- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rusijoje tarp svarbių nūdienos transporto projektų yra ir krovinių tranzito į Kaliningrado sritį per Baltarusiją ir Lietuvą sumažinimas.
Keleiviai keltais nesinaudoja
Šiuo metu iš Kaliningrado srities Baltijsko uosto į Leningrado srities Ust Lugos uostą yra jūrų keltų linija.
Joje plaukioja keltas „Baltijsk“. Per mėnesį jis atlieka 8-9 reisus. Iš Baltijsko į Ust Lugą keltas plaukia 43 valandas, o iš Ust Lugos į Baltijską - daugiau kaip 50 valandų. Dėl itin ilgos kelionės keleiviai šiais keltais beveik nesinaudoja.
Pagal šių metų įkainius viena keleivio vieta kajutėje kainuoja 7900 rublius (apie 105 eurus), lengvojo automobilio plukdymas 18,5 tūkst. rublių (apie 245 eurus), autobuso perkėlimas 30 tūkst. rublių (apie 398 eurus), treilerio perkėlimas - 43 tūkst. rublių (apie 570 eurų).
Taip pat tarp Ust lugos ir Baltijsko kursuoja krovininis keltas „Ambal“. Jis per mėnesį atlieka 10 reisų. Kaip ir „Baltijsk“ keltas „Ambal“ iš Baltijsko uosto į Ust Lugą plaukia apie 42 valandas, o atgaliniame reide gaišta daugiau kaip 50 valandų. Taip yra todėl, kad reisas iš Ust Lugos į Baltijską yra tarsi plaukimas prieš srovę įveikiant Baltijos jūroje vyraujančias iš Pietų į Šiaurę einančias sroves.
Abu laivai jau solidaus amžiaus - „Ambal“ - 28, „Baltijsk“ - 34 metų.
Vienu momentu tarp Baltijsko ir Ust Lugos dar plaukiojo ir keltas „Petersburg“, tačiau jis visus 2018 metus buvo remontuojamas.
Gabenti keltais – nėra pigiau
Dažnai būna ir taip, kad numatytas laikas dar nereiškia, kad keltas tuo laiku ir atplaukia. Kaliningrado srities internetinėje žiniasklaidoje teko skaityti tokį pranešimą - Orientacinis kelto atplaukimo laikas iš Ust Lugos šiandien 18 val., bet tikslus laikas priklauso nuo oro sąlygų.
Iš tiesų, tarp Rusijos žemyno ir anklavo - Kaliningrado srities keltai plaukioja labiau dėl politinių motyvų, kad parodytų Lietuvai, jog galima aplenkti per ją einančią geležinkelio liniją. Realiai geležinkelio linija ir toliau lieka svarbiausiu mazgu, kuris aprūpina Kaliningrado sritį.
Per metus geležinkelio linija per Baltarusiją ir Lietuvą į Kaliningrado sritį ir iš jos keliauja per 10 mln. tonų krovinių. Neseniai Kaliningrade vykusiame forume buvo akcentuota, kad krovinių gabenimo per Lietuvą ir Baltarusiją tarifai nedidėjo, o pačios Rusijos geležinkeliuose jie kilo. Tačiau Rusija kroviniams į Kaliningrado sritį taikanti palankesnius tarifus nei kitiems kroviniams pačioje Rusijoje. Krovinių srautas geležinkeliais į Kaliningrado sritį nuolat didėja. Per 2018 metus net 20 proc. Tai lėmė ir išaugusi Kaliningrado uosto krova.
Krovinių srautas keltų linijoje tarp Baltijsko ir Ust Lugos šiemet, tikimasi, gali pasiekti iki 1,8 mln. tonų.
Tiek keltais, tiek geležinkeliais krovinių atgabenimo į Kaliningrado sritį ir išgabenimo iš jos kaina yra beveik analogiška. Aplenkti Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelius siekiame tik todėl, kad joms nereikėtų mokėti pinigų.
Suprojektuoti dujiniai keltai
Prieš kurį laiką skelbta, kad Rusijos uostus valdanti unitarinė įmonė „Rosmorport“ yra gavusi nurodymą iki 2020 metų pastatyti tris, po kiek laiko patikslinta, kad du, naujus Baltijsko - Ust Lugos linijos keltus.
Šiemet buvo nurodymas, kad „Rosmorport“ pateikė užsakymą Leningrado srities laivų statyklai „Neva“ pastatyti du po 200 metrų ilgio ir 27,4 metrų pločio keltus. Kiekvienas jų talpintų po 80 geležinkelio cisternų, 54 pusvagonius, 36 krovininius vagonus ir 56 automobilius su priekabomis. Iš esmės į vieną laivą tiltų tiek krovinių, kiek galėtų pavežti trys geležinkelio sąstatai, įskaitant tai, jei sunkvežimiai būtų kraunami ant platformų.
Nurodyta, kad pradinė vienam keltui reikalinga 5,1 mlrd. rublių (apie 67,6 mln. eurų) suma skirta iš Rusijos biudžeto. Prieš kurį laiką buvo pasirodžiusi informacija, kad naujų keltų statybą turi finansuoti Rusijos gigantas RŽD („Rosijskaja železnaja doroga“).
Rusijos žiniasklaidoje buvo pasirodę pranešimų, kad pirmasis iš keltų būtų pastatytas 2019 metais, kitas 2020 metais iki lapkričio. Bet kol kas nėra jokios informacijos, kad nauji keltai būtų pradėti statyti. Laivų statykla „Neva“ kol kas rengianti tik keltų projektinius dokumentus.
Šių metų spalio pabaigoje pateikta Rusijos jūrų kolegijos prie Vyriausybės informacija apie tai, kad parengtas keltų projektas „CFN19M“. Pagal jį būtų statomi dujomis varomi 200 m ilgio „Arc4“ ledo klasės keltai. Juose būtų uždaras denis vagonams ir atviras denis automobiliams ir autotreileriams. Laive nenumatytos vietos keleiviams.
Vos prieš kelias dienas Rusijoje pradėta diskusija apie tai, kad jūrų keltai iš Baltijsko galėtų plaukioti ne į Ust Lugą, o į Primorską, kur būtų pastatyta nauja prieplauka. Neva Primorskas yra patrauklesnis tokiems keltams, nes jame nuolat kraunami dideli tanklaiviai, kurie pralaužia ledus į šį uostą, todėl keleiviniams keltams būtų lengviau įplaukti.
Statant naujus jūrų keltus planuojama juos naudoti apatitų, anglių ir grūdų pervežimui sukuriant Kaliningrado srityje šių krovinių biržas. Pradėjus kursuoti naujiems jūrų keltams Rusija planuoja Kaliningrado srityje statyti naftos apdorojimo gamyklą. Jūrų keltais padidėtų ir Karelijos medienos srautas į Kaliningrado srities celiuliozės popieriaus gamyklą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą2
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...
-
G. Skaistė: biudžeto pajamų surinkimas iš PVM kovą toliau gerėjo
Metų pradžioje smukus valstybės pajamoms iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kai kuriems analitikams teigus, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad kovo mėnesį tiek PVM, t...
-
Nakvynės kainos Dainų šventės metu gali būti net dvigubai didesnės2
Nors iki Dainų šventės liko dar beveik trys mėnesiai, nakvynės vietos viešbučiuose jau pildosi. Planuojama, kad Dainų šventė šiais metais sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – net 37 tūkst. Tiesa, žmones gąsdina p...
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės22
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...