- Rūta Grigolytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamento (EP) biuras Lietuvoje penktadienį rengia diskusiją apie šiuo metu svarstomas kelių transporto taisyklių pataisas.
Jomis siekiama paskatinti vežėjus didesnę dalį pervežimų vykdyti iš tos šalies arba į tą šalį, kurioje įmonė registruota, o kartu užtikrinti sąžiningesnes vairuotojų darbo, poilsio bei apmokėjimo sąlygas.
Apie vairuotojų poilsio ir darbo laiką, atlyginimus ir kitas vežėjų darbo sąlygas diskutuoja Socialinės apsaugos ir darbo bei Susisiekimo ministerijų, taip pat Vežėjų automobiliais asociacijos bei Vairuotojų profesinės sąjungos atstovai.
EP sprendžia, ar pradėti derybas su ES valstybėmis dėl naujų kelių transporto taisyklių, kuriomis siekiama užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Dalis EP narių siūlo transporto sektoriuje taikyti neseniai sutartas komandiravimo taisykles, užkirsti kelią fiktyviam transporto įmonių registravimui užsienyje, patikslinti kabotažo paslaugų teikimo tvarką, taip pat atnaujinti vairuotojų poilsio laiko reglamentavimą.
Pagal naująsias taisykles, laikinam darbui į kitą ES valstybę perkeltas darbuotojas turės gauti ne mažesnį atlyginimą nei tokį pat darbą atliekantis vietinis darbuotojas.
Jau dabar ES komandiruojamiems darbuotojams užtikrina bent minimalų priimančiosios šalies darbo užmokestį, taip pat maksimalų darbo ir minimalų poilsio bei atostogų laiką.
Atnaujintos taisyklės reikalauja komandiruotiems darbuotojams taikyti tas pačias darbo užmokesčio taisykles kaip ir vietiniams darbuotojams, dirbantiems tokį patį darbą (pavyzdžiui, mokėti nacionalinėje teisėje ar kolektyvinėse sutartyse numatytus priedus).
Be to, darbdavys turės sumokėti kelionės ir apgyvendinimo išlaidas - jos nebegalės būti išskaičiuojamos iš atlyginimo, taip pat užtikrinti tinkamas apgyvendinimo sąlygas.
Darbuotojas galės būti komandiruotas ne ilgiau nei metams su galimybe pratęsti šį terminą dar pusmečiui. Po to jis praras laikinojo darbuotojo statusą ir jam bus taikomos visos priimančiosios šalies darbo teisės nuostatos.
Kartu sustiprintas ES valstybių bendradarbiavimas kovojant su sukčiavimu ir pažeidimais darbuotojų komandiravimo srityje.
Tarptautinio kelių transporto sektoriui naujosios direktyvos nuostatos bus taikomos nuo tada, kai įsigalios būsimi šiam sektoriui skirti ES teisės aktai.
ES valstybės turės dvejus metus pasiruošti įgyvendinti naująsias taisykles.
EP atstovybė praneša, kad 2015 m. ES buvo apie 2 mln. komandiruotų darbuotojų. Tais metais Lietuva komandiravo 25 tūkst. darbuotojų, o priėmė tik 2,4 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai3
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės3
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...
-
Seimas svarstys naują paramos jaunoms šeimoms būstui įsigyti tvarką
Seimas svarstys, ar jaunoms šeimoms ir toliau leisti su valstybės parama įsigyti būstą aplink Vilniaus, Kauno, Klaipėdos didmiesčius esančiose savivaldybėse nustatant kai kuriuos barjerus. ...
-
Seime – paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų
Seime vyks galutinis balsavimas dėl Investicijų įstatymo pataisų, sudarančių palankesnes sąlygas dideliems Vakarų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje statyti gamyklas. ...
-
G. Skaistė: į svarstomą steigti gynybos fondą būtų galima aukoti ir savanoriškai9
Vyriausybei planuojant steigti specialų fondą dėl tvaresnio gynybos finansavimo, pagrindines jo pajamas sudarytų papildoma dalis nuo mokesčių, tačiau kartu būtų galimos ir savanoriškos gyventojų ar verslo aukos, sako finansų ministrė Gintar...
-
Eurostatas: Lietuvos valdžios skolos santykis su BVP – tarp mažiausių ES1
Lietuvos valdžios skola pernai siekė 27,6 mlrd. eurų ir sudarė 38,3 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) – šis rodiklis buvo mažesnis nei Europos Sąjungos (ES) vidurkis. ...
-
Eiles pasienyje su Baltarusija didina uždaryti punktai, patikra, stačiatikių Velykos3
Balandį pasienyje su Baltarusija vėl išaugusias vilkikų eiles lemia kovo pradžioje iki dviejų sumažintas pasienio punktų skaičius, sugriežtinta į Rusiją ir Baltarusiją gabenamų prekių patikra, taip pat sezoniškumas, papildomi leidim...
-
Alkoholio prekybos taisyklėse šalinami akis badantys trūkumai8
Seimo Ekonomikos komitetas pritarė alkoholio prekybos mugėse, parodose ir renginiuose taisyklių atlaisvinimui. Taip siekiama ištaisyti konkurenciją iškreipiančius trūkumus. ...
-
Bankų pelnai auga, tačiau klientams – jokios naudos: už kai kurias paslaugas tenka mokėti daugiau8
Kai kurie didieji bankai daliai klientų brangina dalį savo paslaugų. Kai kuriems gyventojams brangiau atsieis didesnės sumos išgryninimas, o daliai viename banke teks atseikėti daugiau ir už papildomą debeto kortelę. Bankininkai aiškina, ...