Quantcast

Tyrimas: tiesioginės prekybos būdu dažniau apsiperka moterys

  • Teksto dydis:

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos užsakymu atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų tyrimo metu paaiškėjo, kad iš tiesioginės prekybos įmonės pardavėjo-konsultanto moterys yra pirkusios bemaž dvigubai dažniau už vyrus, bent kartą tai yra darę 71 proc. apklaustų moterų ir tik 36 proc. vyrų. Be to,dauguma tiesioginių pardavėjų taip pat yra moterys. 

„Kad kur kas daugiau moterų yra pirkę prekę iš tiesioginės prekybos įmonės atstovo-platintojo lemia tiek tai, kad tokiu būdu dažniausiai parduodama kosmetika ir asmeninės priežiūros prekės, namų apyvokos prekės bei  sveikatingumo produktai, tiek tai, kad būtent moterys yra labiau linkusios vienai kitai rekomenduoti naudojamus produktus, o būtent asmeninė rekomendacija labai svarbi šiame versle“, – sako Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Apklausos duomenimis, populiariausia tiesioginės prekybos būdu pirktų produktų kategorija yra kosmetika ir asmeninės priežiūros prekės, kurias teigia įsigiję 76 proc. respondentų. Antroje vietoje – namų apyvokos prekės (36 proc.). Toliau rikiuojasi: sveikatingumo produktai (30 proc), drabužiai ir aksesuarai (17 proc.), knygos, žaislai, garso ir vaizdo įrašai, raštinės priemonės (14 proc.).

Dažniausiai apie tiesioginės prekybos bendroves ir jų siūlomas prekes sužinoma iš draugų, pažįstamų (40 proc. respondentų), tiesioginio pardavėjo/platintojo pristatymų (32 proc.) ir šeimos narių, giminaičių (32 proc.).

Tyrimo duomenimis, kad bent kartą iš tiesioginės prekybos įmonės pardavėjo-platintojo asmeniškai ar rengiamos prekių demonstracijos metu teigia pirkę 55 proc. respondentų. Per pastaruosius kelis metus pirkusių skaičius išaugo 7 proc. p. - 2011 metais šis skaičius siekė 48 proc.

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos duomenimis, net 85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis, o daugiau nei 80 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos užsakymu reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą Omnibus metodu atliko nuomonės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai”. Tyrimo metu buvo apklausti 1008 respondentai. Tyrimo dalyvių pasiskirstymas proporcingas gyventojų skaičiui šalies regionuose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių