- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naftos krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir energetikos įmonių holdingas „Lietuvos energija“ neskolins daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai „Lietuvos jūrų laivininkystei“, teigia bendrovių atstovai. Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ skolins LJL, jei įmonei, pasak jos vadovo, tai bus naudinga.
Naftos krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir energetikos įmonių holdingas „Lietuvos energija“ neskolins daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai „Lietuvos jūrų laivininkystei“, teigia bendrovių atstovai. Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ skolins LJL, jei įmonei, pasak jos vadovo, tai bus naudinga.
„Lietuvos energijos“ atstovė Ernesta Dapkienė BNS patvirtino, kad ketvirtadienį gavo LJL raštą, tačiau paskolos suteikti neketina.
„Lietuvos energijos“ įmonių grupė neužsiima skolinimo veikla, kaip tai daro komerciniai bankai, išskyrus atvejus, kai tai susiję su mūsų įmonių grupės veiklos strateginiais tikslais“, - BNS teigė E.Dapkienė.
Pinigų LJL skolinti neketina ir „Klaipėdos nafta“.
„Kaip žinia, „Klaipėdos nafta“ plečia verslą bei vysto svarbius energetikos projektus, kuriems skolinasi pinigų, todėl galimybių perskolinti bendrovė neturi.Be to, bendrovė užsiima reguliuojama veikla, kurios tarifus nustato Kainų komisija“, - BNS teigė įmonės atstovė Indrė Milinienė.
Geležinkelių vadovas Stasys Dailydka ketvirtadienį patvirtino, kad įmonė gavo iš LJL „kažkokius laiškus“. Jis miglotai aiškino, kad geležinkeliai nebūtinai skolintų LJL, bet galėtų investuoti į bendrus neįvardijamus projektus, o o jei būtų teikiama paskola, jis galėtų būti be užstato, tačiau su didelėm palūkanom.
Valstybės gelbėjama LJL dėl naujos 3 mln. eurų paskolos kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“, „Lietuvos energiją“ ir „Klaipėdos naftą“, BNS patvirtino LJL laikinasis vadovas Valerijus Adamonis.
Konkurencijos tarybai šią savaitę pareiškus, kad nauja SEB banko paskola su „Lietuvos geležinkelių“ garantija gali prieštarauti ES konkurencijos principams ir dėl to gali grėsti EK sankcijos, Vyriausybė ieško būdų, kaip rinkos sąlygomis paskolinti pinigų LJL, kurios 4 laivai vis dar įstrigę užsienio uostuose ir kuriuos būtina skubiai išlaisvinti.
Trečiadienį buvo nutarta, kad LJL apklaustų bankus bei dideles ir finansiškai pajėgias valstybės įmones, kurios galėtų paskolinti LJL už komercines palūkanas. Tikėtina, kad tokiai paskolai būtinas užstatas, kurio įmonė neturi, nes visi laivai užstatyt SEB bankui, paskolinusiam LJL iš viso daugiau nei 14 mln. eurų. Neoficialiomis žiniomis, pastarosiomis dienomis vyksta intensyvios derybos su banku, nuo kurio veiksmų priklauso ir tai, kada bus atsiimtas ieškinys dėl bankroto bylos iškėlimo LJL.
Tikėtina, kad naują paskolą LJL suteiks „Lietuvos geležinkeliai“, kurių mokėtinus dividendus Vyriausybė 3 mln. eurų sumažino trečiadienį.
"Lietuvos geležinkeliai" padės LJL ?
Susisiekimo ministerijos valdoma bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" padėtų tos pat ministerijos valdomai žlungančiai "Lietuvos jūrų laivininkystei" tik tuomet, jei gautų naudos, teigia geležinkelių vadovas. Anot Stasio Daildykos, pagalba gali būti ne tik paskola, bet ir investicijų projektai arba konsultacijos.
"Nebūtinai paskola - gal mes sudalyvausim kokiam konkurse investicijų, įvairūs variantai yra. (...) Jei mums pasirodys, kad mums yra naudingas ir tinkamas", - ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė S.Dailydka.
"Galim paskolinti direktorių, kad geriau dirbtų, galim valdybos narį ir kiti būdai įmanomi", - pridūrė jis.
"Lietuvos geležinkelių" vadovas neatskleidė, kokius investicijų projektus jis turėjo galvoje. Pasak jo, "kažkokius laiškus" iš LJL įmonė gavo, bet koks jų turinys, jis negalėjo pasakyti, nes esą yra su jais nesusipažinęs.
Perklaustas, ar tai galėtų būti investicijos į naujus laivus, S.Dailydka to neatmetė: "Nebūtinai nupirkti laivą, mes galime dalyvauti to laivo pirkime arba investuoti į įmonę".
Jis pripažino, kad "Lietuvos geležinkeliai" yra apsvarstę galimus bendradarbiavimo būdus, tačiau jų neatskleidė, kol neturi LJL nuomonės: "Aš žinau, ką daryčiau, bet reikia žinoti, ko nori (LJL - BNS)".
Anot jo, jeigu geležinkeliai skolintų pinigų LJL, jiems nebūtinai reikėtų užstato, tačiau įvertinus riziką, palūkanos būtų didesnės.
"Galima be užstato, galima riziką vertinti. Tada gal bus ne 6, 2, 3 proc., gal bus tada 25 proc. palūkanos. Nuo rizikos priklauso", - BNS tikino S.Dailydka.
Vyriausybei svarstant, kaip skubiai padėti bendrovei "Lietuvos jūrų laivininkystė" ir dažnai keičiant papildomo finansavimo scenarijus, valdžios atstovai viešai nebekomentuoja sprendimų arba juos aiškina labai miglotai.
Premjeras Algirdas Butkevičius aiškino nenorintis, kad būtų skleidžiama kritika ar neigiama informacija.
"Mes jau esame priėmę ryžtingus sprendimus, tačiau kad nekiltų noras tam tikriems asmenims ar institucijų vadovams kritikuoti ar leisti neigiamą informaciją, mes tas procedūras visas įgyvendinsime per artimiausias 2-3 dienas. Mes tą jau pradėjome daryti. Galiu visus nuraminti, kad mes, kaip LIetuva, susigrąžinsime laivų kontrolę ir visi jūrininkai bus saugūs ir grįš į Lietuvą", - interviu Žinių radijui ketvirtadienį sakė A.Butkevičius.
Anot jo, priimant sprendimus dėl paskolos LJL, aiškintasi su Europos teisės departamentu, kokios būtų teisinės pasekmės, suteikus finansinę paramą ir ar tai pažeistų Europos Sąjungos (ES) teisę.
Trečiadienį premjeras taip pat neatskleidė, ar "Lietuvos geležinkeliai" suteiks 3 mln. eurų paskolą LJL ir teigė, kad viskas paaiškės kitą savaitę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas58
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą31
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada18
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis8
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą6
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade68
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas10
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...