlamentarą Naglį Puteikį, kuris yra Seimo Energetikos komisijos narys. Kalbėjau ir su Virgilijumi Poderiu (Energetikos komisijos pirmininku - ELTA). Kovą VKEKK atrašė N. Puteikiui 5 puslapių raštą, kur surašė, kad dėl sudėtingos metodikos (VKEKK, - ELTA) specialistai nespėja, vyksta didelė darbuotojų kaita. Šiai dienai VKEKK vėluoja nustatyti bazinę kainą arba ją perskaičiuoti 23-ejoms Lietuvos įmonėms“, - Eltai teigė A. Katinas.

Pasak jo, Šakių ir Ignalinos šilumos tinklai „sėdi ant bankroto ribos, neturi už ką kuro nusipirkti“.

Tokia situacija susidariusi, A. Katino teigimu, taip pat dėl to, kad VKEKK vėluoja suderinti sąnaudas. Anot „Klaipėdos energijos“ direktoriaus, šioms įmonėms tarifas turėtų didėti, nes Ignalinoje buvo vykdoma trasų renovacija, labai sumažėjo realizacija ir dėl to nesurenkamos pajamos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klaipedietis

klaipedietis portretas
Dujas vistiek perkam is Rusijos..

Kiek gali

Kiek gali portretas
,, Klaipėdos energija"imti mokestį,kuris sąskaitose pavadintas,,Šilumos kiekis su nepaskirstytu karštu vandeniu"? Kodėl už įsiskolinusius ar nemokius vartotojus turi mokėti visi sąžiningai pagal savo butuose suvartotą karštą vandenį mokantys gyventojai? Žinoma,kam vargti su tais skolininkais, kreiptis į teismą, perduoti jų skolas antstoliams,kai lengviau tas skolas išdalyti visiems mokantiems už paslaugas.Tačiau Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus pavaduotojas informavo,jog ,,įsiskolinusių ar nemokių vartotojų sunaudota šiluma NEGALI būti išdalinama kitiems namo vartotojams".Kokia čia afera ?!

laukiam

laukiam portretas
visada kai baigiasi šildymo sezonas išeina mokamas straipsnis kad kainos krenta staigiai :D o artėjant sezonui prasideda perskaičiavimai ir kainos gryžta atgal arba dar kyla... :) laukiam kol pradėt spec tarnybos domėtis šitais manevrais :D
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių