Quantcast

R. Masiulis: Lietuva pasiryžusi prisiimti projekto „Rail Baltica“ lyderystę

Intensyvėjant deryboms dėl naujos 2021-2027 m. ES finansinės perspektyvos, Lietuva informavo Europos Komisiją (EK) apie sėkmingai ir laiku įgyvendinamas projekto veiklas.

„Projektas „Rail Baltica“ Lietuvai yra strateginis. Esame pasiryžę prisidėti prie bendrų, kaimynams svarbių projekto įgyvendinimo sprendimų, kad būtų užtikrinta viso projekto sėkmė bei įgyvendinimas laiku“, - Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas ministras Rokas Masiulis.

Jis laiške EK pristatė tolesnius projekto įgyvendinimo planus, kurie bus vykdomi užsitikrinus ES finansinę paramą.

„Įvertinę projekto „Rail Baltica“ finansavimo galimybes, pasiekėme susitarimą su EK dėl projekto įgyvendinimo etapais. Artimiausias etapas Lietuvoje yra 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelio sujungimas su Kauno intermodaliniu terminalu Palemone per Kauno centrinę stotį ir ruožą Rokai-Palemonas ir infrastruktūros įrengimas“, - sakė R. Masiulis.

Pasak ministro, jau po kelerių metų geležinkelių vežėjai galės naudotis sukurta infrastruktūra, bus skatinama logistikos ir susijusių verslų plėtra, bus galima pristatyti apčiuopiamus projekto rezultatus.

R. Masiulis EK akcentavo „Rail Balticos“ geležinkelio svarbą nacionaliniam saugumui - šis projektas Lietuvos Vyriausybės laikomas prioritetiniu, svarstant strateginės transporto infrastruktūros, kuri užtikrintų NATO karinių dalinių, ginkluotės ir įrangos mobilumą, plėtrą.

Artėjant 2020 metams, kai bus perskirstomos ES mastu nepanaudotos Europos infrastruktūros tinklų priemonės lėšos, Susisiekimo ministerija planuoja kitus projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo etapus ir veiklas: teritorijų planavimas ruože Kaunas-Vilnius, žemės įgijimas ir projektavimo darbai ruožuose nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno bei ruože Kaunas-Vilnius, kiti statybų etapai ruože Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena.

ELTA primena, kad „Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

Vasario pradžioje buvo paskelbta, kad prie „Rail Balticos“ projekto oficialiai prisijungs Suomija. Iki šiol jame šalis dalyvauja netiesiogiai.


Šiame straipsnyje: Rokas MasiulisRail BalticaEK

NAUJAUSI KOMENTARAI

tas

tas  portretas
Rail Baltica yra Nato projektas, užtai jį turėtų 100% finansui NATO, o ne kaip dabar, tik pusę išlaidų, ar ne Masiuli

Jo jo

Jo jo portretas
Gal dar reikia perimti statomo dujotiekio „Nord Stream 2“ lyderystę ir nusukti jį i Afrika.Kad rusai neužpultų ?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių