Quantcast

Klaipėdos uoste – dujų pildymo laivas

Klaipėdos uoste atsirado išskirtinės reikšmės įrenginys suskystintųjų gamtinių dujų transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“.

Uoste – ypatingas laivas

Viena iš jo valdytojų yra naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“.

Naujasis bunkeriavimo laivas priklauso bendrai „Babcock International Group“ ir „Bernhard Schulte“ bendrovei „Babcock Schulte Energy“, o jį naudoja „Nauticor“ ir „Klaipėdos naftos“ bendra įmonė „Blue LNG“.

Naujasis laivas suskystintųjų gamtinių dujų krovą uoste jau pradėjo praėjusią savaitę. Jis pritaikytas priimti dujas iš laivo-saugyklos „Independence“.

117 metrų ilgio laivas, dviejose talpyklose gali gabenti iki 7,5 tūkst. kubinių metrų dujų. Pradžioje laivas bus naudojamas dujoms pervežti iš Klaipėdos SGD terminalo į SGD paskirstymo stotį, kurį yra „Klaipėdos naftos“ teritorijoje šiaurinėje uosto dalyje.

Įžvelgia naudą

Planuojama, kad į Klaipėdą SGD perkrovos operacijoms atlikti „Kairos“ užsuks bent kartą kas du mėnesius.

Likusį laiką laivu rūpinsis ir naudosis Vokietijos bendrovė „Nauticor“, planuojanti aptarnauti kitus Baltijos bei Šiaurės jūrų uostuose esančius SGD terminalus.

„Kairos“ pradėjus veiklą užtikrinsime konkurencingesnę paslaugų kainą SGD paskirstymo stoties naudotojams ir įtvirtinsime „Klaipėdos naftą“ kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Tai ne tik sumažins SGD tiekimo grandinės kainą, tačiau ir užtikrins sklandų ir operatyvų paslaugos teikimą paskirstymo stoties naudotojams“, – sakė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius.

Sparčiai daugėja SGD laivų

Naujų suskystintųjų gamtinių dujų transportavimo ir bunkeriavimo laivų atsiradimas didina regiono SGD rinkos konkurencingumą bei prieinamumą.

SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikoma viena efektyviausių.

Konsultavimo bendrovės DNV GL duomenimis, visame pasaulyje plaukioja 132 suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi laivai. Dar antra tiek jų yra užsakyta ir planuojama pastatyti iki 2022 metų. Didžiausia tokių laivų koncentracija šiuo metu fiksuojama Šiaurės ir Baltijos jūrose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Valdžia skolinasi pinigų, kad išlaikyt SGD laivą

Valdžia skolinasi pinigų, kad išlaikyt SGD laivą portretas
Valdžia skolinsis pinigų, kad SGD laivą išsipirkt nes skambiai skelbta nepriklausomybė ir akivaizdi ekonominė nauda liko tik skambiuose politikų ir prezidentės pasisakymuose, o realybėje SGD išlaikymo kaštai yra per dideli Lietuvai.

šiaip

šiaip portretas
Nėra reikalo lyginti su Kaliningrado terminalu, rusai pasidarė rezervinį dujų tiekimo būdą, dabar jų negalės šantažuoti kad "užsuks vamzdį". Jokios gigantomanijos, terminalas atitinka poreikius, dujos nuosavos, terminalas su požeminėmis saugyklomis nuosavi, tuo tarpu KLP SGD terminalo dujų kaina viršija bet kokias protingumo ribas, pats terminalas ne LT- nuomojamas, nuomos sutartis pražūtinga valstybei, o pinigai srūva į paslaptingas sąskaitas ofšorinėse zonose.

Lukašenka

Lukašenka portretas
Kaliningrado galingesnis ir perpus pigesnis ,dar nuolaida uz gaisro padarinius
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių