- Edgaras Savickas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Galbūt įspėjimai apie tai, kad po Ukrainos kitas Rusijos taikinys bus Baltijos šalys, ir turi įtakos lietuvių ateities planams, bet ekonominiuose jų lūkesčiuose tai kol kas neatsispindi.
Galbūt įspėjimai apie tai, kad po Ukrainos kitas Rusijos taikinys bus Baltijos šalys, ir turi įtakos lietuvių ateities planams, bet ekonominiuose jų lūkesčiuose tai kol kas neatsispindi.
Per metus nuo konflikto Ukrainoje pradžios Lietuvos vartotojų, pramonės, statybos ir prekių bei paslaugų sektorių pasitikėjimo rodikliai beveik nepasikeitė.
Statistikos departamento duomenimis, bendras ekonominių vertinimų rodiklis 2014 metų vasarį buvo -5, o praėjus 12 mėnesių siekia -8. Tiesa, per metus tam tikrų svyravimų pasitaikė, tačiau jie nebuvo stiprūs.
„Sunku pasakyti, kiek kalbos apie karą turi įtakos gyventojų lūkesčiams. Be to, jie per metus nelabai svyravo, o pastaruoju metu net ir gerėjo“, – apibendrino „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.
Jis pastebėjo, kad svarbu atskirti bendrojo rodiklio komponentus, vienas kurių yra vartotojų ketinimas taupyti. Jis jau kurį laiką rodo, kad gyventojai yra labiau linkę pinigus kaupti, o ne juos leisti įsigydami prekes, pavyzdžiui, baldus, buitinę ar elektroninę techniką.
„Tačiau tam įtakos turbūt turėjo ir euro įvedimas. Todėl neaišku, kuris iš šių veiksnių – valiutos pasikeitimas ar karo baimė – labiau atsispindi vartotojų lūkesčiuose ir elgsenoje“, – sakė pašnekovas.
Tuo metu Lietuvos įmonės taupo jau seniai. To įrodymas – nepaskirstytas ir į investicijas nenukreipiamas pelnas. „Materialinės investicijos pernai nedidėjo, o į įrenginius ir mašinas net ir mažėjo“, – pastebėjo N. Mačiulis.
Jo teigimu, tam taip pat gali būti įvairių priežasčių: nuo gilėjančios recesijos Rusijoje ir kitose rytų rinkose iki migloto atsigavimo euro zonoje. Dalis verslininkų galėjo laukti, kol bus paskirstytos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos.
Reklamos neturėtų mažėti
Viena iš sričių, kurioje su sunkumais susidūręs verslas ima taupyti pirmiausiai, yra reklama. Tačiau, rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT duomenimis, 2014 metais reklamos apimtys Lietuvoje augo 5,3 proc. Labiausiai prie augimo prisidėjo interneto ir mobiliojo ryšio tiekėjai bei greitųjų kreditų bendrovės.
TNS LT reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė LRT.lt sakė, jog bendra tendencija 2015 metais rodo, kad reklamos rinka ir toliau augs.
„Daugelis mūsų apklausoje dalyvavusių ekspertų ir didžiųjų reklamos agentūrų vadovų prognozuoja 4 proc. augimą“, – dar neskelbto tyrimo duomenis atskleidė pašnekovė.
Vertindama pirmus du šių metų mėnesius, G. Juronienė pastebėjo, kad sausis buvo tradiciškai tuštesnis, nes įmonės dar derino savo biudžetus, o vasaris – tipinis, tačiau dėl merų ir savivaldybių tarybų rinkimų labai prisidėjo politinė reklama.
„Intuityviai prognozuodama sakyčiau, kad mažesnių reklamos apimčių nejaučiame, nėra ir neužpildytų reklamos blokų. Kol kas tendencijos nuteikia pozityviai“, – teigė TNS LT atstovė.
N. Mačiulis pastebėjo, kad reklama visų pirma siekiama skatinti vidaus paklausą, kuri pernai buvo bene pagrindiniu didėjusių verslo pajamų šaltiniu.
„Tačiau rinką 2014 metais labiausiai augino atskiri sektoriai, pavyzdžiui, greitieji kreditai, kurie pirko daug reklamos. Tad tai nereiškia, kad visi mato daug plėtros galimybių“, – sakė ekonomistas.
Skirtingos strategijos
Viena didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje „Maxima“ šiemet savo reklaminės strategijos keisti neketina.
„Reklaminį biudžetą ir intensyvumą ketiname išlaikyti maždaug tokį patį, kaip ir 2014 metais, – į LRT.lt klausimą atsakė prekybos tinklo atstovai. – Mūsų tikslas nėra eteryje tiesiog sukelti ir palaikyti „reklaminį triukšmą“, taip persotinant reklamos vartotojus tinklo reklama. Priešingai, mes norime, kad mūsų reklama būtų išgirsta tų, kuriems ji bus naudinga. Todėl, siekdami reklamos efektyvumo, stengiamės naudoti įdomesnius kūrybinius sprendimus, o ne tiesiog didindami išlaidas reklamos kanalams.“
Pasak „Maxima“ atstovų, tokia strategija pasiteisina, todėl ir šiemet dar daugiau dėmesio bus skiriama kūrybiniams sprendimams. Tačiau galutinės išlaidos reklamai bei pasitelkti sprendimai priklausys nuo konkurencinės aplinkos bei pokyčių joje.
Tuo metu mobiliojo ryšio operatorius „Bitė“ savo reklamos biudžetą 2015 metais ketina mažinti.
„Reklamos šiemet gali būti mažiau, nes nusprendėme didesnę dalį investicijų skirti klientų aptarnavimui. Daugiau dėmesio skirsime ekspertų mokymams, tiesioginiam bendravimui su klientais“, – informavo korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau1
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus27
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų paskolų. Įmonės ar jų grupės galės gauti iki 150-250 mln. eurų paskolų rinkos sąly...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių12
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
A. Armonaitė: investuoti į gynybą – ir savivaldybių reikalas1
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad ir regionai turi pr...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT7
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...