- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sociologinių ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Emor“ kartu su partnerėmis Baltijos šalyse atliko populiariausių prekių ženklų tyrimą. Remiantis gyventojų apklausos duomenimis, sudarytas gyventojų mėgstamiausių prekių ženklų dešimtukas Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Rezultatai Lietuvoje rodo sparčiai rinkos naujokams susiformavusį palankumą: du neseniai Lietuvos rinkai pristatyti prekės ženklai iš dešimtuko išstūmė net tokius pasaulinių gamintojų prekės ženklus kaip „Nike“ ir „Apple“.
Nors jau antrus metus iš eilės Lietuvoje top trejetuko neapleidžia tie patys trys prekės ženklai, likusiose dešimtuko pozicijose šiemet – akivaizdūs pokyčiai. „Populiariausių prekės ženklų dešimtuke lyderės pozicijas Lietuvoje ir Estijoje užima internetinių paslaugų bendrovė „Google“, tuo tarpu Latvijoje pirmoje vietoje regime finansinių paslaugų teikėją „Swedbank“. Nors visose Baltijos šalyse populiariausių prekės ženklų trejetukai skirtingi, respondentų nuomonė dėl „Google“, „Swedbank“ ir „Facebook“ sutapo. Lietuvos, Latvijos ir Estijos apklausų rezultatai užtikrino šiems prekės ženklams pozicijas kiekvienos šalies dešimtuke“, – teigia „TNS Emor“ rinkos tyrimų ekspertas Aivaras Voogas.
Lietuvos populiariausių prekės ženklų trejetuką po „Google“ ir „Facebook“ papildo prekybos tinklas „Maxima“. Tuo tarpu į 7-ąją poziciją įsiveržė kitas prekybos tinklas „Lidl“. Šio prekybos tinklo prekės ženklas tapo vienu iš Lietuvos gyventojų favoritų, nors „Lidl“ parduotuvės šalyje pradėjo veikti mažiau nei prieš metus. A. Voogo teigimu, tai, kad bendrovės prekės ženklas dešimtuke atsirado taip greitai, rodo, kad jis atitiko vartotojų lūkesčius ir jo populiarumas Lietuvoje dar gali augti. Kitas naujas ženklas pasirodęs Lietuvoje ir iškart patekęs į populiariausiųjų dešimtuką – atsinaujinęs bendras telekomunikacijų bendrovių „TEO“ ir „Omnitel“ prekės ženklas „Telia“. Šis prekės ženklas matomas paskutinėje Lietuvos dešimtuko vietoje, tačiau gyventojai su juo susipažino tik prieš keletą mėnesių.
Kitose dešimtuko pozicijose, lyginant su 2016 m., elektronikos gamintojo „Samsung“ prekinis ženklas šiemet iš 5-osios vietos pasitraukė į 6-ąją, užleisdamas savo poziciją socialiniam tinklui „Youtube“. Taip pat pastebimas ir finansinių paslaugų teikėjo prekės ženklo „Swedbank“ populiarumo augimas – Lietuvoje jis iš 10-os šoktelėjo į 8-ą poziciją. Tiesa, „Swedbank“ prekės ženklas Latvijoje ir Estijoje ženkliai populiaresnis – šiose šalyse jis patenka į trejetukus. 2015 m. „Swedbank“ prekės ženklas Lietuvoje užėmė 4-ąją dešimtuko poziciją. Šiųmetinis augimas rodo potencialą pozicijas susigrąžinti.
„TNS Emor“ atstovas taip pat pastebi, kad kai kurie prekių ženklai dešimtuke pozicijas išlaiko ne vieną dešimtmetį. „Apžvelgus kelių ar net keliolikos metų populiariausių prekės ženklų tyrimus matoma, kad Estijos ir Latvijos dešimtukuose įsitvirtinę ir niekur nedingsta vietiniai saldainių gamintojai „Kalev“ ir „Laima“. Lietuvos dešimtuke vietos saldainių gamintojo atitikmens nėra, čia dominuoja internetinių ir telekomunikacijų paslaugas teikiančios bendrovės“, – teigia A. Voogas.
Tyrimas buvo atliktas 2017 m. balandžio mėn., apklausiant po 1000 15–74 m. amžiaus respondentų kiekvienoje šalyje. Tyrimui pasitelktas populiariausių prekės ženklų sąrašas buvo sudarytas naudojantis ankstesniais panašiais tyrimais. Iš viso buvo įtraukta apie 150 skirtingų prekės ženklų kiekvienoje šalyje. Iš pradžių respondentams pateikti atsitiktinai sudaryti prekių ženklų pavadinimų ir logotipų rinkiniai po 30 vnt., tada iš kiekvieno rinkinio paprašyta pasirinkti 5 labiausiai patikusius prekės ženklus. Vėliau respondentai iš 25 atrinktų prekės ženklų rinkosi 5 mėgstamiausius. Lietuvoje apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje2
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą1
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje3
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...
-
Premjerė: galima diskutuoti apie papildomą 2 proc. pelno apmokestinimą gynybai5
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad galima diskutuoti apie verslo apmokestinimą didesniu pelno mokesčio tarifu gynybos reikmėms – tai pernelyg nepakenktų investuotojų požiūriui į investicijas Lietuvoje. ...
-
Potencialūs „Rheinmetall“ partneriai Lietuvoje – sprogmenų, elektronikos gamintojai3
Vokietijos karinės pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant Lietuvoje statyti artilerijos šovinių gamyklą ir pradedant ieškoti vietos partnerių, šalies gynybos pramonės atstovai mano, kad su koncernu galėtų bendradarbi...
-
Seimas balsuos dėl laisvos valstybinės žemės laikinos nuomos
Seimas balsuos dėl Žemės įstatymo pataisų, kuriomis ketinama leisti laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai naudoti tik ūkininkams arba įmonėms, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos. ...
-
Seimas sugriežtino reikalavimus verslui dėl pinigų plovimo prevencijos2
Seimas įpareigojo finansų įstaigas keistis informacija apie klientus – taip siekiama sumažinti pinigų plovimo ir teroristų finansavimo atvejų, geriau įgyvendinti sankcijas ir ribojamąsias priemones. ...
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą1
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų18
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...