Quantcast

„Lietuvos geležinkelių“ sandorius su Čekijos koncernu lydėjo šešėliniai milijonai

  • Teksto dydis:

Didelius „Lietuvos geležinkelių“ užsakymus gavusi Čekijos kompanija „Škoda Vagonka“ ne tik gavo 111 mln. eurų už bendrovei parduotus 13 keleivinių traukinių, bet ir dalijosi nauda su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) tiriamu verslininku Juozu Širvinsku, rašo portalas 15min.lt.

Bendradarbiaujant su Čekijos tiriamosios žurnalistikos centru Investigace.cz, 15min.lt nustatė, jog „Škoda Vagonka“ maždaug 1,8 mln. eurų pervedė su J.Širvinsku siejamai Jungtinės Karalystės įmonei „Railway Baltica“, o dar apie 300 tūkst. eurų - J.Širvinskui. Tiek jis, tiek įmonė pastaraisiais metais atstovavo Čekijos įmonei Lietuvoje ir teikė būtiną organizacinę ir techninę paramą, susijusią su „Škoda Vagonka“ geležinkelio riedmenų pristatymu, nurodė „Škoda Transportation“ atstovė Lubomira Černa.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia nieko nežinantys apie „Škoda Vagonka“ bendradarbiavimą su J.Širvinsku ar „Railway Baltica“.

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktorė Diana Vilytė neslepia abejojanti Čekijos koncerno versija, esą solidi pinigų suma sumokėta už atstovavimą koncerno interesams Lietuvoje. Pasak jos, tai yra medžiaga ikiteisminiam tyrimui.

Kas yra „Railway Baltica“ savininkai, nežinoma, tačiau į Belizą vedantys pėdsakai „Railway Baltica“ sieja su labai prasto kvapo istorija Rusijoje, rašo 15min.lt.

FNTT duomenimis, „Lietuvos geležinkelių“ vadovai galėjo turėti finansinės naudos, per ofšorines kompanijas išgryninant dideles sumas pinigų. FNTT tyrime figūruoja ir J. Širvinsko valdoma bendrovė „Litmotas“, kuri, pasak 15 min.lt, yra pagrindinė čekiškų traukinių EJ575 dalių tiekėja „Lietuvos geležinkeliams“ ir su kuria 2011-2016 metais sudarytos net 29 sutartys - bendra maksimali jų vertė – 15,81 mln. eurų. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Faktas

Faktas portretas
Dailydka biznį suko ir su Vengrija, su Vokietija ten pirkdami atsargines dalis, elektros įrangą, kuri kitur buvo tikrai pigesnė, net montažiniai laidai lietuvoje buvo 5 kartus pigesni. Ir biznis sukosi 10 metų per Elektros tiekimo, Depo vadovybę. Ten kas antrą sodinti būtina.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių