Quantcast

Premjeras: svarstomi būdai piginti SGD terminalo išlaikymą

  • Teksto dydis:

Vyriausybė svarsto kelis būdus, kaip atpiginti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymą, teigia premjeras. Tačiau Algirdas Butkevičius kol kas neatskleidžia, ar svarstoma SGD laivo-saugyklos išpirkimo galimybė.

„Tai yra konfidenciali informacija“, - paklaustas, ar svarstoma išpirkti laivą „Independence“, po komisijos posėdžio penktadienį žurnalistams sakė jos vadovas A.Butkevičius.

Anot jo, SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ per mėnesį turės išnagrinėti tris variantus ir parinkti tinkamiausią išlaikymo kaštams, kurie siekia apie 61 mln. eurų per metus, sumažinti.

„Po mėnesio bus galima konkrečiau kalbėti apie vieną modelį, kuriam komisija arba pritars, arba nepritars. (...) Yra trys variantai pateikti ir šiandien apie juos dar tikrai sudėtinga kalbėti, nes jie („Klaipėdos nafta“) tik šiandien gavo leidimą tęsti derybas, pokalbius su įvairiausiomis institucijomis ir taip toliau“, - sakė ministras pirmininkas.

Pasak jo, būsimų sprendimų tikslas yra, kad terminalo išlaikymas nedidintų dujų kainos: „Tikslas yra vienas, kad SGD terminalas nepadidintų kaštų ir dujų kainos Lietuvoje nuo ateinančių metų rudens (kai turėtų baigtis permokos už „Gazprom“ dujas grąžinimas vartotojams - BNS)“.

Energetikos ministras Rokas Masiulis užsiminė, kad siekiant sumažinti terminalo išlaikymo kaštus, reikės kalbėti su laivo savininke Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ bei kitomis įmonėmis.

„Bet koks mažinimas įtrauks trečias šalis. Reikia įvertinti, ar su trečiom šalim pavyks susitarti. (...) „Hoegh LNG“, tos aptarnaujančios kompanijos“, - po posėdžio žurnalistams sakė R.Masiulis.

Anot jo, bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“, todėl atsiranda veiksmų laisvė.

„Terminalui veikiant stabiliai, atsiranda eilė galimybių. Bankai žymiai palankiau vertina šį projektą ir lengviau skolina pinigus „Klaipėdos naftai“, kai atsiranda galimybė gauti daugiau lėšų, atsiranda didesnė veiksmų laisvė ir tą veiksmų laisvę ją galima realizuoti“, - teigė R.Masiulis.

Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo kaštus: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti“.

Praėjusią savaitę jis BNS sakė, kad svarstoma išpirkti SGD laivą anksčiau arba pratęsti jo nuomą. Tuomet jis teigė, kad „Klaipėdos nafta“ turi galimybes skolintis iš Europos investicijų banko ar kitų bankų ir panaudoti šias lėšas laivo išpirkimui. Ministras taip pat teigė, kad kaštus galima mažinti, pritaikius lankstesnį išdujinimą.

R.Masiulis penktadienį pranešė, kad „Klaipėdos nafta“ ketina instaliuoti naujus dujų siurblius, kurie leistų lanksčiau išdujinti SGD.

„Klaipėdos nafta“ šiandien pristatė, kad jie ruošiasi instaliuoti papildomus siurblius, kad jie padidintų terminalo lankstumą, terminalas galėtų dirbti tai didesniu, tai mažesniu režimu, ir terminalas turbūt bus pats lanksčiausias plaukiojantis terminalas pasaulyje, nes pirmieji tokį siurblį pasistatysime“, - tikino R.Masiulis.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).



NAUJAUSI KOMENTARAI

tai

tai portretas
DURNIŲ LAIVAS ATPLAUKĖ- DURNIŲ PALATOJE ŠVENTĖ. Po audringo vakarėlio durnyną apniko sunkios pagirios.

tai

tai portretas
DURNIŲ LAIVAS ATPLAUKĖ- DURNIŲ PALATOJE ŠVENTĖ. Po audringo vakarėlio dudrnyną apniko sunkios pagirios.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių