- Lukas Šperas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdietė „Norfos“ parduotuvėje nusipirko zefyrų pakuotę, kuri daugiau nei prieš mėnesį turėjo būti išimta iš prekybos centro lentynų. Maža to, saldumynais apsinuodijusi moteris ir jos sūnus liko šokiruoti parduotuvės darbuotojų elgesiu.
Terminas baigėsi prieš mėnesį
Klaipėdietė Jekaterina birželio 24 d. apsipirkinėjo prekybos centre „Grandus“ esančioje parduotuvėje „Norfa“. Moteris įsigijo baltarusiškų zefyrų pakuotę „Oduvančik“.
Saldumynai, pasirodo, buvo pasenę, o moteris su mažu vaiku sunegalavo.
„Su vaiku namuose suvalgėme pirktus zefyrus ir iš karto ėmė mausti pilvą, apsinuodijome. Mano sūnus nekalba, tai pradėjo rodyti į pilvuką, kad labai skauda. Teko gerti vaistus, tik per plauką neprireikė medikų pagalbos. Įsivaizduojate, zefyrų galiojimo laikas buvo pasibaigęs jau daugiau nei prieš mėnesį laiko – gegužės 18 d. Natūralu, kad nežiūrime ir netikriname kiekvienos prekės galiojimo laiko“, – pasakojo moteris.
Iniciatyvos ėmėsi valytoja
Kitą dieną, kai pagerėjo sveikata, klaipėdietė nuvažiavo į tą pačią parduotuvę „Norfa“ ir sulaukė darbuotojų akibrokšto.
Man pasakė, kad nepirkčiau prekių, kurios yra pasibaigusio galiojimo.
„Po dienos su vaiku ir mama nuvykome į parduotuvę ir ką jūs galvojate? Tų saldumynų buvo prikrauta visa lentyna, jie buvo toliau pardavinėjami. Akcija jau buvo pasibaigusi, nes tęsėsi nuo birželio 19 iki 21 d. Kadangi buvo maždaug 18.30 val., tai salėje neradau nė vieno darbuotojo. Nuėjau į mėsos skyrių, paaiškinau situaciją, kad apsinuodijau, o zefyrai vis dar yra prekyboje. Ten dirbusi nepatenkinta moteris atrėžė, kad nieko nebus, nes visi darbuotojai jau išėjo namo. Po kelių minučių iš apyvartos zefyrus suskubo išimti valytoja, kuri man pasakė, kad nepirkčiau prekių, kurios yra pasibaigusio galiojimo. Įsivaizduojate? Pasijaučiau pati kalta, kad jų parduotuvėje renkuosi prekes“, – įspūdžiais dalijosi Jekaterina.
Pasiūlė grąžinti pinigus
Moteris kreipėsi ir į parduotuvės administraciją, tačiau ši pasiūlė tik grąžinti sumokėtus pinigus.
„Man pasakė, kad pateikčiau pirkimo čekį, tada parduotuvė galės kompensuoti tuos 2.9 euro. O mano vaiko sveikata niekam nerūpi? Bent būtų pasiūlę kokią nuolaidą vaikiškiems žaislams ar atsiprašę ir pripažinę savo klaidą. Man brangiau kainuoja nuvažiuoti automobiliu iki tos „Norfos“, nei atgauti sumokėtus pinigus. Manau, kad visi žmonės turėtų būti labai atidūs, kai perka šioje parduotuvėje, o ypač pensininkai. Tos kainos ir galiojimo datos surašytos labai mažu šriftu“, – pasipiktinusi teigė moteris.
Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkas Antanas Bauža pasakojo, kad pirkėjas pirmiausiai turi kreiptis į prekybos vietą, kurioje pirko gaminį, o paskui ir į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą: „Tokiu atveju pardavėjas privalo grąžinti žmogui sumokėtus pinigus, jei šis pateikia išsaugotą pirkimo čekį. O mūsų tarnyba visada atlieka patikrinimus prekybos centruose ir priima sprendimus dėl pateiktų skundų. Jei kontrolieriai randa pažeidimų, tada taikome rinkos ribojimo priemones, stabdome produkto prekybą ir, priklausomai nuo tikrinimo rezultatų, skiriame baudas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą. Toks atvejis, kai iš prekybos nebuvo pašalinti pasibaigusio galiojimo zefyrai ar saldainiai, šiais metais užfiksuotas pirmą kartą.“
Tarnyba atliko patikrinimą
Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atliko patikrinimą parduotuvėje „Norfa“ ir pateikė išvadas:
„Informuojame, kad, gavus Jūsų pranešimą dėl vartotojos skundo apie zefyrus su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, 2018 m. liepos 3 d. buvo atliktas patikrinimas UAB „Norfos mažmena“ prekybos centre, Taikos pr. 66A, Klaipėda. Remiantis tikrinimo metu surinkta informacija (prekybos centro direktoriaus paaiškinimas, prekių nurašymo aktas) nustatyta, kad 2018 m. birželio 25 d. prekiauta zefyrais „Oduvanchik“, kurių tinkamumo vartoti terminas pasibaigęs 2018 m. gegužės 18 d. Apie zefyrus pirkėja pranešė salės darbuotojai ir pareikalavo materialinės kompensacijos. Pirkėjos buvo atsiprašyta, tačiau kompensacija neskirta, kadangi nebuvo pateiktas prekės pirkimo kvitas.
Tikrinimo metu nustačius faktą, kad buvo prekiaujama produktais su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, prekybos centro atsakingiems asmenims nurodyta atvykti į Klaipėdos valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) priemonių taikymui.
Prekių kokybės, tinkamumo vartoti terminų, higienos ar kitus pažeidimus pastebėję pirkėjai gali kreiptis į prekybos ar viešojo maitinimo įmonių vadovus, atsakingus asmenis arba į Klaipėdos VMVT.“
Komentaras
Darius Ryliškis, prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai
Mano žiniomis, po pirkėjos pastebėjimo ir įspėjimo, parduotuvės darbuotojai nedelsiant ėmėsi priemonių ir pašalino iš lentynų netinkamas prekes. Atsiprašome pirkėjos už sukeltus nepatogumus. Tokios klaidos pasitaiko dėl žmogiškojo faktoriaus. Bendrovės administracija įpareigojo prekybos centro vadovybę imtis priemonių, kad ateityje tokie atvejai nepasikartotų.
Galioja bendra taisyklė: pirkėjui įsigijus nekokybišką prekę, jis gali kreiptis į parduotuvės vadovybę ir jam bus grąžinti pinigai, arba prekė pakeista į kokybišką. Atskirais atvejais, jei pirkėjas patiria nuostolių, jie yra atlyginami.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų2
Prie nacionalinei plėtros įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) priklausančio Žaliųjų finansų instituto įsteigto Tvariųjų finansų forumo jau prisijungė 50 organizacijų. ...
-
„Tele2“ interneto apsauga per metus Lietuvoje sustabdė per 390 mln. grėsmių1
Nuo praėjusių metų pirmojo ketvirčio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ tinkle veikianti interneto apsauga per metus padėjo klientams išvengti daugiau kaip 390 mln. kibernetinių grėsmių. Iš viso nuo šių grėsm...
-
Ministras: „Amber Grid“ priežiūros statant GIPL trūko, dokumentus klastojo „Alvora“1
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) konstatavus, jog dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ netinkamai prižiūrėjo Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybas, energetikos ministras Dainius Kreivys atsak...
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje7
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...