- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Premjeras Saulius Skvernelis sako, jog valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ bus „vakarietiška“ įmonė, teikianti naudą valstybei. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis mano, kad skaidrios ir efektyviai veikiančios įmonės standartus geležinkeliai gali pasiekti per šią Vyriausybės kadenciją.
„Aš manau, jog („Lietuvos geležinkelių“ - BNS) laukia normalios, vakarietiškos, skaidriais principais valdomos, pelningos ir duodančios didžiulę pridėtinę vertę valstybei įmonės ateitis“, - pirmadienį po susitikimo su R.Masiuliu ir geležinkelių vadovu Mantu Bartuška žurnalistams sakė S.Skvernelis.
Premjeras tiksliai neįvardino, kada „Lietuvos geležinkeliai“ gali pasiekti „vakarietiškus“ standartus.
„Aš manau, kad pirmieji žingsniai yra padaryti, kai kalbame apie įmonės valdymą. Orientuojamės į visišką politinį nepriklausomumą nuo suformuotos valdybos. Pagrindinis šios įmonės tikslas yra efektyvumas ir uždirbama pelnas. Dar reikia žiūrėti, kad būtų ieškoma naujų rinkų ir klientų“, - teigė S.Skvernelis.
Premjeras teigė, kad praėjusi Vyriausybė tikriausiai neturėjo noro modernizuoti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą.
„(Praėjusi Vyriausybė - BNS) matyt nenorėjo. Atsakymas labai paprastas. Turbūt nebuvo noro arba buvo kitoks mąstymas ir matymas. Aš manau, kad mes neturime pasirinkimo, kai kalbame apie visas valstybės valdomas įmones“, - kalbėjo S.Skvernelis.
R.Masiulis žurnalistams sakė, kad „vakarietiškus“ skaidrumo ir efektyvumo standartus „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų pasiekti per šią Vyriausybės kadenciją.
„Dabar po truputį renkama nauja administracija, nauji vadovai su vakarietiška patirtimi ir norima iš tokios post-sovietinės įmonės padaryti modernią, europietišką įmonę. Manau, kad per pirmus metus matysis jau kažkokie rezultatai, bet per kadenciją matysime veikiančią gerą bendrovę“, - teigė susisiekimo ministras.
Jo nuomone, dabar pagrindinė užduotis yra efektyvinti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ir gerinti jos valdymą.
„Mes matėme, kad įmonė buvo prastai valdoma, daugybė skandalų. Viešųjų pirkimų tarnyba turėjo daug nuogastavimų dėl neskaidriai vykdomų pirkimų ir vidinių sandorių, todėl geležinkeliuose buvo daromos permainos pirmoje eilėje ir viską reikėjo keisti kuo greičiau“, - sakė R.Masiulis.
Jis pridūrė, kad daug diskusijų sukėlusi „Lietuvos geležinkelių“ parama nebus atnaujinta kol Vyriausybė neparengs paramos skyrimo gairių, pagal kurias valstybės valdomos bendrovės galės teikti paramą įvairioms organizacijoms.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška žurnalistams kalbėjo, kad šiuo metu vykdomos pertvarkos bendrovei gali padidinti veiklos kaštus, todėl tikroji reformų nauda atsispindės vėliau.
„Norime, kad būtų pasiektas tiek efektyvumas, tiek skaidrumas. Taip pat norima, kad būtų užtikrinti krovinių srautai per Lietuvą ir įgyvendinti strateginiai projektai, pavyzdžiui, „Rail Baltica“. Šie metai bus pereinamieji, nes numatome vykdyti reformas ir didinti efektyvumą, o tai reiškia didesnius kaštus. Sprendimai, kuriuos priimame dabar, efektą duos ateinančiais metais“, - pirmadienį kalbėjo M.Bartuška.
„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais, preliminariais duomenimis, patyrė 1,8 mln. eurų grynųjų nuostolių, kai 2015 metais įmonė buvo uždirbusi 2,776 mln. eurų grynojo pelno. Bendrovės pajamos per metus sumažėjo 5,1 proc. iki 414,9 mln. eurų.
Naujuoju susisiekimo ministru pradėjus dirbti R.Masiuliui iš „Lietuvos geležinkelių“ vadovo posto pasitraukė ilgametis įmonės vadovas Stasys Dailydka. Gruodžio viduryje bendrovės vadovu paskirtas M.Bartuška, iki tol vadovavęs bendrovei „Klaipėdos nafta“. Po to iš pareigų atleisti trys „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojai, pakeistos bendrovės ir jos valdomų antrinių įmonių valdybos, įgyvendinti kiti bendrovės valdymo pokyčiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla3
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...