Quantcast

Ką svarbu žinoti perkantiems internetu

Lietuviai užsienio interneto parduotuvėse apsipirkinėja vis drąsiau – siuntų iš užsienio skaičius išaugo 23 proc., daugiau nei pusė jų atkeliavo iš Kinijos, pažymi Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė. LRT.lt pateikia patarimų, kaip kuo saugiau apsipirkti internetu.

Per pirmąjį šių metų ketvirtį iš užsienio į Lietuvą atkeliavo beveik 2 mln. siuntų. Palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, siuntų iš užsienio skaičius išaugo apie 23 proc.

Lietuvos paštas skaičiuoja, kad iš Kinijos į mūsų šalį atkeliauja jau daugiau nei pusė visų iš užsienio šalių gaunamų siuntinių – pirmąjį šių metų ketvirtį jie sudarė 54 proc. visų gaunamų siuntų srauto.

„Siuntų srautas iš Kinijos nuosekliai auga jau pastaruosius kelis ketvirčius. Tokiems rezultatams daugiausia įtakos turi kelios priežastys. Pirmiausia, gyventojai vis dažniau perka iš Kinijos internetinių parduotuvių, antra, Lietuvos paštas vis glaudžiau bendradarbiauja su užsienių šalių partneriais“, – teigia Rasa Radzevičienė, Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė.

Apsipirkimo internetu privalumai ir trūkumai

Pirkdami prekę internetu vos keliais kompiuterio pelės spragtelėjimais, jūs sutaupysite laiko, nes neteks vykti į kitame mieste ar net kitoje pasaulio pusėje esančią parduotuvę. Tiesa, laiko sutaupysite tik pačiam pirkimo procesui: prekės iš lietuviškų internetinių parduotuvių (jei ji yra sandėlyje) teks laukti 1–3 darbo dienas, o siuntinių iš Kinijos ar Jungtinių Amerikos Valstijų teks palūkėti apie mėnesį.

Svarbus privalumas yra tas, kad daugybė prekių internete yra siūlomos mažesnėmis kainomis nei parduotuvių vitrinose. Be to, per septynias dienas nepatikusią prekę galėsite be vargo grąžinti pardavėjui, atgauti sumokėtus pinigus. Prekės siuntimo atgal pardavėjui išlaidas teks padengti jums pačiam.

Tačiau egzistuoja ir tamsioji pirkimo internetu pusė, kuri neretai atbaido. Tai, kad pirkdami internetu negalėsite iškart pasimatuoti išsirinkto drabužio ar avalynės, nėra didžiausias tokio apsipirkimo trūkumas. Kai tik gausite savo pirkinį, galėsite jį grąžinti, jei dydis netiks.

Kaip informuoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas, perkant internetu rizikuojama visai negauti prekės. Be to, atsiųsta prekė gali būti netinkamos kokybės, o pardavėjas gali nesutikti grąžinti sumokėtos kainos, pakeisti netinkamą prekę tinkama, su pardavėju apskritai gali nepavykti susisiekti.

Egzistuoja ir jūsų asmeninių duomenų saugumo rizika. Tiek teisėtu (pildant sandorio sudarymui būtinus dokumentus), tiek ir neteisėtu būtu įgyjama (išviliojama prisidengiant išgalvotomis istorijomis ar pavagiama pasinaudojant šnipinėjimui skirta programine įranga) pirkėjo asmeninė informacija (įskaitant finansinę informaciją, privačius duomenis) gali būti panaudojama neteisėtais tikslais.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį

Prieš atlikdami mokėjimą už prekes prekybos platformose („Ebay“ ar „Amazon“) ar atskirų pardavėjų internetinėse parduotuvėse, pasistenkite kuo daugiau sužinoti apie pardavėją. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėja, kad net ir gerai atrodantis internetinės parduotuvės puslapis dar nereiškia, kad parduotuvė yra veikianti, todėl prieš pirkdami išsiaiškinkite bendrovės adresą ir telefono numerį. Venkite pirkti, jei puslapyje nėra aiškiai nurodyti kontaktai.

Informaciją apie pardavėją sudėtingiau pasiekti tokiose prekybos platformose, kaip „Ebay“ ar „Amazon“. Tačiau ši prekybos erdvė suteikia galimybę matyti kitų pirkėjų atsiliepimus apie pardavėją, patikimumo įvertinimus. Todėl prieš mokėdami už pageidaujamus pirkinius, išnagrinėkite informaciją apie pardavėją. Paprastai atsiliepimų skiltyje galėsite matyti aptarnavimo ir prekių kokybės įvertinimus, informaciją apie tai, ar kiti pirkėjai laiku ir ar išvis gavo prekes, ar gautas siuntinys atitiko prekės aprašymą.

Taip pat, prieš atliekant mokėjimą, reikėtų išsiaiškinti, ar į mokamą sumą įtraukti pristatymo, pakavimo mokesčiai, ar nėra paslėptų mokesčių. Nepatvirtinkite savo užsakymo, kol neišsiaiškinsite visų mokėjimų paskirties.

Tam, kad sumažintumėte riziką, jog tretieji asmenys neteisėtai pasinaudos jūsų asmens duomenimis, jei tik yra galimybė, patartina naudotis patikimų atsiskaitymų tarpininkų (paypal.com, allpay.net, mokejimai.lt ir kt.) paslaugomis. Naudojantis tokių subjektų paslaugomis atsiskaitymo metu pardavėjui paprastai nurodomas tik pirkėjo elektroninio pašto adresas, o asmens finansinius duomenis atsiskaitymų tarpininkai laiko konfidencialia informacija ir juos griežtai saugo.

Atkreipkite dėmesį ir į internetinės parduotuvės adresą. Puslapis, kuris naudoja mokėjimų apsaugos metodus, visada turi prasidėti https://, o ne http://. Paspaudę nuorodą į tokį puslapį ir pradėję pildyti duomenis, pamatysite spynelę ekrano krašte.

VVTAT pataria saugoti visos informacijos, susijusios su pinigų pavedimu, kopijas. Visada atsispausdinkite savo užsakymą, užsakymo patvirtinimą, pardavimo bendrąsias sąlygas ir prekių ar paslaugų apibūdinimą. Saugokite visus susirašinėjimo su bendrove dokumentus, kadangi jų gali prireikti, jei susidursite su problemomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių