Quantcast

Lenkijos „Orlen“: Mažeikių gamykla gali būti uždaryta

Didžiausias Lenkijos naftos koncernas "Orlen" oficialiai pripažino, kad ruošia blogiausią scenarijų neefektyviai dirbančiai jo valdomai Lietuvos įmonei "Orlen Lietuva", kurią koncernas įsigijo 2006 metais.

"Paskutinis ir pirmasis metų ketvirčiai yra patys blogiausi naftos sektoriui. Todėl ruošiamės blogiausiam scenarijui, kurio gali prireikti 2014-2015 metų sandūroje. Pirmu žingsniu gali tapti Mažeikių gamyklos sustabdymas", - 2014-2017 metų strategijoje, kurią Lenkijos koncernas paskelbė trečiadienį, sakė už finansus atsakingas viceprezidentas Slawomiras Jedrzejczykas (Slavomiras Jedžeičikas).

Anot jo, visomis išgalėmis bus siekiama pagerinti "Orlen Lietuvos" rentabilumą, o jei nepavyks - gamykla bus uždaroma. Lūžio laukiama 2014-2015 metais.

Vieno koncerno vadovų teigimu, vienintelis akcininkas apskaičiuos "Orlen Lietuvos" kaštus gamyklą stabdant, stovėjimo išlaidas ir išlaidas vėl atnaujinant darbą.

"Jeigu paaiškės, kad šie kaštai bus mažesni nei nuostoliai, kuriuos gamykla gali generuoti dirbdama, "Orlen Lietuvos" veikla gali būti laikinai sustabdyta. Kiek ilgai gali trukti jos sustabdymas, daugiausiai priklausys nuo pasaulinių naftos maržų", - sakė S.Jedrzejczykas.

Koncerno strategijoje nurodoma, kad Mažeikiuose įsikūrusios gamyklos padėtis smarkiai pablogėjo antrąjį 2013 metų pusmetį, smukus naftos perdirbimo maržoms ir padidėjus konkurencijai pardavimams tanklaiviais. "Orlen Lietuva" tokiu būdu eksportuoja apie 50 proc. produkcijos.

"Taip nutiko pirmiausiai todėl, kad benzino realizavimo rinka buvusi JAV skalūnų revoliucijos dėka tapo jo eksportuotoja.Todėl 2013 metais ir pirmaisiais 2014 metų mėnesiais "Orlen Lietuvos" veiklos rezultatas buvo neigiamas", - rašoma strategijoje.

Nors Lenkijos spaudoje nuolat pasirodo kaltinimų neva priešiškai nusiteikusiai ir padėti nelinkusiai Lietuvos valdžiai, "Orlen" kaip papildomą Mažeikių gamyklos prasto rentabilumo elementą įvardija neefektyvią logistiką.

"Nesant konkurencijos, "Orlen Lietuva" priversta naudotis valstybinių geležinkelių paslaugomis. Alternatyviu sprendimu po to, kai Lietuvos pusė išardė 19 kilometrų ilgio geležinkelio atkarpą į Latviją, galėtų tapti produktotiekis iki Klaipėdos uosto", - teigiama "Orlen" strategijoje.

Koncernas teigia, kad produktotiekio idėją iškėlė dar 2007 metais ir nuo to laiko vyko pokalbiai, tačiau tik 2013-2014 metais įvyko oficialūs susitikimai, kurie neatnešė laukiamų rezultatų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių