Quantcast

Lietuvoje alkoholiu prekiauja perpus mažiau taškų nei skelbiama

  • Teksto dydis:

Smulkaus verslo žlugdymas

Nepriklausomų prekybos įmonių asociacijos pirmininkas Eimutis Radžvila tikina, kad, norint spręsti bet kokią problemą, pirmiausia būtina ją teisingai identifikuoti.

„Negalima vadovautis klaidingais duomenimis. Tie, kas pateikia duomenis valstybės vadovams ar kitoms sprendžiančioms institucijoms, turi būti už jų teisingumą ir jaustis atsakingi, kadangi nuo tų duomenų turinio priklauso ne tik galimų sprendimų turinys, bet ir įmonių bei žmonių likimai“, – teigia E. Radžvila.

Anot jo, specializuotų parduotuvių koncepcija būtų pražūtinga būtent smulkioms prekybos įmonėms.

„Nė viena vidutinė 100 kv. m parduotuvė ar mažesnė, atėmus teisę prekiauti alkoholiu, negalėtų išgyventi ir dirbtų nuostolingai. Vidutinį teorinį 714 eurų pelną pakeistų 763 eurų nuostolis. Šis nuostolis paskaičiuotas tik išėmus alkoholio pardavimus. Tačiau realiai būtų prarandama dar daugiau pardavimų, nes ir dalis prekybos maisto produktais iškeliautų į didžiuosius prekybos tinklus, kurie neturėtų problemų įsisteigti specializuotas alkoholio parduotuves“, – tikina Nepriklausomų prekybos įmonių asociacijos pirmininkas.

Reikėtų vengti diskriminacijos

Legalaus verslo aljansas vadovas Romas Apulskis tikina, kad alkoholio kontrolės sprendimai ir įvairūs naujai siūlomi apribojimai neturėtų tapti konkurencinės kovos įrankiu. Pasak jo, valdžia turi užtikrinti visiems vienodas galimybes veikti – tiek mieste, tiek kaime, tiek dideliems prekybos centrams, tiek smulkiajam verslui.

„Suprantamas tikslas mažinti prekybos taškų skaičių, tačiau lygiateisiškumas turi būti išlaikytas. Tikimės, kad Vyriausybė ir Seimas, išanalizavę realius skaičius ir įvertinę aplinkybes, ras protingų sprendimų. Alkoholio verslas neturėtų likti išskirtinai tik miestuose susikoncentravusių stambiųjų prekybininkų rankose“, – tikina R. Apulskis. Anot jo, šiuo atveju labai svarbus išlieka nelegalios prekybos klausimas regionuose.

Aljanso vadovas taip pat akcentavo, kad, kovojant su alkoholizmo grėsmėmis šalyje, reikėtų atsisakyti diskriminacijos ir atskirų gamintojų ar produktų atžvilgiu.

„Atskirų produktų diskriminacija ir privilegijavimas paprastai yra neskaidrių sprendimų rezultatas, tam tikrų verslo grupių interesų apsauga. Ir nors tokie dalykai istoriškai egzistuoja daugelyje valstybių, to turėtume vengti nustatinėdami naujas verslo sąlygas“, – teigia R. Apulskis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių