- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
AB „Lietuvos geležinkeliai“ per 2016 m. I pusmetį uždirbo 0,5 mln. eurų grynojo pelno, o krovinių pervežė 23,4 mln. tonų, t. y. 0,4 mln. tonų arba 1,6 proc. daugiau nei 2015 m. I pusmetį.
Rodikliai džiuginantys, ypač jei pažvelgsime į kaimynines šalis, skaičiuojančias nuostolius – Latvijos geležinkelių pervežimai, palyginti su 2015 m. I pusmečiu, sumažėjo 19,8 proc., Estijos geležinkelių – 23,3 proc., Baltarusijos geležinkelių – 5,6 proc.
Bendrovei pavyko viršyti strateginiame veiklos plane prognozuotus I pusmečio pervežimo apimčių rodiklius. Vežimo apimtys augo dėl pervežto didesnio naftos ir augalinės kilmės produktų (grūdų) kiekio vietiniais maršrutai.
„Geopolitinė bei makroekonominė aplinka pastaruoju metu nepalanki pervežimų rinkos vystymui. Krizė Ukrainoje, Rusijos ūkio recesija, lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas daro įtaką verslo plėtrai. Tačiau šiandien skaičiuojame pelną, o tai reiškia, kad pasirinktos investavimo ir plėtros kryptys yra teisingos, esame užsitarnavę klientų pasitikėjimą ir gerą vardą“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Ypač pastebimi pokyčiai vietiniame pervežime – per 2016 m. I pusmetį pervežta 6,9 mln. tonų krovinių, t. y. 0,7 mln. tonų arba 10,9 proc. daugiau nei per 2015 m. I pusmetį. Tam didžiausią įtaką turėjo didesni AB „ORLEN Lietuva“ bei grūdų pervežimai.
Tarptautinių pervežimų rezultatai, dėl minėtų geopolitinių ir makroekonominių veiksnių, mažiau džiuginantys – per 2016 m. I pusmetį pervežta 16,5 mln. tonų krovinių, t. y. 0,3 mln. tonų arba 1,8 proc. mažiau nei 2015 m. I pusmetį. Tarptautinių pervežimų mažėjimą sąlygojo tai, kad iš Rusijos tranzitu per Klaipėdos uostą šiai metais nebevežami naftos produktai bei cheminės ir mineralinės trąšos. Tebemažėja Kaliningrado kryptimi vežamos naftos produktų srautas, sumažėjo iš Baltarusijos per uostą gabenamų trąšų pervežimai.
Vis tik bendrovė turi ambicingų planų, kurie, tikėtina, net ir sunkiomis sąlygomis padės išlaikyti konkurencingumą rinkoje. „Intermodalinio traukinio „Viking train“ sėkmė ir tolimesnė plėtra, unikalios dviejų skirtingo pločio vėžių sankirtos vietos – Šeštokų geležinkelio stoties su puikia infrastruktūra intermodalinių vežimų organizavimui išnaudojimas, Vilniaus ir Kauno intermodalinių terminalų įsibėgėjimas, užsimezganti partnerystė su didžiausiomis Kinijos logistikos kompanijomis, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su didžiausia krovinių vežimo geležinkeliais operatore Europoje „DB Cargo AG”, plėtra į Skandinaviją – tai tik dalis bendrovės plėtros krypčių“, – perspektyvas dėlioja bendrovės vadovas S. Dailydka.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas12
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą21
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada9
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis2
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade59
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...