- Rūta Grigolytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmąjį šių metų pusmetį, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sunkvežimių pardavimas Lietuvoje išaugo 50,4 proc. Manoma, kad skaičiai iliustruoja vežėjų verslo krypčių pasikeitimą – Vakaruose transportui keliami kiti reikalavimai.
Ypač augo birželį
Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, kurios duomenis pateikė naujienų agentūra BNS, pranešė, kad per šių metų sausį–birželį Lietuvoje parduoti 1,576 tūkst. sunkvežimių – 50,4 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laiku (1,48 tūkst.). Ypač didelis pardavimų augimas fiksuotas birželį, kurį, palyginus su pernai birželio mėnesiu, pardavimas Lietuvoje išaugo 2,4 karto (iki 267). Viso komercinio transporto, įskaitant autobusus ir lengvuosius sunkvežimius, pardavimas Lietuvoje pirmąjį pusmetį išaugo 24,1 proc. (iki 2,815 tūkst.). Vien birželį viso komercinio transporto pardavimas Lietuvoje augo 60,8 proc. (iki 497).
Pardavimas Lietuvoje atitinka tendenciją visoje ES, kurios sunkvežimių rinka šiemet išaugo 20,3 proc. (iki 126 tūkst.), vien birželį – 32,7 proc. (iki 23,4 tūkst.).
Perka dėl naujų rinkų
Vakarietiškos rinkos turi daugiau reikalavimų transportui, todėl daugeliui vežėjų teko jį atsinaujinti, mano Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidiumo patarėjas Zenonas Buivydas. Jis pastebėjo, kad, palyginus su bendru Lietuvoje turimo komercinio transporto priemonių, kurios važiuoja į užsienį, skaičiumi, pardavimo augimas vienetais nėra didelis. Tačiau vis dėlto jis yra džiuginantis ir rodo teigiamą tendenciją.
"Pernai augimas buvo sustojęs, nes tapo neaišku, kas bus toliau. Dabar atsigauna rinka tiek Vakaruose, tiek išlaikomas toks pats jų vežimas į Rusiją. Net ir po embargo paskelbimo, kai daug sunkiau randama kelių į ją, vis dėlto įmanoma prisitaikyti. Taigi žmonės nestabdo verslų, o atnaujina savo priemones ir daugiau važiuoja į Skandinaviją bei Europą. O ten su senesne transporto priemone dirbti būtų rizikinga", – mano Z.Buivydas.
Kaina stabili
Prielaida, kad komercinio transporto pardavimas augo dėl poreikio atnaujinti turimas priemones, greičiausiai yra vienintelė. Naujų mašinų kainų pokyčiai, Z.Buivydo teigimu, nėra tokie, kurie galėtų daryti didesnį poveikį pardavimui.
"Esu kalbėjęs su kai kuriais pardavėjais ir, jų teigimu, transporto kaina yra tokia pati, kaip pernai, laikosi per 75 tūkst. eurų už visiškos komplektacijos, didelės kabinos transporto priemonę. Kaina nėra didelė, bet ir nesmunka", – sakė "Linavos" prezidiumo patarėjas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...