- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuviai kur kas mažiau nei latviai ar estai yra linkę siųstis prekes iš užsienio elektroninių parduotuvių – tai atskleidžia Europos Sąjungos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenys. Kai bendrai Europoje žmonės kasmet vis aktyviau naudojasi ne vietinėmis elektroninėmis parduotuvėmis, Lietuvoje šie skaičiai auga itin vangiai: lyginant su 2013 m., pernai vos viena procentine dalimi daugiau šalies gyventojų siuntėsi prekes iš užsienio elektroninių parduotuvių.
„Tam, kad lietuviai mažiau naudojasi užsienio elektroninėmis parduotuvėmis ir kur kas aktyviau – vietinėmis, yra kelios priežastys. Visų pirma, užsienyje perkant prekes, jų pristatymas yra kiek brangesnis. Lietuvos rinkoje prekių pristatymo kainos yra stipriai mažesnės nei kitose Europos šalyse, tad dažnai dėl to Lietuvos pirkėjams sunku skirti didesnes lėšas siuntimui iš užsienio. Antra, užsienio elektroninės parduotuvės mokėjimus už prekes dažniausiai priima kreditinėmis kortelėmis, o mūsų šalyje tokių kortelių naudojimas yra mažas. Be to, mažesnį pirkimą užsienyje lemia ir prekių pristatymo terminai – jie yra kur kas ilgesni nei prekes įsigyjant iš vietinių elektroninių parduotuvių“, – pasakoja kasdien su šalies elektroninėmis parduotuvėmis ir jų pirkėjais dirbančios tarptautinės siuntų pristatymo įmonės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje 2013 m. vos 10 proc. pirkėjų siuntėsi prekes iš užsienio elektroninių parduotuvių, 2014 m. ir 2015 m. – 11 proc. Tuo tarpu Latvijoje pirkti iš užsienio elektroninių parduotuvių yra populiariau: 2013 m. tai darė 15 proc. interneto pirkėjų, o pernai – jau 19 proc. Dar didesnį polinkį pirkti užsienyje turi estai: pernai net 26 proc. interneto pirkėjų rinkosi apsipirkimą ne vietinėse elektroninėse parduotuvėse.
„Lietuvoje veikia itin stiprios vietinės elektroninės parduotuvės, todėl nėra poreikio ieškotis ir siųstis prekių iš užsienio. Tuo tarpu Estijoje nėra tokios didelės vietinės elektroninių pardavimų rinkos, tad natūralu, kad ten žmonės daugiau perka iš parduotuvių, esančių užsienyje. Žvelgiant į elektroninių parduotuvių reitingus, galime matyti, kad Estijoje, kuri pasižymi didžiausiais pirkimais užsienyje Baltijos šalyse, pirmosiose vietose yra užsienio elektroninės parduotuvės“, – sako G. Bilevičius.
Pasak G. Bilevičiaus, nedidelis lietuvių pirkimas užsienio elektroninėse parduotuvėse vietinės rinkos žaidėjams yra naudingas – mažesnė konkurencija. Vis dėlto pati rinka nepatirdama pasaulinių elektroninių milžinų „spaudimo“ kiek vangiau tobulėja ir auga, tad šiuo aspektu nukenčia ir vartotojai.
Duomenys apie Europos šalių interneto pirkėjų įpročius pirkti ne vietinėse elektroninėse parduotuvėse pateikti „Europos elektroninės komercijos ataskaitoje 2016“, joje naudojamasi „Eurostat 2016” duomenimis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai9
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...