- Tomas Nerilas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Vairuotojui patikimas kelis šimtus tūkstančių kainuojantis vilkikas ir labai dažnai gerokai brangesnis krovinys. Todėl įmonė vairuotoju turi visiškai pasitikėti, būti tikra, kad jis gerai ir kokybiškai atliks savo darbą“, – apie pamatines priežastis, kodėl investuojama į darbuotojų mokymus, pasakoja „Girteka Logistics“ transporto veiklos direktorius Aidas Nakčiūnas. Jam antrina „Linavos“ mokymo centro vadovas Osvaldas Manikas – pasak jo, darbuotojų mokymai yra tiesiogiai susiję su įmonės teikiamų paslaugų kokybe, kuriai klientai skiria vis daugiau dėmesio, ypač Vakarų Europoje.
Pasak O.Maniko, tiek vidaus, tiek tarptautiniai pervežimai krovininėmis kelių transporto priemonėmis, kurių didžiausia leidžiama masė, įskaitant priekabą (puspriekabę), didesnė kaip 3,5 tonos, yra valstybės licencijuojama veikla. Todėl normalu, kad ir transporto įmonių darbuotojai, pradedant aukščiausiais vadovais ir baigiant vairuotojais, turi atitikti kvalifikacinius reikalavimus.
Mokymai – nepriklausomai nuo stažo
„Girteka Logistics“ šiuo metu dėstoma dvylika programų: nuo bendrosios dalies ir „95 kodo“ mokymų iki ekonominio vairavimo ir vairavimo ekstremaliomis oro sąlygomis. Pasak A.Nakčiūno, temas padiktuoja įmonės Žalų skyrius: jo darbuotojai geriausiai mato, kokias klaidas daro vairuotojai ir kokių mokymų, gebėjimų jiems trūksta.
„95 kodo“ mokymai – tai ES numatyta tvarka, reglamentuojanti vairuotojų, vežančių krovinius C1, C1E, C, CE kategorijų transporto priemonėmis, pradinės kvalifikacijos įgijimą ir jų periodinio mokymo tvarką. Šie mokymai yra privalomi visoje ES veiklą vykdančioms transporto bendrovėms.
Mokymai tik įsidarbinusiems vairuotojams ir jau dirbantiems keletą metų skiriasi. „Naujokui, nepaisant to, kiek profesionalaus vairavimo patirties jis turėjo prieš tai, suteikiame ne tik pagrindinių žinių apie „Girteka Logistics“, mūsų klientus ir griežtus jų reikalavimus, bet ir apie transporto priemones, priekabas, krovinių tvirtinimo reikalavimus“, – pasakoja „Girteka Logistics“ transporto veiklos direktorius. Jis pabrėžia, kad labai svarbią ir didelę mokymų dalį užima įvairiose šalyse galiojančių taisyklių aiškinimas.
Ilgiau „Girteka Logistics“ dirbantiems vairuotojams stengiamasi suteikti papildomų žinių, pakartoti kursą. Visi vairuotojai mokymuose dalyvauja bent kas kelerius metus.
Tokiai metodikai pritaria ir O.Manikas. „Mokymai aktualūs absoliučiai visiems, kadangi žinias periodiškai turi atnaujinti visi vairuotojai. Tik skirtumas turbūt vienas: jaunam vairuotojų reikia gana daug mokytis, o ilgametę patirtį turintiems vairuotojams mokėti teorines žinias pritaikyti praktiškai“, – išskiria pašnekovas.
Nauda įsitikina praktiškai
Ar noriai patys vairuotojai dalyvauja mokymuose? „Girteka Logistics“ atstovas sako, kad didžioji dalis mokytis nori, tačiau pasitaiko ir išimčių. „Vienas ką tik mūsų įmonių grupėje įsidarbinęs vairuotojas pareiškė, kad mokymų jis nelankys. Nurodyta priežastis – vairuotoju jis dirba jau daugiau nei 20 metų ir yra vairavęs pačias įvairiausias transporto priemones. Tačiau įsėdęs į mūsų vilkiką vairuotojas pajuokavo: „Bet juk čia ne mašina, čia kosminis laivas“, – pasakoja A.Nakčiūnas ir priduria, kad įmonė perka pačius naujausius vilkikus, kuriuose vis daugiau valdiklių, prietaisų ir elektronikos.
Be to, vienaip situacija atrodo dalyvaujant mokymuose, o kitaip – išvykus į reisą. „Vairuotojai, net ir išklausę visą mokymų kursą ir išvažiavę į reisą, labai dažnai skambina Mokymų centro mokytojams, prašo papildomų patarimų, o grįžę dėkoja už naudingą informaciją, kuri pravertė kelyje“, – mokymų naudą grindžia A.Nakčiūnas.
„Girteka Logistics“ teigia, kad dėl vietos po saule jiems tenka pakovoti jau šiandien. „Ne vienoje šalyje transporto bendrovės stebimos lyg pro didinamąjį stiklą. Kodėl? Galima sakyti, kad stiprios Baltijos šalių ir Lenkijos transporto bendrovės išsikovoja vis didesnę rinkos dalį Europoje ir tai, žinoma, nelabai patinka seniai šiose rinkose dirbančioms bendrovėms. Be to, gajūs stereotipai, kad „Rytų europiečiai – blogesni“. Vairuotojai iš dalies ir mokomi tam, kad šie stereotipai būtų paneigti“, – verslo realijas atskleidžia transporto veiklos direktorius.
Prognozės: technologijos ir saugumas
A.Nakčiūnas pastebi, kad vis daugiau dėmesio krovinius gabenant keliais skiriama potencialioms terorizmo grėsmėms ir paties vairuotojo saugumui besikeičiant geopolitinei situacijai Europoje. „Apie tai jau dabar kalba saugumu besirūpinančios organizacijos, asociacijos ir kt. Neatmetame galimybės, kad apie tai galime pradėti daugiau kalbėti ir savo mokymų metu, nors pagrindiniai saugumo patarimai jau dėstomi ir dabar bendrajame kurse“, – teigia jis.
Pašnekovas įvardija, kad realu, jog padidės techninių žinių poreikis – kaip jau minėta, vilkikų valdymas vis sudėtingesnis ir labiau kompiuterizuotas. Tikėtina, kad kiti reikalavimai ir taisyklės, dokumentai turėtų vis labiau vienodėti, todėl galbūt sumažės šios srities mokymų.
„Reikalavimai greičiausiai atsiras natūraliai – stiprėjant konkurencijai ir kontrolei pervežimų rinkoje, klientai turi didesnį pasirinkimą ir reikalavimai, iššūkiai kyla natūraliai – neinvestuosi į darbuotoją, tą patį vairuotoją – neturėsi klientų, negalėsi pasiūlyti kokybės, be kurios sunku konkuruoti“, – teigia „Linavos“ atstovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Link“ pasirašys 200 mln. eurų paskolų sutartis su NIB ir EIB traukiniams įsigyti
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ su Šiaurės investicijų banku (NIB) ir Europos investicijų banku (EIB) penktadienį pasirašys 200 mln. eurų paskolų sut...
-
Ant VERT stalo – dujotiekio į Lenkiją statybos tikrinimo išvados
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtins Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų galimai rusiškų jungiamųjų detalių patikrinimo išvadas. ...
-
Maitinimo verslo atstovai protestuos prie Vyriausybės
Penktadienį šalia Vyriausybės pastato Vilniuje vyks maitinimo verslo atstovų protesto akcija, kurioje politikų bus reikalaujama grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
„Tele2“: augimą lėmė nuoseklios investicijos į tinklo modernizaciją bei klientų patirties gerinimą
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia pirmojo 2024 m. ketvirčio finansinius rezultatus. Dėl nuoseklių bendrovės investicijų į tinklo plėtrą, modernizaciją ir klientų patirties gerinimą toliau auga operatoriaus klient...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų1
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė pataisoms, sudarančioms palankesnes sąlygas dideliems Vakarų ginklų ir šaudmenų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje pastatyti ...
-
„Investuok Lietuvoje“ vadovas: „Rheinmetall“ Lietuvoje gali rasti įvairių partnerių3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant statyti artilerijos šovinių gamyklą Lietuvoje ir pradedant ieškoti vietos partnerių, tokių potencialių bendrovių yra nemažai, sako agentūros „Investuok Lietuv...
-
„Citus“ projektai: sparčiai besivystančioje sostinės vietoje – naujas, kokybiškas 78 butų projektas
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ jau pažįstamoje lokacijoje, Justiniškėse planuoja naują būsto projektą. Sidaronių gatvėje, netoli Pilaitės, Vakarinio aplinkkelio ir vilniečių pamėgto, didžiausio ...
-
I. Šimonytė: „Rheinmetall“ atėjimas į Lietuvą gali būti išnaudojamas gąsdinant dalį visuomenės20
Vokietijos gynybos pramonės atstovei „Rheinmetall“ planuojant įkurti gamyklą Lietuvoje, ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikina, kad tam tikros grupės gali išnaudoti šį faktą, kaip dalies visuomenės gąsdinimo įr...
-
„Kauno autobusai“ kviečia kolekcionuoti „Žiogus“
Kauno viešasis transportas turi vieną moderniausių bilietų sistemų visoje Lietuvoje, o besinaudojančių ja kasmet vis daugėja – šių metų sausio mėnesį fiksuotas rekordinis 100 mln. e. bilietas. Minint „Kauno autobusų“...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai2
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...