Quantcast

„Lietuvos geležinkeliai“ maitino įtakingo verslininko J. Širvinsko verslą

  • Teksto dydis:

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) kratos valstybės valdomojo bendrovėje „Lietuvos geležinkeliuose“ yra susijusios su viena pagrindinių geležinkelių transporto dalių tiekėjų – bendrove „Litmotas“, jos vadovu Juozu Širvinsku bei jo artimaisiais, remdamasis neoficialiais šaltiniais, rašo portalas 15min.lt.

Įtariama, kad „Litmoto“ savininkas per keliose šalyse registruotas įmones galėjo slėpti mokesčius ir vykdyti kitus nusikalstamus veiksmus. Anot 15min.lt, kol kas nežinia, kiek tai susiję su „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandoriais, tačiau neabejotina, kad pinigai, dėl kurių FNTT medžioja J.Širvinską, didele dalimi atkeliavo iš „Lietuvos geležinkelių“.

Portalo teigimu, FNTT domisi ir dviem J.Širvinsko dukromis – Gabriele ir Monika, kurios valdo įmonę „Rail Services“, taip pat Jungtinėje Karalystėje registruota įmone „Railway Baltica“. Jos sąskaitomis Latvijoje, anot 15min.lt, disponavo „Litmoto“ vadovas su šeima, per įmonę prasisuko ne vienas milijonas eurų, atkeliavusių tiek iš „Litmoto“, tiek iš kitų Lietuvos bei užsienio struktūrų.

Širvinskų pavardės „Railway Baltica“ akcininkų sąrašuose nėra - šią įmonę 2007 metais įsteigė Belize registruotos „Consulting Group Corp.“ ir „Trade Invest System LTD“.

FNTT vadovas Kęstutis Jucevičius BNS trečiadienį sakė, kad atliekamas tyrimas dėl „Lietuvos geležinkelių“ yra plačios apimties ir gali dar plėstis. Jis sakė kol kas negalintis pateikti konkretesnės informacijos apie galimą tyrimo plėtrą, įtariant ir korupcinius nusikaltimus.

Kaip trečiadienį pranešė FNTT, „Lietuvos geležinkeliuose“ antradienį atliktos kratos yra dalis beveik metus atliekamo tarptautinio tyrimo, susijusio su geležinkelių ir su jais susijusių bendrovių sandoriais. Atliekant tyrimą sulaikyti 3 asmenys, atliktos kratos 4 bendrovėse, įtariamųjų namuose, automobiliuose, pagalbinėse patalpose.

Pagrindinė „Litmoto“ veikla - dyzelinių variklių, geležinkelio mašinų, jų atsarginių dalių prekyba ir remontas. Įmonė yra vienintelis Rusijos Jaroslavlio dyzelinių variklių gamyklos „Silovye Agregaty – Gruppa GAZ“ atstovė Lietuvoje, todėl jos veikla susijusi su šios Rusijos įmonės atsarginių dalių, variklių realizavimu.

„Litmoto“ darbuotojai nuolat stažuojasi Rusijos gamykloje, todėl turi išskirtinę teisę įsigyjant „Silovye Agregaty – Gruppa GAZ“ produkciją bei atliekant šios produkcijos remonto darbus“, - rašoma Registrų centrui pateiktoje įmonės 2015 metų ataskaitoje.

Bendrovė taip pat skelbia glaudžiai bendradarbiaujanti su Čekijos „Škoda Vagonka“, „Lietuvos geležinkeliais“, Vokietijos kranų gamintoja „Kirow Ardelt“. Pastaraisiais metais „Litmotas“ yra laimėjęs ne vieną „Lietuvos geležinkelių“ skelbtą konkursą, rodo Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) duomenys.

2015 metų spalį „Litmotas“ kartu su partnere Čekijos „Pars nova“ pasirašė trejų metų trukmės 6,4 mln. eurų vertės elektrinių traukinių įrangos remonto paslaugų sutartį, tuo pat metu gavo ir 3,7 mln. eurų vertės tų pačių elektrinių traukinių atsarginių dalių užsakymą. Sutartis buvo pasirašyta taip pat trejiems metams.

Pernai gegužę bendrovė su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašė 2,3 mln. eurų vertės sutartį dėl elektrinių traukinių atsarginių dalių pirkimo pagal poreikį.

„Litmotas“ 2015 metais gavo 1,1 mln. eurų pajamų (2015 metais - 7,6 mln. eurų) ir uždirbo 53,5 tūkst. eurų grynojo pelno (864,2 tūkst. eurų).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jonas

Jonas portretas
Netinkamas pavadinimas. Gal įtakingas LG vadovas maitino Širvinską, kad tas numestų vadinamą otkatą . O kitaip žiurkės maitinosi iš Lietuvos ubagų pinigų. Juk tik vargšai sąžiningai moka mokesčius ir iš jų galima vogti. O vagys tai rodo kad pelno neturi, ar beveik neturi ,nes reikia pasidalinti pavogtą gerą.

Vv

Vv portretas
Kodel valstybinems imonems butinai reikia tarpininku ? Reiketu uzdrausti istatymiskai.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių