Quantcast

Klaipėdos išorinis uostas: prototipai Prancūzijoje

Grįžti į straipsnį

M

M portretas
Tik mūsų šalyje kuriami tokie įstatymai, kad naujai įsikūrusios organizacijos negalėtų gauti finanavimo, kad negalėtų rašyti projektų, išgyventi. Nors visiems kalbama, kad norima į miestą, į šalį pritraukti žmonių. Kas norės grįžti į taip tvarkomą šalies valdymo struktūrą? Klaipėdos uosto atstovai susitikinėja su visuomene tik suskaldžiusi ją į atskiras grupeles, nebeateina į viešus renginius, nors prieš tai būna pasižadėję. Realybė yra kita ir neatitinka valdininkų sakomų tezių. Tai ar esant tokiai situacijai nesusidaro įspūdis, kad mūsų šalį valdo grupelė suinteresuotųjų, kurie teigia, kad bus sukurta darbo vietų ir t.t. Taip bus sukurta, bet greičiausiai tik keliems metams kol vyks uosto statybos. Kodėl pamiršome apie prieš kelis metus kalbėtą Lietuvos sustiprėjimą, kaip jūrinę valstybę pasistačius antrą uostą? Kur nuėjo ta startegija?

klaipėdietė

klaipėdietė portretas
Atsakykite uosto gynėjai, kodėl atstovai iš uosto neatvyko į birželio 20 d. vykusią diskusiją su miesto bendruomenėmis (planuota diskusija net prieš pusmetį ir uostas tai žinojo labai seniai). Man toks jų elgesys parodo, kad žmonių nuomonė ir gerbūvis jiems yra iki "lemputės", bet mes nesame kvailiai ir domimės kokios pasekmės bus, mes sekame Jus.

klaipėdietė

klaipėdietė portretas
Užsakomasis uosto straipsnis. Jei Prancūzijoje ir yra tokių uostų, tai ten yra ir kontrolė neleidžianti viršyti oro taršos, o pas mus kaip matome mechanizmai žmogaus ir gamtos apsaugai neveikia. Žmonės filmuoja kaip teršiama aplinka, kaip pavojingos dulkės keliauja į gyvenamus namus, mokyklos kiemą ir ką niekas už tai atsakomybės neprisiima, va tuo ir skiriasi Prancūzija ir Lietuva. Tai kol valstybė nesugeba apsaugoti savo piliečių, tegul nesilygina su Vakarų Europa.

Anonimas

Anonimas portretas
Šiandien niekas nežino, kokios bus išorinio uosto ties Melnrage pasekmės, nes nėra atliktas tokio uosto poveikio aplinkai vertinimas. Kokie specialistai kam ką pasakė? Viskas pliatkų lygyje. Išorinio uosto statyba ties Melnrage galėtų prasidėti ne anksčiau kaip po penkių metų, nes iki to laiko reikia paruošti daugybę dokumentų, atlikti daugybę tyrimų. Jūs, greičiausiai, net nebuvote tame posėdyje miesto taryboje kur Skvernelis kažką kalbėjo. Dėl išorinio uosto susidomėjimas yra iš daugelio šalių, ne tik Kinijos. Būtų skelbiamas koncesijos konkursas su garantija, kad laimėtojas atves krovinius. Nesvarbu, kas tai bus - kinai, olandai, vokiečiai, prancūzai ar Izraelio verslininkai. Svarbu, kad būtų krovinių - konteinerių, nes jie patrys švariausi ir pelningiausi kroviniai. Yra išorinis uostas, yra ir konteinerių. Tą parodė Gdansko pavyzdys, kur pastačius išorinį uostą konteinerių krova auga kaip ant mielių. Turėtumėte džiaugtis, kad Klaipėdoje kažkas juda, bus žmonėms darbo ir pajamų.

G

G portretas
Trečias pastebėjimas. o aš girdėjau, kaip toks ponas Skvernelis miesto Tarybos salėje per Kolegijos posėdį sakė, kad šnekos apie kinų atėjimą ir kad Klaipėdos giliavandenis bus statomas jiems - irgi yra visiškas blefas. Čia šiaip - jumoras apie informacijos kelius ir klystkelius Kas su latviais kalbėjosi, kad jie pasakė kad nesutinka ir kaip tai suderinama su ES direktyvomis, ypač dėl konkurencojos sąlygų, nes LT turi tik vieną uostą, o Latviai trigubai daugiau jau šiandien? Navionics jūrlapis kitaip gylius Būtingėje rodo, nei jūs teigiate. Pakelkit ten pas save direkcijoj Būtingės projektą ir patikrinkite kokiu atstumu nuo kranto projektuotas išorinis bangolaužis vartų apsaugai ir koks ten gylis. Jeigu projektas daromas atsakingai - ar jo lyderiai gali viešai pasakyti, kad asmeniškai prisiima visą teisinę atsakomybę už neigiamas pasekmes, apie kurias šiandien specialistai perspėja?

Antrasis pastebėjimas

Antrasis pastebėjimas portretas
Šiandieniniame Klaipėdos uoste aš nematau jokios grupės draugų, kurie darytųsi sau amžinus konkursus. Tokia grupė draugų Klaipėdoje išnyko su "Klaipėdos hidrotechnikos" bankrotu. Dabar daugiausiai uosto statybos konkursų laimi Latvijos koompanijos, nes pasiūlo mažiausias kainas. Didelius gilinimo konkursus laimi belgai, olandai. Niekaip negalėčiau įsivaizduoti, kad jie yra kažkieno grupė draugų Klaipėdos uoste. Konkursai vyksta atvirai ir pakankamai sklandžiai. Jei kas apskundžia KVJUD konkursus, jie teismuose nesugeba įrodyti, kad konkursai buvo neskaidrūs. Dar paskykite, kad ir teisėjai yra įtrauktyi į tą, anot Jūsų "grupę draugų". Na tai jau būtų visiškas blefas.

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Prie Būtingės tokio uosto pastatyti neįmanoma, nes tam reikalingas 18 metrų natūralus gylis jūroje yra už 5 km nuo kranto. Ne šiaip sau Būtingės naftos terminalo plūduras yra už 7,5 km nuo kranto. Kitas niunsas - pernelug arti LV siena ir latviai nesutiks, kad jų pašonėje būtų statomas uostas. Tik toks profanas, koks valdė SM 2010 m. galėjo pasakyti, kad jūroje išrausime kanalą. Išgilino Šventosios uostą, o ką turime? Aš tikiu, kad ta komanda, kuri yra šiandien KVJUD gali pastatyti išorinį uostą. Ir tai bus padaryta profesionaliai - su visais dokumentais, alternatyvų palyginimu, PAV ir kita, nes to reikalauja įstatymas. Todėl nereikia skleisti profaniškų nuostatų, kad kažkas kažką daro piktybiškai, kad tik pakenkti. Tokie projektai nedaromi bet kaip, jie daromi tiksliai ir atsakingai, taip kaip yra susiklosčiusi pasaulinė praktika ir kaip to reikalauja įstatymai. Jei kas bus ne taip ne tik LT blefuotojai, bet ir LV konkurentai kels triukšmą.

G

G portretas
Žinovas>>> Tokio dydžio ir tokios svarbos projektas Lietuvoje bus daromas tik vieną kartą. Jei pastačius Klaipėdoje paaiškės, kad padaryta didžiulė klaida - antro šanso pasakyti, kad ok, suklydom, gavosi tragiškai, dabar teisingai padarysime Būtingėje - tokio dalyko nebus. Kad klaida nebūtų padaryta - privaloma atlikti objektyvią ekspertinę analizę abiejų alternatyvų - Klaipėda vs Būtingė ir taip pat privaloma pagal LT įstatymus ir ES direktyvas, konvencijas - įtraukti į svarstymą visuomenę. Palyginamąją analizę atlikti direkcija pažadėjo, bet niekam nieko nesako kaip Melninkaitė kokia, tyli ir visuomenės svarstymui palyginimo nepateikia. Labai gali būti, kad grupė draugų darosi sau ateities amžinus konkursus dėl statybų, nuolatinio gilinimo, smėlio į pliažus vežiojimo, nuolatinio bunų ar apsauginių sienų remonto. Įsitraukit šiuos kaštus į savo Klaipėdos projekto sąmatą, nes šiuo metu manipuliuojat informacija ir visus kaštus sukabinat LT žmonėms, o ne savo kiniečiams.

Žinovas

Žinovas portretas
Yra idealu, kai kroviniai į uostą juda geležinkeliais. Virš 80 proc. krovinių į Klaipėdos uostą dabar keliauja geležinkeliais. LG yra nupirkę naujoviškų "Siemens" vilkikų, kurių tarša maža. Ar matei, kad "Siemens" vilkikai važiuotų apsipylę dūmais. Bus ir automobilių transporto. Kokia iš jų tarša? Minimali, nes krovininiai vilkikai apynaujai. Tarp jų nepamatysi apsipylusių dūmais. Galioja EURO standartai. Uostas jau dabar pertveria natūralų smėlio judėjimą išilgai kranto. Ar siūlote išmontuoti uostą? Koks bus išorinio uosto poveikis krantui atsakys PAV. Jis ir kompensacines priemones numatys. Visur, kur statomi uostai vienoks ar kitoks poveikis yra. Ir jis yra kompensuojamas. Žmonės su naujovėmis susitaiko ir gamta prisitaiko. Skleidžiate erezijas, kad viskas bus blogai. Bet Jūs nežinote kaip bus. Kai bus svarstomas PAV pateikite savo siūlymus dėl kompensacinių priemonių. Neabejoju - atsižvelgs. Bunos yra daug kur Baltijos pakrantėje - Vokietijoje, Lenkijoje. Jos vaizdo negadina.

To Žinovas

To Žinovas portretas
Pagal uosto pateiktą grafinį planą, uosto sala tęsis nuo šiaurinio molo per visą I Melnragę, iki pat jos galo. Kam gali rūpėti II Melnragė šioje vietoje, kai ten gyventojų beveik nėra?

G

G portretas
Žinovui>>> Numatomas krovinių srautas 162mln. t. ir jis visas bus gabenamas miesto gyvenamais kvartalais. Paaiškinkit, kaip čia bus, kad teigiate, jog krovininis transportas nedidins taršos mieste. Jei sunkvežimis yra 24t, vagonas apie 50T - tai kiek mašinų ar vagonų važiuos miesto gatvėm į uostą, po to grįš iš uosto? Čia gal pirmos klasės uždavinys, tai pasklaičiuokit, jei nesate blefas. Dėl krantotvarkos - mokslininkai jau aiškiai pasakė savo nuomonę, kad poveikis kranto linijai bus neigiamas, sunkus ir ilgalaikis. Skaitykit uosto SPAV, ten parašyta aiškiai, bet kuriam blefui bus suprantama. Dar mokslininkai sako, kad atskiruose pakrantės ruožuose bus statomos betono sienos, kad jūra nesiveržtų per kopagūbrį. Jie sako, kad vien papilti smėliuko iš jūros nepapaks, nes naujas uostas pertvers natūralų smėlio judėjimą išilgai kranto į Šiaurę ir pliažus stipriai plaus. Ir už tas sienas ant smėlio, jų nuolatinį remontą mokėsim per savo mokesčius mes, o ne uostas - va čia didysis blefas.

Vaidas

Vaidas portretas
o jeigu esi nusipirkęs namą už 500k eurų melnragėje ir dabar jie sugalvojo tau po nosim ne pležą, o uostą padaryti, kaip tada reaguoti.. Atsikrausčiau prieš metus...

žinovas

žinovas portretas
Nėra ko neigti: 1. Niekas tiksliai nežino kiek jis kainuos (Tai blefas. Atlikus PAV ir techninį projektą bus tiksliai aišku, kiek kainuos. Dabar preliminari kaina įvardinta 800 mln. - 1 mlrd. eurų) 2. Niekas nežino kokių pasekmių turės gamtai(Į tą klausimą atsakys PAV) 3. Gerai žinoma, jog šis uostas reikalingas konteineriams krauti, tik tie konteineriai keliaus greičiausiai iš Kinijos (konteineriai yra pats švariausias krovinys, iš kur nori iš ten tegul keliauja, svarbu, kad jų būtų. 4. Triukšmas ir tarša Klaipėdos mieste padidės ir sukels pavojų žmonių sveikatai (visiškas blefas, nes didžiausias teršėjas yra ne uostas, o Klaipėdos miesto transportas, tame tarpe ir gyventojų "dūmavuškės" virš 15 metų). 5. Vietoj vaizdo į jūrą Girulių paplūdimyje turėsime vaizdą į kranus ir konteinerius (visiškas blefas, iš Girulių vaizdas į jūrą kaip buvo taip ir bus. Į jūrą nueinanti išorinio uosto sala bus daugiausiai iki 0,5 km pločio ir neužstos netgi II Melnragės vaizdo į jūrą).

Puritonas

Puritonas  portretas
Gražiau skambėtų Būtingės giliavandenis uostas: prototipai Belgijoje. A. Vatkus mums, kaip pavyzdį stato Belgiją, kuri turi trumpesnę kranto liniją nei Lietuvoje ir turi net keturis uostus.

Ar tikrai norime išorinio uosto Klaipėdoje?

Ar tikrai norime išorinio uosto Klaipėdoje? portretas
Nepaneigsit: 1. Niekas tiksliai nežino kiek jis kainuos (iš pradžių Būtingės variantas buvo pigesnis, paskui dėl nežinomų nepaaiškinamų priežasčių jis pabrango). 2. Niekas nežino kokių pasekmių turės gamtai (išsamus tyrimas neatliktas, CAD modelis nesukurtas, kad būtų galima prognozuoti poveikį krantui ir jūros dugnui). 3. Gerai žinoma, jog šis uostas reikalingas konteineriams krauti, tik tie konteineriai keliaus greičiausiai iš Kinijos ir kol jis nepastatytas niekas jokių sutarčių nepasirašinės (o kas bus jei geopolitinė situacija pasikeis statymo metu ar pastačius po kiek laiko). 4. Triukšmas ir tarša Klaipėdos mieste padidės ir sukels pavojų žmonių sveikatai (žmonės skųsis, duos į teismą, daug kas neiškentę kraustysis gyventi kitur). 5. Vietoj vaizdo į jūrą Girulių paplūdimyje turėsime vaizdą į kranus ir konteinerius (geriausiu atveju į betonuotas krantines kitoje pusėje ir rekreacinės paskirties pastatus, jei šie bus pakankamai aukšti, kad galėtų užstoti kranus ir laivus).

Romas

Romas portretas
"Dėl Klaipėdos išorinio uosto statybos visuomenė dažniausiai kelia klausimus, ką šis uostas krautų ir kiek tai kainuotų?" Na, tai kur atsakymas į klausimą - ką šis uostas krautų? Gal ir pritrauktų kokius kelis mln. naujų krovinių, bet pagrindas būtų esami kroviniai. T.y. naujas koncesininkas padarytų viską, kad esamas uostas liktų be krovinių. Gal kas galėtų pasakyti - valio, miestas bus šveraesnis ir gražesnis. Miestas be uosto labai greitai pavirstų į didelį ( o paskui vis mažesnį ) kaimą. O jeigu tas koncesininkas bus koks kinas, tai naujame uoste mūsų darbuotojams vietos neliks, ten dirbs kinai. Kas netiki, pasidomėkit kaip kinai veikia Baltarusijoje, statant ten tą "Didijį akmenį ".

cutter

cutter portretas
Gal autorius galėtų nurodyti, kuris iš straipsnyje minėtų išorinių uostų Europoje buvo vystytas miesto ribose, visą krovinio srautą nukreipiant per miesto gyvenamus kvartalus? Vien Klaipėdoj tokia nesąmonė planuojama ir niekur kitur valdžiažmogiai su savo miestais ir žmonėmis šitaip nesielgia.

Galerijos

Daugiau straipsnių