- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais prekybos centruose išaugus tiek užsienio, tiek lietuviškų maisto prekių pasiūlai, nuspręsta išsiaiškinti, ar lietuviškumas mūsų vartotojui vis dar išlieka prioritetu. Prekybos tinklo „Iki“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas atskleidė, kad nors bendrai gyventojai vertina lietuviškus maisto prekių ženklus, tačiau jaunų žmonių lojalumas jiems mažėja.
Dviem trečdaliams (66 proc.) vartotojų svarbu, kad maisto prekė būtų lietuviška: 19 proc. atsakė tvirtai „taip“, 47 proc. išreiškė nuosaikesnę poziciją („greičiau taip“). Lietuviškiems prekės ženklams itin lojalūs vyresnio amžiaus gyventojai (56 metai ir daugiau). Jaunesni lietuviai (18 – 25 metų) nėra ištikimi vietos produktams, tačiau jų pirkinių krepšelyje prekės apskritai nėra suskirstytos pagal kilmės šalį.
Tyrimą inicijavusio prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad jauni žmonės dažniau kreipia dėmesį į papildomas patirtis ar pridėtinę vertę, kurią sukuria konkretus prekinis ženklas.
„Pastaraisiais metais konkurencija tarp prekybininkų tapo aršesnė. Dauguma pirkėjų vis dažniau ieško naujų, savitų produktų, labiau kreipia dėmesį į prekės originalumą bei kokybę. Šiuolaikiniai jauni žmonės drąsiai priima iššūkius, jų negąsdina naujovės ar pokyčiai. Dažnas jaunuolis nemažai keliauja ir taip plečia savo akiratį, todėl neretai į savo pirkinių krepšelį įtraukia užsienyje matytus, ragautus ar išbandytus produktus“, – sako B. Čaikauskaitė.
Lietuvos maisto pramonės asociacijos direktorės Irmos Pilipienės teigimu, didėjantis prekių asortimentas parduotuvių lentynose daro didžiulę įtaką jaunų pirkėjų pasirinkimui.
„Jauni žmonės į pasaulį žiūrį plačiau. Jiems nebėra aktuali prekės kilmė, nes svarbiausia jos funkcija – poreikio patenkinimas. Verta pastebėti, kad tai yra jaunoji karta, užaugusi nepriklausomoje Lietuvoje, todėl jiems dažniau imponuoja tarptautiniai prekių ženklai. Pasaulį jie suvokia globaliai ir nėra taip smarkiai prisirišę prie tradicijų “, – pasakoja I. Pilipienė.
Asociacijos direktorės teigimu, lietuviškų prekių konkurencija su užsienio produktais verčia gamintojus labiau stengtis atkreipti jaunimo dėmesį į vietinius gaminius.
„Jauni žmonės turi galimybę rinktis, nesureikšmina prekės kilmės, o lietuvišką renkasi pagal galimybę ir norus, tačiau neatmeta ir kitų pasirinkimo variantų. Konkurencija su importuojamais produktais verčia mūsų maisto gamintojus labiau pasistengti. Matome, kad šiuo metu turime auditoriją – jaunimą, į kuriuos turėtume labiau nukreipti savo žvilgsnį, siekdami jų lojalumo lietuviškiems gaminiams“, – sako I. Pilipienė.
Prekės kilmė nesvarbi mažesnei daliai apklaustųjų. „Greičiau ne“ atsakė 22 proc. apklaustųjų, o tvirtą „ne“ pasakė 12 proc. vartotojų. Tačiau čia ženkliai išskiria jauno amžiaus žmonės – maždaug trečdalį apklaustųjų sudarė 18 – 25 metų jaunuoliai.
„Turime matyti kas vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Ateityje jaunoji karta taps dominuojančiu pirkėjų segmentu, tad visiems prekybininkams teks taikytis prie dabartinio jaunimo poreikių“, – neabejoja B. Čaikauskaitė
Lietuviškų gaminių šalies gyventojai dažniausiai ieško rinkdamiesi duoną ir pieną. Dažniausiai lietuviškos maisto prekės vertinamos dėl jų kokybės (54 proc.). Taip pat akcentuojamas jų natūralumas (49 proc.) ir šviežumas (47 proc.). Gerą kokybę dažniau nurodė 26 – 35 metų respondentai, didesnių pajamų grupės atstovai. Šviežumą akcentavo taip pat 26 – 35 m. apklaustieji, aukščiausio išsimokslinimo atstovai ir mažesnių miestų gyventojai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų2
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...
-
Ant Vyriausybės stalo – vandenilio plėtros iki 2050-ųjų gairės
Vyriausybė trečiadienį svarstys Energetikos ministerijos parengtą vandenilio plėtros Lietuvoje 2024–2050 metais gairių projektą, kuriomis siekiama sukurti žaliojo vandenilio ekosistemą ir infrastruktūrą, nustatyti pagrindines jo plėtros krypt...
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų2
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas2
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?3
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...