- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pagrindinis automobilių vagysčių objektas Lietuvoje – detalės, pastebi didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ žalų ekspertai. Vagiami senesni automobiliai ardymui, o nuo naujesnių plėšiamos išorinės detalės. Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys rodo, kad dėl detalių vagystės automobilių savininkų patirta vidutinė žala pastaraisiais mėnesiais labai sparčiai auga.
„Nors šiemet apie automobilių dalių vagystes pranešusių mūsų klientų skaičius yra trečdaliu mažesnis negu pernai, tačiau vagys gviešiasi brangesnių detalių ir didesnio grobio. Todėl vidutinė žala, patiriama tokios vagystės metu, šiemet siekia beveik 1900 eurų ir yra pusantro karto didesnė negu pernai. Toliau ryškėja tendencija, kad vagys labai kruopščiai įvertina taikinį ir laikosi principo „mažiau, bet brangiau“, – pažymi teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Dažniausiai taikosi į vokiškus automobilius
Bendrovės duomenys rodo, kad vagys dažniausiai renkasi didžiųjų Vokietijos gamintojų automobilius, kurie Lietuvoje yra patys populiariausi. Pasak, A. Juodeikio, lyginant su pernai, kai kurių modelių savininkai dėl detalių vagysčių šiemet patiria net dukart didesnę vidutinę žalą palyginti su pernai, kuri siekia beveik 2,5 tūkst. eurų.
Piktadariai pirmiausia taikosi į automobilių detales, kurias galima greitai ir lengvai nuimti bei paprasta realizuoti.
Piktadariai pirmiausia taikosi į automobilių detales, kurias galima greitai ir lengvai nuimti bei paprasta realizuoti. Veidrodėliai, bamperiai, žibintai, automobilių statymo sistemos įranga, dekoratyvinės juostos, katalizatoriai, automobilių markės simbolika ir valstybiniai numeriai – detalės, į kurias vagys pirmiausia atkreipia dėmesį.
„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad dėl detalių vagysčių didžiausius nuostolius patiria tų mašinų savininkai, kurie savo transporto priemones būna aprūpinę modernia papildoma įranga ir padailinę puošybos elementais.
Be to, jeigu vagys nusprendžia patekti į automobilio vidų, siekdami pagrobti multimedijos sistemas, išmanųjį telefoną, nešiojamąjį kompiuterį arba kitą salone paliktą turtą, nuostoliai dar labiau išauga, nes dingsta ne tik vertingi daiktai, bet ir išdaužomas stiklas, apgadinamas automobilis. Todėl „Lietuvos draudimo“ žalų ekspertai gyventojus nuolat įspėja: brangių daiktų nepalikite salone, matomoje vietoje.
Senesnius automobilius pavagia, o po to išardo
Lietuvoje yra įregistruota daugiau negu 1,5 mln. transporto priemonių, todėl automobilių detalių rinka – didelė ir aktyvi. Dalis šios rinkos veikia šešėlinėmis sąlygomis, kurios yra palankios vogtoms detalėms realizuoti.
„Kadangi Lietuvoje važinėja daugiausia 8-10 metų senumo automobiliai, jų detalių paklausa yra didžiausia. Tai lemia pastarųjų metų tendenciją: vagių grobiu vis dažniau tampa senesni, o ne nauji automobiliai. Be to, senesniuose automobiliuose įdiegta apsaugos sistema dažnai būna neatnaujinta ir žemesnio lygio, o tai vagims palengvina užduotį“, – pastebi A. Juodeikis ir priduria, jog pavogto automobilio savininkas dažnai prisipažįsta nesitikėjęs, kad nenauja mašina galėtų sudominti vagis.
Pasak A. Juodeikio, panašu, kad į vagių rankas pakliuvę populiarių markių automobiliai keliauja tiesiai pas pogrindinius meistrus, kurie transporto priemones išardo ir atrenka pardavimui tinkamas dalis.
Vienus automobilius randa policija, kitus – patys savininkai
Draudimo ekspertai pastebi, kad senesnių automobilių savininkai vengia investuoti į apsaugos sistemos atnaujinimą, o tai suteikia daugiau galimybių vagims, kurie kiekvieną nusikaltimą kruopščiai suplanuoja. Pastebima, kad senesnių automobilių apsaugos sistemos turi daugiau silpnų vietų, kuriomis nusikaltėliai stengiasi pasinaudoti.
„Lietuvos draudimo“ Žalų vadovas sako, kad draudžiant brangų automobilį Lietuvoje savininkui rekomenduojama automobilį apsaugoti modernia radiolokacine įranga. „Šiuolaikinės apsaugos technologijos padeda nustatyti automobilio buvimo vietą ir judėjimo kryptį. Todėl įvykdytą nusikaltimą tiriančių pareigūnų darbas palengvėja ir dažniau duoda gerų rezultatų – prabangus automobilis su radiolokacine įranga būna surandamas“, – pažymi Artūras Juodeikis.
Jis atskleidžia, kad kartais automobilį pradangina ne vagys, o paties savininko užmaršumas. „Šiemet pasitaikė du labai panašūs atvejai, kai mūsų klientai paliko savo automobilį prie parduotuvės, apsipirko ir tiesiu taikymu pėsčiomis grįžo namo. Abiem atvejais, nutikusiais skirtinguose miestuose, ryte užuomaršos susirengė vykti į darbą, tačiau požeminėje stovėjimo aikštelėje po namu savo automobilio nerado. Apie vagystę šie klientai pranešė policijai ir informavo „Lietuvos draudimą“ – pradėta paieška, su policija atkūrus veiksmų eigą abu savininkai prisiminė, kad automobilius paliko parduotuvės stovėjimo aikštelėje. Tiesa, tam prireikė beveik savaitės, o vagystės byla buvo baigta“, – pasakoja A. Juodeikis. Anot jo, „Lietuvos draudimo“ turimi duomenys leidžia prognozuoti, kad Lietuvoje automobilių vagysčių šiemet bus 12 procentų mažiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...