Quantcast

Kas darosi su maisto kainomis?

Mažmeninės prekybos tinkluose manipuliuojama produktų kainomis. Tokios išvados peršasi pirkėjams, kurie stebi nesibaigiančius didžiųjų rinkos žaidėjų nuolaidų akcijų viražus. Pavyzdžiui, "Lidl" buvo pareiškęs nebegalįs daugiau mažinti kainų savo prekybos tinklo parduotuvėse, tačiau po konkurentų nuolaidų akcijų staiga irgi atrado rezervų apkarpyti kainas.

Mažinti nebėra kaip?

Po 10 dienų vienų metų veiklos sukaktį Lietuvoje minėsianti "Lidl Lietuvą" valdančio "Lidl" generalinis direktorius Radostinas Dimitrovas Roussevas-Peine'as prieš kurį laiką portalui "Delfi" tvirtino, jog pirkėjus stengiamasi pritraukti išskirtinėmis mažomis kainomis, kurių daugiau mažinti nebeįmanoma.

Jis pridūrė, kad tų pačių produktų kainos Lietuvoje esą niekada nebus tokios, kaip Lenkijoje, kur pridėtinės vertės mokestis 15 proc. mažesnis nei pas mus.

Tačiau staiga šie žodžiai prasilenkė su realybe – kai kurių produktų kainos dar sumažintos.

Tai įvyko po to, kai "Maximos" rinkodaros komanda ėmė rodyti sumanumą konkurencinėje kovoje su nauju rinkos žaidėju.

Didžiausias parduotuvių tinklas Lietuvoje pasitelkė nepriklausomus kainų rinkėjus, kurie pradėjo tikrinti kainas ne tik Lietuvoje kitų prekybos tinklų parduotuvėse, bet ir didžiuosiuose Lenkijos prekybos centruose "Biedronka", "Tesco", "Lidl" ir "Kaufland".

Neilgai trukus šią kainų medžioklę vainikavo prekės ypač mažomis kainomis lentynose.

Kasdienių naujų prekių sąrašą už "lenkiškai" mažas kainas "Maxima" pildė kiekvieną savaitę.

Deklaruojama, kad Lenkijoje ypač pigiai kainuojančios kasdienės prekės prekybos tinkle "Maxima" kainuoja tiek pat.

Dar vasarį pradėta rinkodaros kampanija "Mažos kainos garantija" buvo tarsi "Maxima LT" strategijos revizija, kurios esmė – mažos kainos ir platus asortimentas.

25 metus šiemet švenčiančioje bendrovėje visa tai pavadinta "Maxima DNR".

Rinkos senbuvių veiksmai negalėjo palikti abejingų "Lidl" atstovų, kuriems "Maxima" parodė, kad Lietuvoje tie patys maisto produktai vis dėlto gali kainuoti tiek pat, kaip ir Lenkijoje, nepaisant jiems taikomo PVM skirtumo.

Netikėtai atrado rezervų

"Lidl" visada deklaravo, kad kainos jų parduotuvėse sumažintos iki minimumo. O kompanijos vadovas tikino, kad neįmanoma kovoti su Lenkijos tinklais būtent dėl maisto produktams taikomo PVM kontrasto.

Tačiau, kai "Maxima" savo tinkle ėmė taikyti "lenkiškai" mažas kainas, maždaug po savaitės ir "Lidl" parduotuvėse kainos virto "lenkiškomis".

Beje, pigo tik kai kurios prekės. Tos, kurios labiausiai pigo ir "Maximos" tinkle.

Galbūt "Lidl" vadovas melavo, kad mažinti produktų kainas rezervo nebeturi?

"Būdami lietuviškas prekybos tinklas, konkuruojame su vietinėmis prekybos įmonėmis. Stebime konkurencinę aplinką bei visada laikomės pagrindinio savo veiklos principo – siūlyti pirkėjams geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje", – abstrakčiai parašė "Lidl Lietuvos" atstovė Valerija Lebedeva, tačiau taip ir neatsakė, kodėl jų kompanijos vadovas sakė, jog kainų mažinti nebėra galimybių.

Kad ir taip jau minimaliai mažų kainų (anot "Lidl") mažinimas yra jų atsakas į "Maximos" rinkodaros komandos veiksmus, aišku, tačiau, vadinasi, kažkokius rezervus prekybininkai vis dėlto turi.

Pigimą atsvers apyvarta

Pastarųjų kelių mėnesių aktyvią kainų "Maximoje" mažinimo kampaniją pirkėjai esą jau įvertino.

"Vien "Patikrinta Lenkijoje" kampanijai priklausančių prekių, kurios "Maximoje" kainuoja tiek pat ar netgi pigiau nei Lenkijoje, per mėnesį jau nupirkta daugiau kaip 760 tūkst. vienetų. Per mėnesį prekių iš "Mažos kainos garantijos" sąrašo vidutiniškai nuperkama po daugiau kaip 2,6 mln. vienetų", – vardijo "Maxima LT" Korporatyvinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas.


Šiame straipsnyje: maisto kainosLidlMaxima

NAUJAUSI KOMENTARAI

Edoxos

Edoxos portretas
Man be galo įdomu: kurioj jau čia Maximoj kainos mažesnės, negu Lidl? Parodykit, nueisiu bent pasižiūrėti.

Mindaugas

Mindaugas  portretas
Kokia šlykšti Maximos reklama stumti ant konkurentų. Ir dar bando mane išdurnint kad čia laikraštis taip rašo. Aš dar labiau už Lidl dabar

kr

kr portretas
visi murke kaip blogai tai gal iseikit i gatves .pvz.graikija ispanija rusija kiek galima kentet
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

Daugiau straipsnių