- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Renkantis kūdikių maistą tėvams Lietuvoje labiau rūpi ne kaina, o tai, iš ko jų perkamas produktas pagamintas. Kaip rodo visuomenės nuomonės tyrimo duomenys, didžiausią įtaką jų pasirinkimui darantys informacijos šaltiniai yra gydytojo ir šeimos ar draugų rekomendacijos.
Pagrindinis kriterijus, pagal kurį lietuviai renka maistą savo atžaloms – jo sudėtis. Net 41 proc. tyrimo dalyvių teigė, kad jiems svarbu, jog kūdikiui perkamas maistas būtų ekologiškas, natūralus. 38 proc. rūpėjo, kad maistas būtų pagamintas saugiu būdu ir iš saugių ingredientų, o 35 proc. – skonis bei kvapas, kuris patinka vaikui. Produkto kaina buvo svarbi tik 26 proc. tėvų apsisprendimui.
„Sveika gyvensena besirūpinantys vartotojai vis dažniau ieško natūralių, kiek įmanoma mažiau perdirbtų maisto produktų. Ši tendencija dar labiau išryškėja, kuomet kalba pasisuka apie kūdikių mitybą. Didelė dalis tėvų siekia pratinti savo atžalas prie sveiko maisto, nors šis kartais gali kainuoti brangiau“, – sakė specialistė Asta Ivanauskienė.
Pasak A. Ivanauskienės, tendencijos kaimyninėje Latvijoje – gana artimos užfiksuotoms Lietuvoje. Net 47 proc. tyrimo dalyvių šioje šalyje svarbu, kad kūdikiui perkamas maistas būtų natūralus. Didžiajai daliai – 43 proc. – estų buvo svarbu, kad kūdikiui patiktų jam išrinkto maisto skonis. Tuo metu ES gyventojams produkto kaina, sudėtis ir prekės ženklas buvo beveik vienodos svarbos – šiuos kriterijus įvardijo maždaug trečdalis europiečių.
Aukštus reikalavimus kūdikių maisto kokybei rodo ir tai, kad lietuviai linkę pirkti žinomų gamintojų prekės ženklais pažymėtą kūdikių maistą ir vengia parduotuvių prekės ženklų. Tokio kūdikių maisto niekada neperkantys teigia net 46 proc. lietuvių, 33 proc. estų ir 27 proc. latvių.
Kaip rodo tyrimo duomenys, 53 proc. Lietuvos vartotojų, pirkdami maistą kūdikiui, rinkosi norimu prekės ženklu pažymėtą kūdikių maistą nepriklausomai nuo jo kainos. Tokių gyventojų Latvijoje buvo 52 proc., Estijoje – 33 proc., o visoje ES – 42 proc.
Padeda draugų ir gydytojų rekomendacijos
„Kūdikio mityba besirūpinantys tėvai Lietuvoje buvo linkę tartis su gydytojais ir patirtimi besidalinančiais šeimos nariais ar draugais. Tyrimo duomenimis, didžiausią įtaką maistą kūdikiui rinkusiems gyventojams padarė būtent jų patarimai. Tiek vienų, tiek kitų suteikta informacija apsispręsti padėjo 42 proc. tėvų. 25 proc. jų sakė, kad sprendimą lėmė parduotuvių lentynose rastas asortimentas“, – sakė A. Ivanauskienė.
Anot jos, panaši situacija Latvijoje, kur gydytojo patarimai lėmė 43 proc. kūdikių maistą pirkusių tėvų pasirinkimą. Tokia pat dalis pasikliovė šeimos ir draugų rekomendacijomis. Tuo metu didžioji dalis – 38 proc. – Estijos vartotojų teigė, kad jų pasirinkimui didžiausią įtaką turėjo pasiūla parduotuvių lentynose. Kiek daugiau nei trečdalis jų maistą mažyliams pirko pasitarę su draugais.
Pirmą kartą kūdikiui išrinktą maistą kitu keitė 78 proc. Lietuvos vartotojų. Jų dalis Latvijoje sudarė 79 proc., Estijoje – 59 proc., o visoje ES – 71 proc. Gautos rekomendacijos buvo vienas iš veiksnių, lėmusių tokį tėvų sprendimą. Šeimos ir draugų patarimai įtakos turėjo tokiam 43 proc. Latvijos ir 31 proc. Lietuvos vartotojų sprendimui. Tokių gyventojų Estijoje buvo 16 proc.
Tyrimą apie vartotojų įpročius, renkantis prekes kūdikiams, atliko rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“. Jo metu buvo apklausti interneto vartotojai 60 šalių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą1
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą6
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...